water wordt duurder.
-
Depoenmakker
- Newbie

Re: water wordt duurder.
Wij gebruiken ook regelwater in de drinkbakken van de kippen, maar we doen er een soeplepel javel in voor de ontsmetting. Besparing 10l par week. Javel kopen we in't groot bij de drogist, besparing 100euro par jaar. Steeds lekkere eitjes, ontsmet en ontdaan van alle parasieten, besparing 10 euro par maand
-
anonymous
Toch is het niet slecht om af en toe eens een kookwas te doen.iejoor schreef:Kookwas ?pukkie007 schreef:...
Twee wasmachines per week? Hoe doe je dat? Tel je even mee?
- ... kookwas: 1 machine - ...
Normaal niet meer van deze tijd. Waspoeders zijn tegenwoordig voldoende efficient.
http://www.dialoog.be/dekoevoet/archief ... wassen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
* Tegewoordig gebruikt iedereen teveel waspoeder/gel
* Op koude temperaturen lossen deze wasmiddelen niet volledig op, waardoor er delen achterblijven in de wasmachine én leidingen.
(Voor diegenen die een sterfput hebben, doe die maar eens open en je zal hele klompen wasmiddel tegenkomen.)
* Ik denk dat dit zelfs de machine zwaarder gaat beschadigen dan die kalk.
Als je af en toe eens een kookwas doet, spoel je die rommel door. Je hoeft zelfs voor die kookwas een extr zeep toe te voegen. De restanten zeep in de machine zijn genoeg.
-
Depoenmakker
- Newbie

