Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
TIP
Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
Blijkbaar een nieuwe podcast om lezers aan te zetten om te beleggen:
https://www.hln.be/geld/wat-zit-er-in-d ... ~a9e79204/
De redenering van beiden vind ik niet altijd overtuigend, maar ik ben wel benieuwd naar het verdere verloop.
https://www.hln.be/geld/wat-zit-er-in-d ... ~a9e79204/
De redenering van beiden vind ik niet altijd overtuigend, maar ik ben wel benieuwd naar het verdere verloop.
Re: Wat zit er in de portefeuilles van Charlotte en Cédric?
Ik heb het ook gezien en zelfs een heel kort stukje van beluisterd. Het toont weer aan in welk deel van de economische cyclus we zitten. Overal podcasts over beleggen. Zelfs op HLN.
En met alle respect, maar die twee hebben allebei misschien een tweetal jaar ervaring. En die gaan het volk helpen beleggen? Dan nog liever Roland Van der Elst
En met alle respect, maar die twee hebben allebei misschien een tweetal jaar ervaring. En die gaan het volk helpen beleggen? Dan nog liever Roland Van der Elst
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Sponsored by uw broker om de hoek.
Hallo transactiekosten!
Hallo transactiekosten!
Het is een podcast, geen beleggersadvies. Net zoals meelezen op een forum, kan een podcast inspiratie geven en misschien zelfs iets bijleren.
"Finfluencer" Charlotte slaagde erin om dit jaar in De Beursrally van De Tijd haar portefeuille op korte tijd met 33% te doen dalen. Een portefeuille met lukraak gekozen aandelen zou het beter hebben gedaan.
Cédric ken ik niet, maar Charlotte kan het vooral goed uitleggen. Kennis van zaken moet je er niet van verwachten. Als professioneel gamer bakte ze er ook niet veel van, vooral chance dat er weinig vrouwelijke competitie was. Haar pokercarrière heb ik niet echt gevolgd maar het feit dat ze nu plots beursgoeroe is, zegt waarschijnlijk al genoeg 

Ze hadden misschien beter een of ander lezer die er niks van kent, ook 10 000 euro in zijn handen geduwd en zijn ding laten doen 

-
- Full Member
- Contacteer:
Vond haar klemtoon bij de naam 'Bolero' nogal grappig.. spreekt het nogal vreemd uit. Ook hun keuzes zijn vrij voorzichtig en weinig verrassend, het zou inderdaad spannend zijn mocht ook Jan met de pet met de wedstrijd mogen meedoen. Deze 2 hebben enkel maar jaren van sterke en minder sterke stijgingen meegemaakt.. Verder gebruikt de jongen een limietorder omdat hij het aandeel Sofina aan +/-250€ zeker wil hebben.. kies dan een marktorder.. (tenzij hij sterk gebonden was aan een bepaalde verdeling, opgelegd door de makers.. ) goedja.. tis een vrij luchtige reeks waarbij Paul vergeleken met de 2 roockies een ware beursprofeet is. Tis ne keer wat anders zeker
. De Beursvoyeurs vind ik van een beter/hoger niveau.
Ik zat in Charlotte haar discord groep. Ik ben er weg gegaan.beyourself schreef: ↑3 juni 2022, 19:16 Vond haar klemtoon bij de naam 'Bolero' nogal grappig.. spreekt het nogal vreemd uit. Ook hun keuzes zijn vrij voorzichtig en weinig verrassend, het zou inderdaad spannend zijn mocht ook Jan met de pet met de wedstrijd mogen meedoen. Deze 2 hebben enkel maar jaren van sterke en minder sterke stijgingen meegemaakt.. Verder gebruikt de jongen een limietorder omdat hij het aandeel Sofina aan +/-250€ zeker wil hebben.. kies dan een marktorder.. (tenzij hij sterk gebonden was aan een bepaalde verdeling, opgelegd door de makers.. ) goedja.. tis een vrij luchtige reeks waarbij Paul vergeleken met de 2 roockies een ware beursprofeet is. Tis ne keer wat anders zeker. De Beursvoyeurs vind ik van een beter/hoger niveau.
Zelf ben ik een beginner en ga ik niet beweren dat ik veel kennis heb, maar van iemand die zich beursgoeroe noemt...
maar kijk, als ze er plezier aan hebben, waarom niet?
De Beursvoyeurs vind ik fantastisch

En op vlak van Podcasts over beleggen voor jongere is er niets die kan tippen aan Jong Beleggen

-
- Full Member
- Contacteer:
Goeie tip! De dagelijkse korte podcast van BNR (Nederlands maar soit) kan ik ook wel smaken. Onze buren durven toch wel duidelijk een pak kritischer zijn over de huidige economische toestand en beleidsbeslissingen. Bij ons is het toch veelal oude wijn in nieuwe zakken, voorzichtig en zeker niet tegen de schenen schoppen.
Den paul wordt een dagje ouder,hé! Ze moeten nieuwe leuke gezichtjes ,met een vlotte babbel hebben op vtm....
Piet Huysentruyt is ook al lang uitgerangeerd en vervangen door .....Loic.Ook geen sterrenkok ,hé!!
Piet Huysentruyt is ook al lang uitgerangeerd en vervangen door .....Loic.Ook geen sterrenkok ,hé!!
Ze verdienen waarschijnlijk meer aan hun tussenkomsten op HLN (maken van Podcasts) dan wat ze halen uit meerwaarde en dividenden.
Ieder zijn hobby natuurlijk maar of je dat dan een podium moet geven. Ik bekijk en luister het niet.
Ieder zijn hobby natuurlijk maar of je dat dan een podium moet geven. Ik bekijk en luister het niet.
Kennis van zaken misschien niet, maar kennis van zakendoen heeft ze wel, dat moet je haar nageven.Bae1 schreef: ↑3 juni 2022, 19:04 Cédric ken ik niet, maar Charlotte kan het vooral goed uitleggen. Kennis van zaken moet je er niet van verwachten. Als professioneel gamer bakte ze er ook niet veel van, vooral chance dat er weinig vrouwelijke competitie was. Haar pokercarrière heb ik niet echt gevolgd maar het feit dat ze nu plots beursgoeroe is, zegt waarschijnlijk al genoeg![]()
Podcast, boek, online cursussen, om de vijf voeten komt ze in de media, ...
Zijn maar korte podcasts, dus je bent er vlug vanaf
Doe mij dan ook maar de Beursvoyeurs of soms eens 'Beleggen met Rowan Nijboer'

Doe mij dan ook maar de Beursvoyeurs of soms eens 'Beleggen met Rowan Nijboer'