Waterfaktuur 2016
Re: Waterfaktuur 2016
Voor mij iets meer werk.
Het noteren zelf niet uiteraard.
De watermeter bereiken neemt daarentegen iets meer tijd in beslag![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dit jaar wegens verbouwingen een tijdje onbereikbaar.
Al ga ik nu ook over op een maandelijkse check.
Het noteren zelf niet uiteraard.
De watermeter bereiken neemt daarentegen iets meer tijd in beslag
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dit jaar wegens verbouwingen een tijdje onbereikbaar.
Al ga ik nu ook over op een maandelijkse check.
Steeds meer mensen dan je misschien zou denken, en zéker met de huidige energieprijzen.
Hier krijg ik telkens op de 1ste van de maand een herinneringsmailtje van EnergieID, maar je kunt ook je eigen voorkeur ingeven.
https://www.energieid.be/
Daar kun je allerlei gegevens invullen: je water-verbruik, energie (elektriciteit, gaz, stookolie...), afval en transportkosten. Je kunt dit opvolgen, vergelijken met vorige periodes en/of met andere verbruikers, statistieken opvragen van huidig- of vorige jaren, enz...
Hier ook zeker maandelijks een toertje van de meters.
Die zijn bij mij ook wel gemakkelijk bereikbaar opgesteld.
Die zijn bij mij ook wel gemakkelijk bereikbaar opgesteld.
Eenieder handelt naar godsvrucht en vermogen natuurlijk maar ik noteer mijn meterstanden in mijn geel boekje. Mijn hele hebben en houden laten afhangen van allerlei IT- toestanden lijkt me meer werk dan potlood en papier!Nefertari schreef: ↑15 februari 2022, 11:14Steeds meer mensen dan je misschien zou denken, en zéker met de huidige energieprijzen.
Hier krijg ik telkens op de 1ste van de maand een herinneringsmailtje van EnergieID, maar je kunt ook je eigen voorkeur ingeven.
Daar kun je allerlei gegevens invullen: je water-verbruik, energie (elektriciteit, gaz, stookolie...), afval en transportkosten. Je kunt dit opvolgen, vergelijken met vorige periodes en/of met andere verbruikers, statistieken opvragen van huidig- of vorige jaren, enz...
Energieid gebruik ik zelf ook al een goede 4jaar, zeer leerrijk.Nefertari schreef: ↑15 februari 2022, 11:14Steeds meer mensen dan je misschien zou denken, en zéker met de huidige energieprijzen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Is ook goed natuurlijk (deed ik vroeger ook).
Maar EnergieID biedt uiteraard een aantal interessante mogelijkheden en dit is voor mij niet omslachtiger dan alles in een boekje bijhouden.
Ik krijg op de door mij gewenste datum een herinneringsmailtje, vanwaar ik automatisch een link naar de website kan openen, en ik hoef alleen maar 2 getallen in te geven (in mijn geval water en elektriciteit).
Heb vandaag eens hun website bekeken.Nefertari schreef: ↑15 februari 2022, 18:45Is ook goed natuurlijk (deed ik vroeger ook).
Maar EnergieID biedt uiteraard een aantal interessante mogelijkheden en dit is voor mij niet omslachtiger dan alles in een boekje bijhouden.
Ik krijg op de door mij gewenste datum een herinneringsmailtje, vanwaar ik automatisch een link naar de website kan openen, en ik hoef alleen maar 2 getallen in te geven (in mijn geval water en elektriciteit).
Misschien registreer ik mij daar ook wel eens?
Anderzijds ben ik nogal sterk op mijn privacy gesteld en het openbaar delen van mijn verbruiksgegevens lijkt me een brugje te ver.
Er zijn een hoop van die links. Budget controle - energie controle... enz; enz.
Als je dat allemaal wil gaan bijhouden ,op den duur een halve dag bezig..
En als je dan nog wil besparen zit je in de kou, douche je maar één keer per week,, enz. enz.
Pfffffffffff.... Niks voor mij, wil nog een beetje confortabel leven,ook al kost het iets meer..
En als je dan nog wil besparen zit je in de kou, douche je maar één keer per week,, enz. enz.
Pfffffffffff.... Niks voor mij, wil nog een beetje confortabel leven,ook al kost het iets meer..
Verhuizen, maar zeker.
Och ja, daar mogen ze elke maand centen neertellen als op pensioen voor hun ziekte verzekering.
Hun pensioen is ook hoger maar na aftrek van die ziekte kosten of dat ook nog is?
Verzekering auto is daar ook goedkoper, wegenbelasting maal x t.o.z van België.
Goedkoop water zeker.
Dat groene gras ergens anders altijd.
Estate Guru believer.
En daar ben ik het dan roerend mee eens!ludo schreef: ↑16 februari 2022, 14:13 Er zijn een hoop van die links. Budget controle - energie controle... enz; enz.
U weet toch dat het sociale vangnet in BE nog vele malen duurder is dan in NL.platin schreef: ↑16 februari 2022, 14:19Verhuizen, maar zeker.
Och ja, daar mogen ze elke maand centen neertellen als op pensioen voor hun ziekte verzekering.
Hun pensioen is ook hoger maar na aftrek van die ziekte kosten of dat ook nog is?
Verzekering auto is daar ook goedkoper, wegenbelasting maal x t.o.z van België.
Goedkoop water zeker.
Dat groene gras ergens anders altijd.
Iedereen heeft het maar over de zogenaamde dure ziektekostenverzekering maar hier in BE wordt elke maand wel 13.07% "ziekteverzekering" afgehouden van uw maandloon.
Tel daarbij uw dure medicatie,uw eventuele private hospilisatieverzekering dkv AG enz , eventuele wachtpolis hierop ( anders betaal je u ook blauw tegen dat je een leeftijd hebt bereikt en het meestal nodig hebt) alles samen is het hier dan nog pak duurder zelfs.
M.
Betaal van mijn pensioen zelfs nog rsz + solidariteitsbijdrage.
Leg me eens uit waarom als op pensioen dit nog wordt afgehouden.
Kan daar ook over beginnen te klagen.
Trouwens die 13,07 % is ook voor bijdrage pensioen, werkloosheid onder andere.
Estate Guru believer.
Het is wel een feit dat de taksen in België hoog zijn ivg met de buurlanden in verhouding met wat je er voor terugkrijgt.
Uiteindelijk laat de watermaatschappij 250 m³ van mijn oververbruik vallen. Het is te zeggen. Daarvoor kan ik van het gunsttarief genieten.
Het blijft een dure waterfactuur maar ze is toch de helft goedkoper dan voorheen
Het blijft een dure waterfactuur maar ze is toch de helft goedkoper dan voorheen