Normaal niet meer van deze tijd. Waspoeders zijn tegenwoordig voldoende efficient.
http://www.dialoog.be/dekoevoet/archief ... wassen.php" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Toch is het niet slecht om af en toe eens een kookwas te doen.
* Op koude temperaturen lossen deze wasmiddelen niet volledig op, waardoor er delen achterblijven in de wasmachine én leidingen.
(Voor diegenen die een sterfput hebben, doe die maar eens open en je zal hele klompen wasmiddel tegenkomen.)
Als je af en toe eens een kookwas doet, spoel je die rommel door. Je hoeft zelfs voor die kookwas een extr zeep toe te voegen. De restanten zeep in de machine zijn genoeg.[/quote]
Beetje oneens, de meeste mensen gebruiken geen waspoeder meer, maar wasgel, dus vloeibaar, daar schiet niéts van over, kookwas overbodig.
Waspoeders zijn uit de tijd. herinner je je dasH nog? Ook sterf-en beerputten zijn uit de tijd.
http://www.dialoog.be/dekoevoet/archief ... wassen.php" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Toch is het niet slecht om af en toe eens een kookwas te doen.
Als je af en toe eens een kookwas doet, spoel je die rommel door. Je hoeft zelfs voor die kookwas een extr zeep toe te voegen. De restanten zeep in de machine zijn genoeg.[/quote]
Beetje oneens, de meeste mensen gebruiken geen waspoeder meer, maar wasgel, dus vloeibaar, daar schiet niéts van over, kookwas overbodig.
Waspoeders zijn uit de tijd. herinner je je dasH nog? Ook sterf-en beerputten zijn uit de tijd.
-
anonymous
Die gel is nog erger. Is niet vloeibaar, maar stroperig.
Dat zet wel degelijk af in je machine en leidingen. Het vormt van die mooie netten.
Nogmaals: Diegene die nog een sterfput hebben, en die eens opendoen, zullen het wel weten.
Dat zet wel degelijk af in je machine en leidingen. Het vormt van die mooie netten.
Nogmaals: Diegene die nog een sterfput hebben, en die eens opendoen, zullen het wel weten.
afschaffing gratis stroom
Afschaffing gratis stroom
Vanaf volgend jaar krijgen we nog een andere rekening gepresenteerd. Dan komt er een einde aan de hoeveelheid gratis elektriciteit waar elk gezin in Vlaanderen sinds 2003 jaarlijks recht op heeft.
Nu krijgt elk gezin 100 kWh per jaar gratis, met daarbovenop nog eens 100 kWh per gezinslid. Wat telt, is het aantal gezinsleden dat op 1 januari van een bepaald jaar in de woning zijn hoofdverblijfplaats heeft. Bent u gehuwd of samenwonend en hebt u twee kinderen op 1 januari, dan levert dat u dit jaar nog 500 kWh gratis elektriciteit op.
De Vlaamse regering heeft aangekondigd dat ze die maatregel wil afschaffen vanaf 1 januari 2016.
Vanaf volgend jaar krijgen we nog een andere rekening gepresenteerd. Dan komt er een einde aan de hoeveelheid gratis elektriciteit waar elk gezin in Vlaanderen sinds 2003 jaarlijks recht op heeft.
Nu krijgt elk gezin 100 kWh per jaar gratis, met daarbovenop nog eens 100 kWh per gezinslid. Wat telt, is het aantal gezinsleden dat op 1 januari van een bepaald jaar in de woning zijn hoofdverblijfplaats heeft. Bent u gehuwd of samenwonend en hebt u twee kinderen op 1 januari, dan levert dat u dit jaar nog 500 kWh gratis elektriciteit op.
De Vlaamse regering heeft aangekondigd dat ze die maatregel wil afschaffen vanaf 1 januari 2016.
@ Franscoppy:
50 liter water/ dag/ persoon: en alles op leidingwater?
Dat bad van 80 liter dat zal ook wel voor de kleuters bedoeld zijn, neem ik aan. Ik zie mezelf nog niet zitten in een bad van 80 liter, dan zitten mijn tenen nauwelijks onder water.
Maar het strafste vind ik toch wel uw aantal wasmachines per week ... dat heb je volgens mij alleen al nodig voor uw beddengoed!
Enfin, verschillen moeten er zijn zeker ...
50 liter water/ dag/ persoon: en alles op leidingwater?
Dat bad van 80 liter dat zal ook wel voor de kleuters bedoeld zijn, neem ik aan. Ik zie mezelf nog niet zitten in een bad van 80 liter, dan zitten mijn tenen nauwelijks onder water.
Maar het strafste vind ik toch wel uw aantal wasmachines per week ... dat heb je volgens mij alleen al nodig voor uw beddengoed!
Enfin, verschillen moeten er zijn zeker ...
Azijn als wasverzachter gebruiken en die geur is zo weg, het werkt.Inmaken schreef: Zeer gelijkaardige situatie hier. Wij zijn een tijdje gestopt met wassen met regenwater omdat onze was begon te ruiken. Niet direct tijd om de waterput schoon te maken, dus een klein jaar de wasmachine laten draaien met leidingwater. Tot we de afrekening kregen.
Ik ben direct de put ingedoken om de boel schoon te maken!!
-
Depoenmakker
- Newbie

