Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
TIP
Re: Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
Overzicht staat hier: https://www.hln.be/geld/wat-zit-er-in-d ... ~a9e79204/
Laatst gewijzigd door Dione op 15 november 2022, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan bij haar een Masterclass van 2350 EUR volgen: https://www.slimsparen.eu/courses/1on1
Van zo iemand verwacht je toch dat die leerfase al even achter zich liet...

EIgenlijk toch schandalig dat die krant een podcast start met mensen die als voornaamste doel hebben het promoten van hun eigen cursus/boek (ook Cedric heeft blijkbaar een boek)? Daarnaast: wat is het nut van een beleggingspodcast met portefeuilles als die maar 2 maanden opgevolgd worden? Op zo'n korte termijn kun je toch weinig verschillen opmerken?Dione schreef: ↑15 november 2022, 23:30Je kan bij haar een Masterclass van 2350 EUR volgen: https://www.slimsparen.eu/courses/1on1
Van zo iemand verwacht je toch dat die leerfase al even achter zich liet...![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
Idd! Kunnen zich heel goed presenteren, de theorie aframmelen en diverse beurswijsheden op tafel smijten, maar nu hun portefeuilles tegenvallen blijft het wijselijk stil.. blijven ook steeds via diverse kanalen tot op vandaag aan bod komen.. 2 personen die op beleggingswereld toch niet uitzonderlijk zijn?
Wel, het is dan toch duidelijk hoe ze haar geld verdient? Niet aan haar beleggingen zelf, maar aan de adviezen/cursussen die ze geeft. Wie daar niet achter is en 2350 eur voor de masterclass neertelt, die betaalt pas ECHT leergeld.Dione schreef: ↑15 november 2022, 23:30 Je kan bij haar een Masterclass van 2350 EUR volgen: https://www.slimsparen.eu/courses/1on1
Van zo iemand verwacht je toch dat die leerfase al even achter zich liet...![]()
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Inderdaad. Daarom doe ik ook niet mee met de diverse beleggingwedstrijden. Je investeert niet eens met echt geld, en enkel het korte termijnrendement telt. Je bent dan ook verplicht om in te zetten op hoog risico aandelen in een zeer ongediversifieerde portefeuille. Eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik werkelijkheid doe.pmu schreef: ↑15 november 2022, 23:59 EIgenlijk toch schandalig dat die krant een podcast start met mensen die als voornaamste doel hebben het promoten van hun eigen cursus/boek (ook Cedric heeft blijkbaar een boek)? Daarnaast: wat is het nut van een beleggingspodcast met portefeuilles als die maar 2 maanden opgevolgd worden? Op zo'n korte termijn kun je toch weinig verschillen opmerken?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Charlotte krijgt het hard te verduren op Twitter :p
Dat is dan ook dik verdiend. Ik vind dat gewoon een con artist. Die prijs slaat nergens op en wat heeft zij helemaal te bieden?
Ik zou mij bovendien geen zorgen maken dat zo iemand daar mee zit. Wie arrogant genoeg is om op die leeftijd "masterclasses" aan te bieden, voor zo'n belachelijke prijs dan nog, die heeft sowieso meer "zelfvertrouwen", zeg maar ongefundeerde pretentie, dan door de feiten gerechtvaardigd kan worden. Die zit nu te lachen op haar berg inschrijvingsgeld, tussen het zelfmedelijden over haar crypto door
Cédric werkt ondertussen wel aan een nieuwe reeks in samenwerking met HLN, en geeft blijkbaar ook webinars voor Bolero.
Het volgende staat trouwens in zijn kort CV op Twitter. Ik wist niet dat een diploma halen (hij is nog niet afgestudeerd) tegenwoordig extracurriculair is.
Extracurriculaire activiteiten:
Toegepaste Economische Wetenschappen
@UAntwerpenFBE
Op zich een goede zaak dat men beleggen in de picture wil zetten bij jongeren, maar zou men dat niet beter doen door een simpele aandelen/obligaties-indexportefeuille te promoten dan te focussen op stockpicking? Het gevolg hiervan lijkt mij vooral hierdoor veel jongeren aandelen zullen kopen van populaire bedrijven als Tesla.
Het volgende staat trouwens in zijn kort CV op Twitter. Ik wist niet dat een diploma halen (hij is nog niet afgestudeerd) tegenwoordig extracurriculair is.
@UAntwerpenFBE
Op zich een goede zaak dat men beleggen in de picture wil zetten bij jongeren, maar zou men dat niet beter doen door een simpele aandelen/obligaties-indexportefeuille te promoten dan te focussen op stockpicking? Het gevolg hiervan lijkt mij vooral hierdoor veel jongeren aandelen zullen kopen van populaire bedrijven als Tesla.
Het feit dat dergelijke charlatan nog volop aan de bak komen, is misschien een teken dat de bodem nog niet bereikt is?
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er iemand 2.350 eur gaat betalen voor enkele online basis cursussen.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er iemand 2.350 eur gaat betalen voor enkele online basis cursussen.
Uiteraard zou dat beter zijn. Maar dan zouden ze snel uitverteld zijn. Daar heb je geen Cédric of ander vehikel voor nodig en daar ga je niet lang lezers mee lokken. Vooral kranten en verkopers à la Cédric niet van goeie bedoelingen verdenken. Ze willen niet "beleggen in de picture zetten" maar wel zichzelf.pmu schreef: ↑16 november 2022, 16:01 Cédric werkt ondertussen wel aan een nieuwe reeks in samenwerking met HLN, en geeft blijkbaar ook webinars voor Bolero.
@UAntwerpenFBE
-
- Full Member
- Contacteer:
Van de 2 'experten' is die Cedric nog de beste.. maar.. ga naar de afstudeerrichting TEW en je hebt een hele aula vol met dergelijke boys met dergelijke beurswijsheden. Het blijft me een groot raadsel waarom beide steeds in de picture worden gezet. Geef mij dan maar good old Paul, ook geen echte fan van, maar veeeel beter dan deze 2 jonkies!
-
- Full Member
- Contacteer:
Hij was voorzitter van Capitant Antwerpen, een finance-gerelateerde studentenvereniging. Dat heeft hem allicht de nodig connecties opgeleverd.beyourself schreef: ↑16 november 2022, 16:31 Van de 2 'experten' is die Cedric nog de beste.. maar.. ga naar de afstudeerrichting TEW en je hebt een hele aula vol met dergelijke boys met dergelijke beurswijsheden. Het blijft me een groot raadsel waarom beide steeds in de picture worden gezet. Geef mij dan maar good old Paul, ook geen echte fan van, maar veeeel beter dan deze 2 jonkies!
Den ouwe paul kon er ook goed weg mee !!
Veel geld verdient met boeken over geld en de beurs.
En nog steeds eigenaar van een beursblad.
Het zijn alleen maar de domme spaargidsers die hier hun algehele know-how zomaar gratis en voor niks te grabbelen gooien.
En in heel wat gevallen veel leerrijker....
Veel geld verdient met boeken over geld en de beurs.
En nog steeds eigenaar van een beursblad.
Het zijn alleen maar de domme spaargidsers die hier hun algehele know-how zomaar gratis en voor niks te grabbelen gooien.
En in heel wat gevallen veel leerrijker....