water wordt duurder.
Re: water wordt duurder.
inderdaad Galetic, het is voor iedereen anders uiteraard. Bij nieuwbouw is het ook een verplichting natuurlijk.
Maar ik tel voor een ton, geplaatst wel veel meer dan 650 euro incl BTW! Ik tel 2.000,00 euro, minstens. Dan heb ik er de graafwerken nog niet eens bijgeteld. Dat zijn de prijzen voor een 10.000 liter ton die ik kan terugvinden.
Zal volgende keer nog eens horen bij mijn bouwhandel wat een ton, geplaatst moet kosten.
Maar ik tel voor een ton, geplaatst wel veel meer dan 650 euro incl BTW! Ik tel 2.000,00 euro, minstens. Dan heb ik er de graafwerken nog niet eens bijgeteld. Dat zijn de prijzen voor een 10.000 liter ton die ik kan terugvinden.
Zal volgende keer nog eens horen bij mijn bouwhandel wat een ton, geplaatst moet kosten.
Hier regio Oudenaarde klopt dat niet. We zijn met 4 thuis en ons verbruik ligt rond de 50 m3 per jaar, wat al bij al niet zo hoog is vermoed ik. Onze factuur is duurder geworden (beetje maar). Die paar euro's dat het duurder wordt, kan ik best mee leven. maar niet met de leugens dat het goedkoper zou zijn voor diegene die weinig verbruiken. Integendeel. Hoe minder je verbruikt, hoe meer de vaste kosten doorwegen; En die zijn net een stuk duurder geworden.JW1 schreef:
Dat zal wel kloppen voor grote gezinnen. Alleen of met 2 rendeert zuinig zijn niet. Die pomp voor mijn regenwaterput zal in de winkel blijven
Juist ja. Maar het komt omdat jullie verbruik in de buurt komt van dat van een koppel zonder kinderen. Boodschap van de overheid aan Lanius: je bent te zuinig/ecologisch bezig manneke
hier hetzelfde, jarenlang superzuinig omgesprongen met water en resultaat pak meer betalen.
Vanaf nu kijk ik dus nergens meer naar, idem voor electriciteit, huisvuilzakken, enz...
wasmachine en droogkast staan nu bij bomma op sociaal tarief, van mijn part mogen die dag en nacht draaien
Vanaf nu kijk ik dus nergens meer naar, idem voor electriciteit, huisvuilzakken, enz...
wasmachine en droogkast staan nu bij bomma op sociaal tarief, van mijn part mogen die dag en nacht draaien
1 frank de liter...mertenssonja schreef:susu schreef:hier hetzelfde, jarenlang superzuinig omgesprongen met water en resultaat pak meer betalen.
Wij hebben een verbruik van slechts 5m³ per jaar. Wij betalen 30 euro per 3 maanden. Dus 120 per jaar voor 5000l water.