Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
TIP
Re: Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
Dat is waar, ze is top in marketing.delaby schreef: ↑4 juni 2022, 11:04Kennis van zaken misschien niet, maar kennis van zakendoen heeft ze wel, dat moet je haar nageven.Bae1 schreef: ↑3 juni 2022, 19:04 Cédric ken ik niet, maar Charlotte kan het vooral goed uitleggen. Kennis van zaken moet je er niet van verwachten. Als professioneel gamer bakte ze er ook niet veel van, vooral chance dat er weinig vrouwelijke competitie was. Haar pokercarrière heb ik niet echt gevolgd maar het feit dat ze nu plots beursgoeroe is, zegt waarschijnlijk al genoeg![]()
Podcast, boek, online cursussen, om de vijf voeten komt ze in de media, ...
Ik wou net zeggen; lijkt me een typetje uit de studierichting marketing/communicatie

ps Wie dan toch podcasts wil luisteren, kan beter kiezen voor kwaliteit & surfen naar -> https://www.joincolossus.com (of via spotify). Vooral bij de sectie 'business breakdowns' vind ik zeer interessant. & Dat zijn podcasts met CEO's, CFO's, CTO's, fund managers, professionele investeerders,...
De podcasts over HelloFresh, London Stock Exchange & Basic-Fit kan ik alvast aanbevelen.
In België vind ik "de inside beleggen podcast van Trends" wel een goeie.
Minder "sexy" dan de beursvoyeurs maar op 20min ben je weer mee voor een week.
Minder "sexy" dan de beursvoyeurs maar op 20min ben je weer mee voor een week.

Dan weten we zeker dat het tijd is om te stoppen met beleggen.Dione schreef: ↑3 juni 2022, 16:25 Blijkbaar een nieuwe podcast om lezers aan te zetten om te beleggen:
https://www.hln.be/geld/wat-zit-er-in-d ... ~a9e79204/
De redenering van beiden vind ik niet altijd overtuigend, maar ik ben wel benieuwd naar het verdere verloop.
Ik heb zonet de eerste aflevering beluisterd.
Vroeger kon je uw geld parkeren in een belegging en kreeg je hoogstens een jaarlijks overzicht. Mensen lagen er minder wakker van. Tegenwoordig doe je een app open op uw smartphone en ben je ineens geconfronteerd.
Ik denk dat het goed is om meer mensen onder de aandacht te brengen dat aandelen een goede investering is op lange termijn maar mag ik eveneens stellen dat, wegens de technologische vooruitgang, het huidig beleggers-klimaat steeds volatieler zal worden in de toekomst?
Vroeger kon je uw geld parkeren in een belegging en kreeg je hoogstens een jaarlijks overzicht. Mensen lagen er minder wakker van. Tegenwoordig doe je een app open op uw smartphone en ben je ineens geconfronteerd.
Ik denk dat het goed is om meer mensen onder de aandacht te brengen dat aandelen een goede investering is op lange termijn maar mag ik eveneens stellen dat, wegens de technologische vooruitgang, het huidig beleggers-klimaat steeds volatieler zal worden in de toekomst?
-
- Newbie
- Contacteer:
Wel mooie timing om de podcast te lanceren...
Benieuwd wat ze donderdag te zeggen hebben
Benieuwd wat ze donderdag te zeggen hebben

-
- Full Member
- Contacteer:
Ik hoor deze zogenaamde experten niet meer... Zet men de reeks niet verder?
Wat zou hun portefeuille waard zijn? Cedric bleef Sofina trouw...
Beiden waren jong en enthousiast ...
-
- Full Member
- Contacteer:

Dit is een goed signaal.
Wanneer de gewone man niet meer over de beurs praat begint het interessant te worden.
Wanneer de gewone man niet meer over de beurs praat begint het interessant te worden.

Charlotte haar "FIRE" zal ook geen evidente worden in dit beursklimaat...beyourself schreef: ↑24 september 2022, 20:02En proeven voor het eerst van het huidig beursklimaat..
![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
Toch opnieuw bijna 1% gestegen vrijdag?beyourself schreef: ↑24 september 2022, 17:05 Ik hoor deze zogenaamde experten niet meer... Zet men de reeks niet verder?Wat zou hun portefeuille waard zijn? Cedric bleef Sofina trouw...

Iemand een tabel bij gehouden van beide knakkers?
-
- Full Member
- Contacteer:
Waar blijven deze experten toch? Ik begin hun jeugdig enthousiasme te missen.. 
Uit het nieuwsblad:

PijnlijkFIRE-auteur Charlotte Van Brabander (32) raakt al haar crypto-investeringen kwijt door faillissement FTX: “Toch wel enkele maandlonen”
In één klap een paar maandlonen kwijt. De cryptocrash raakte ook Charlotte Van Brabander (32), auteur van ‘FIRE’ en belegger achter het platform Slim Sparen, ferm in de portefeuille. En toch koopt ze binnenkort opnieuw crypto aan, zegt ze. “De mensen die nu ‘ziet ge wel’ tweeten: ik ga absoluut niet akkoord.”