WDP
TIP
Re: WDP
Ik ben ook reeds aandeelhouder sinds 2016 met telkens stockdividend, GAK is 12,99€.
Als je terugklikt naar pagina 1 van dit topic, werden ze zelfs in 2014 al te duur geacht...
Als je terugklikt naar pagina 1 van dit topic, werden ze zelfs in 2014 al te duur geacht...
Ik doe ook telkens mee aan stock dividend EN ik kocht regelmatig bij. Een turbo op een turbo. Toch is WDP niet in de verste verte mijn grootste positie, die eer is voor VGP waarvan de waarde in mijn port ruim 3x groter is. VGP groeit harder en deelt ook een dividend uit. Je kunt immers elk dividend terug omzetten naar aandelen.
Ooh, maar ik ben zo hebberig dat ik ook in VGP zit
Montea is ook zo eentje, daar zit ik ook warmtjes in.

Montea is ook zo eentje, daar zit ik ook warmtjes in.

Ook een grotere positie in VGP. Staat goedkoper en beter dividendrendement. Zie ik nog een mooie rit maken de komende jaren, terwijl WDP eerder al een voorsprong heeft genomen. Al is er niets verkeerd met beide in port te hebben hé. 

Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Geen schrik voor te veel blootstelling aan logistiek vastgoed dan?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
There is no such thing. Als er 2 dingen zijn die deze pandemie ons geleerd hebben dan is het wel:
- e-commerce heeft een enorme boost gekregen
- globalisering heeft ook nadelen. Het terughalen van productie dichter bij de eindconsument doet de nood naar lokale distributiehubs en magazijnen toenemen.
- e-commerce heeft een enorme boost gekregen
- globalisering heeft ook nadelen. Het terughalen van productie dichter bij de eindconsument doet de nood naar lokale distributiehubs en magazijnen toenemen.
Nee, ik zou wel schrik hebben van enige blootstelling in offices en retail!
Disclaimer: heb ook INTO maar dat is een flauw beestje in vergelijking met wdp, vgp en montea.
Maar into is aan het herschikken, afwachten dus.
Maw, in logistiek moet je zijn!
Totaal niet relevant in een discussie over WDP maar ik vind dat je met zorgvastgoed (15% RV) toch ook rugwind hebt omwille van vergrijzing

Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Groeimarkten zijn niet per se winstgevend. Veel rusthuizen hebben het moeilijk om hun hoofd boven water te houden.
Kijk ook bijv. naar luchtvaart (van vóór de pandemie): een enorme groei, maar velen op de rand van het faillissement.
Akkoord maar luchtvaartmaatschappijen zijn onder invloed van brandstofprijzen en fluctueert met seizoenen.
Vastgoedspelers actief in rusthuizen bezitten niet de panden, baten deze zelf niet uit. Zelfs tijdens COVID-19 daalden bezettingsgraden slechts met 5-10%.
Nu bon, terug naar WDP

Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Ik investeer toch liever in vastgoedspelers die kunnen rekenen op stevig solvabele huurders, dan degene die rekening moeten houden met bijna failliete huurders. Geef mij dus maar WDP ;-)
Nu goed, het enige punt dat ik wou maken, was dat 'groei' niet per definitie gelijk staat met 'winst'. Ik zou dus niet zomaar in rusthuizen investeren, omdat er een vergrijzingsgolf aankomst, maar wel omdat het een goed geleide GVV is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog in verband met het keuzedividend: ik kies normaal ook voor dividend in effecten. Ik heb bij toeval bij twee brokers een plukje WDP staan:
- bij Medirect: niks aan de hand: er komt een vraag welke optie je wil.
- bij Degiro: geen melding. Bij navraag antwoorden ze: ah ja, kan zeker, bevestig even... Maar: dan kost deze corporate action 7,5 euro ('omdat ik het zelf gevraagd heb'). Nochtans lopen andere corporate actions normaal bij Degiro.
Nog ervaringen met Degiro en WDP?
- bij Medirect: niks aan de hand: er komt een vraag welke optie je wil.
- bij Degiro: geen melding. Bij navraag antwoorden ze: ah ja, kan zeker, bevestig even... Maar: dan kost deze corporate action 7,5 euro ('omdat ik het zelf gevraagd heb'). Nochtans lopen andere corporate actions normaal bij Degiro.
Nog ervaringen met Degiro en WDP?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarieven ... USTODY.pdf
Daar staat:
Daar staat:
Of als je geen custody account hebt: https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdfDividendverwerking €1,00 + 3,00% van dividend (maximaal 10,00%)
Keuze dividend -Stock dividend (best effort basis) €7,50 per dividend
Medirect: https://resources-onprem.medirect.com/d ... ges-nl.pdfDividend-& Couponverwerking Gratis
Keuzedividend -Stock dividend (best effort basis) €7,50 per dividend
Alle aflossingen van obligatieleningen, inkoop van eigen aandelen, bonusaandelen, fusies en splitsingen, uitkering van dividend/coupon en dividend in aandelen Gratis