WDP
TIP
Re: WDP
Zou dat echt de reden zijn?
Want ik zie dat de hele sector vandaag wordt buitengezwierd, misschien specifiek omwille van dreigende faillissementen bij klanten van retail gvv's.
Want ik zie dat de hele sector vandaag wordt buitengezwierd, misschien specifiek omwille van dreigende faillissementen bij klanten van retail gvv's.
Gert De Mesure denkt in de tijd eerder aan winstnemingen (naast de impact van de winkelsluitingen).
En waarom dan Aedificia en Care Property Invest. Die zullen geen leegstand kennen imo.
Meer exact zegt hij :
Heel wat GVV’s krijgen het vandaag nogmaals hard te verduren: ik zie 2 redenen: 1) effectieve impact vanwege covid19 (winkelsluitingen) en 2) te hoge waarderingen voordien (aankopen met geleend geld?) en nu winstnemingen/gedwongen verkopen.
WDP was een vrij duur aandeel, maar zoek er niet te veel achter, alles wordt buitengegooid in de hoop het later terug te kopen aan een lagere prijs.
Meer zit daar niet achter...
ALLES zakt, zelfs goud, bitcoins, vastgoed, etc etc.
Ik heb bijgekocht, en vandaag is ook VGP in de bus gevallen.
Als je ziet hoeveel dividend je krijgt, het is bijna alsof je de 30% RV niet meer hoeft te betalen. Een goed gespreide portefeuille samenstellen met een dikke 4% dividend is nu echt een makkie. Voor inspiratie, kijk naar de tabel van Zeezout.
Specifiek voor WDP en VGP: zij hebben lange termijn contracten lopen, deze bedrijven zullen minder inkomstenverlies ondervinden van de malaise. Sterker nog: eens de crisis voorbij zal logistiek vastgoed m.i. juist extra profiteren.
Als je ziet hoeveel dividend je krijgt, het is bijna alsof je de 30% RV niet meer hoeft te betalen. Een goed gespreide portefeuille samenstellen met een dikke 4% dividend is nu echt een makkie. Voor inspiratie, kijk naar de tabel van Zeezout.
Specifiek voor WDP en VGP: zij hebben lange termijn contracten lopen, deze bedrijven zullen minder inkomstenverlies ondervinden van de malaise. Sterker nog: eens de crisis voorbij zal logistiek vastgoed m.i. juist extra profiteren.
Ik was een maand geleden op een bijeenkomst van Montea. De prijs voor een aandeel stond toen trouwens nog rond de 100€, vandaag ergens rond de 55.
CEO Jo De Wolf vertelde toen hoe Montea via hun status als Belgische GVV ( met conservatieve waarderingen ) heeft kunnen profiteren van de financiële crisis in 2009 door goedkope stukken op de Nederlandse markt op te pikken. Dus ik zie de Belgische logistieke spelers op termijn zelfs sterker uit deze crisis komen. Ik zie ook weinig redenen om te vrezen voor het dividend, omdat het over langlopende huurcontracten gaat.
Bij het zorgvastgoed zijn dat vaak zelfs huurcontracten van 20 jaar met OCMW's, dus zeer veilig.
Het grootste risico is waarschijnlijk een algemene economische depressie, en dan is zowat ieder bedrijf kwetsbaar natuurlijk.
CEO Jo De Wolf vertelde toen hoe Montea via hun status als Belgische GVV ( met conservatieve waarderingen ) heeft kunnen profiteren van de financiële crisis in 2009 door goedkope stukken op de Nederlandse markt op te pikken. Dus ik zie de Belgische logistieke spelers op termijn zelfs sterker uit deze crisis komen. Ik zie ook weinig redenen om te vrezen voor het dividend, omdat het over langlopende huurcontracten gaat.
Bij het zorgvastgoed zijn dat vaak zelfs huurcontracten van 20 jaar met OCMW's, dus zeer veilig.
Het grootste risico is waarschijnlijk een algemene economische depressie, en dan is zowat ieder bedrijf kwetsbaar natuurlijk.
Verwachte winst per aandeel dit jaar wordt een beetje lager gesteld naar €0,95 à €1 (komende van €1)
Dividend van €0,8 blijft zoals voorzien.
Dividend van €0,8 blijft zoals voorzien.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
WDP roept aandeelhouders op om voor dividend in aandelen te kiezen :
https://www.wdp.eu/press-release/condit ... dividend-7
43 coupons geven recht op 1 nieuw aandeel, hetgeen een korting van 5% op de koers zou geven.
43 coupons geven recht op 1 nieuw aandeel, hetgeen een korting van 5% op de koers zou geven.
Ik doe mee 

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb 85 aandelen.
No kidding
No kidding
Dat doen ze toch elk jaar, en ik heb het elk jaar al gedaan.dreamy schreef: ↑30 april 2020, 12:35 WDP roept aandeelhouders op om voor dividend in aandelen te kiezen :
Ik denk dat ik ze al bijna 10 jaar in portefeuille heb. Positie is ca x4 gegaan.
Ze hebben mijn vertrouwen, en dat hou ik nog wat vol. Vorig jaar er nog wat VGP bij gedaan, en nu zit mijn vastgoedgedeelte vol.
Geen buitenkans, maar toch maximaal meegdaan met keuzedividend.
Ik dacht dat de keuzeperiode tot 16 mei liep?
Vandaag nog niets te zien bij Keytrade.
Vandaag nog niets te zien bij Keytrade.