er wordt veel te veel gewassen, elke dag propere lakens, propere onderbroek, propere handdoeken, propere washandjes, propere dekens, propere gordijnen, propere broek, propere hemden, propere tshuirt, propere pizaama, propere overall, propere truien, propere poetsvod, propere fietsbroek, propere joggingkousen, propere joggingbroek, propere jogginghemdjes, propere sportpetjes, proper gazon, propere voetmatten dat hoeft niet
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad, een onderbroek kan je gerust 4 dagen aandoen, eens op de gewone manier, eens achterstevoren, eens binnenstebuiten en een binnenstebuiten-achtervoren. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Inderdaad: de overdreven hygiëne van de laatste decennia is er de oorzaak van dat de kinderen en jongeren van tegenwoordig veel vlugger vatbaar zijn voor allerlei ziekten.Depoenmakker schreef:er wordt veel te veel gewassen, elke dag propere lakens, propere onderbroek, propere handdoeken, ... /
... dat hoeft niet
En dat geldt zowel voor het aantal wasmachines, als voor het aantal douchebeurten!
Het aantal allergieën blijft toenemen en hooikoorts is daarbij de absolute topper. Nu al is één kind op vier allergisch, terwijl dit vroeger een zeldzaamheid was.
Overdreven hygiëne heeft een averechtse werking.
Reclame voor allerlei huishoudmiddelen voor een "bacterievrije omgeving": ontsmettingsmiddelen die voor ziekenhuizen bestemd zijn, worden voor huishoudelijk gebruik aangewend.
Geen kind dat nog op blote voeten in het vuil mag lopen, laat staan spelen op een vuilhoop.
Bij kinderen die met minder hygiëne opgroeien, moet het immuunsysteem zich verdedigen tegen bacteriën en virussen. Hierdoor produceert het antistoffen.
De ouderen onder ons hádden niet eens niet eens een bad of douche, noch een automatische wasmachine. Hun waterverbruik lag dus vanzelf veel lager, en nochtans zien we steeds meer 80- tot 90-jarigen, "allergie-vrij" van het leven genieten.
Je kan het natuurlijk ook in het belachelijke trekken: "elke dag propere lakens". Dus als je 3 weken op hotel gaat, vind je het niet nodig dat men af en toe de lakens ververst ?
Alsof elke week het beddengoed wassen/verversen over-hygiënisch zou zijn.
Als je toch de vergelijking gaat maken met onze (groot) ouders: die deden nog een grote lente-schoonmaak. Hoeveel jonge gezinnen doen dat nog? Net zoals er vele mensen te hygiënisch zouden zijn, denk ik dat er nog meer het niet zo nauw nemen met orde en netheid. Just my 2 cents, but shoot me if u want.
Alsof elke week het beddengoed wassen/verversen over-hygiënisch zou zijn.
Als je toch de vergelijking gaat maken met onze (groot) ouders: die deden nog een grote lente-schoonmaak. Hoeveel jonge gezinnen doen dat nog? Net zoals er vele mensen te hygiënisch zouden zijn, denk ik dat er nog meer het niet zo nauw nemen met orde en netheid. Just my 2 cents, but shoot me if u want.
Op hotel is het uiteraard normaal dat men het beddengoed vaak ververst. Want wie weet wie daar allemaal al voor je in gelegen heeft of wat ze daar in uitgestoken hebben
Maar thuis iedere week je beddengoed wassen lijkt me er toch wat over,dat lijkt mij eerder een maandelijkse karwei!
Hangt natuurlijk ook af van het warme weer en/of ge zware zweters bent.
Maar thuis iedere week je beddengoed wassen lijkt me er toch wat over,dat lijkt mij eerder een maandelijkse karwei!
Hangt natuurlijk ook af van het warme weer en/of ge zware zweters bent.
Ik had het wel over je EIGEN hotelkamer, Dries. Jij maakt het nog bonter ! 
-
Depoenmakker
- Newbie

In vele hotels is het geen evidentie meer om élke dag de lakens, handdoeken en washandjes te vernieuwen. In ons laatste hotel hing een briefje in de kamer : "gelieve de te verversen was op de grond te leggen".
Wij hebben voor die week geen enkel laken of handdoek op de grond gelegd, want dat was helemaal niet nodig.
Bij het uitchecken kregen we als dank een waardebon voor een volgend bezoek.
Dat was een hotel aan de Mont-St-Michel, Frankrijk.
Wij hebben voor die week geen enkel laken of handdoek op de grond gelegd, want dat was helemaal niet nodig.
Bij het uitchecken kregen we als dank een waardebon voor een volgend bezoek.
Dat was een hotel aan de Mont-St-Michel, Frankrijk.
-
Panopticon
- Newbie

- Contacteer:
Idem hier, iedere 3 weken/maand verse lakens, zolang je proper/fris gewassen gaat slapen is het niet nodig om iedere week te verversen imo.
En de meeste hotels hanteren de nieuwe methode: verversen enkel indien nodig/op de grond. Ze hameren op het ecologisch aspect, maar ongetwijfeld besparen ze daarbij enorm op kosten wasserij. Beide zijn goede motivaties, al heb ik nog geen waardebons ontvangen voor dergelijke goede daad, welk hotel was dat?
En de meeste hotels hanteren de nieuwe methode: verversen enkel indien nodig/op de grond. Ze hameren op het ecologisch aspect, maar ongetwijfeld besparen ze daarbij enorm op kosten wasserij. Beide zijn goede motivaties, al heb ik nog geen waardebons ontvangen voor dergelijke goede daad, welk hotel was dat?