WDP
TIP
Re: WDP
Zou leuker zijn mochten ze eens over de 100 wippen
oooh greedy

oooh greedy

Als je naar het traject kijkt van de laatste 5 jaar.
Ik heb ze gekocht aan 40, en ieder jaar nog eens 3% aandelen extra gekregen door het keuzedividend.
Ik blijf er in geloven, ze staan zeker niet te duur gewaardeerd.
Ik heb ze gekocht aan 40, en ieder jaar nog eens 3% aandelen extra gekregen door het keuzedividend.
Ik blijf er in geloven, ze staan zeker niet te duur gewaardeerd.
Resultaten Q3
-EPRA winst stijgt met 19% tot €90M (over de eerste negen maanden)
-Verwachte EPRA winst over 2017: €5.50 per aandeel
-Bevestigt dividend €4.50
-EPRA winst stijgt met 19% tot €90M (over de eerste negen maanden)
-Verwachte EPRA winst over 2017: €5.50 per aandeel
-Bevestigt dividend €4.50
Positie in WDP vandaag wat uitgebreid.
Was één van de kleinste geworden nadat ik eind april wat verkocht.
Vandaag terug erin aan een iets lagere koers.
Zit nog altijd wat te veel in cash en te weinig in aandelen.
Was één van de kleinste geworden nadat ik eind april wat verkocht.
Vandaag terug erin aan een iets lagere koers.
Zit nog altijd wat te veel in cash en te weinig in aandelen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Persbericht: WDP klaar voor verdere groei in Roemenië
WDP gaat positie in Roemenië via JV uitbreiden tot 500 miljoen euro tegen 2020.
WDP gaat positie in Roemenië via JV uitbreiden tot 500 miljoen euro tegen 2020.
de tijd:
zouden ze nog eens kiezen voor een keuzedividend?3 Komt WDP zijn beloftes na?
Op vrijdag publiceert de verhuurder van logistiek vastgoed WDP zijn jaarresultaten. De verwachtingen zijn hooggespannen, want WDP scoort doorgaans nog net iets beter dan de prognoses. De vastgoedgroep timmerde al een indrukwekkend groeiparcours bij elkaar. In het derde kwartaal steeg de winst per aandeel met 3,5 procent op jaarbasis. WDP beloofde toen een dividend van 4,50 euro te zullen betalen, tegenover 4,26 vorig jaar. Om dat te bereiken, zou de bezettingsgraad boven 97 procent moeten liggen en mag de financieringslast niet meer dan 2,5 procent bedragen. Dat is zeker haalbaar.
Cijfers zijn nog beter dan wat ze zelf hadden voorgenomen.
4,50 blijft het div voor 2017
Goe bezig wdp
4,50 blijft het div voor 2017
Goe bezig wdp

Q1 update WDP:
Bezettingsgraad blijft op 97,5% mooi hoog
Courante nettowinst €29,5M (+15,3%)
Per aandeel €1,34 (+11,7%)
Over heel het jaar wordt €6 per aandeel verwacht, dus de volgende 3 kwartalen zullen nog beter moeten doen. Dat kan ook wel, want enkele recente projecten beginnen pas in Q2 bij te dragen.
Tegen 2020 moet dit €7 zijn.
Het brutodividend van het lopende boekjaar zou weer fors opgetrokken worden richting 4,8 euro (nu 4,5 euro)
Koers licht hoger naar €103
Ik vind ze wel fair gewaardeerd, forward PE 15 * 7 = €105 met zo'n 3,5% netto dividendrendement.
Bezettingsgraad blijft op 97,5% mooi hoog
Courante nettowinst €29,5M (+15,3%)
Per aandeel €1,34 (+11,7%)
Over heel het jaar wordt €6 per aandeel verwacht, dus de volgende 3 kwartalen zullen nog beter moeten doen. Dat kan ook wel, want enkele recente projecten beginnen pas in Q2 bij te dragen.
Tegen 2020 moet dit €7 zijn.
Het brutodividend van het lopende boekjaar zou weer fors opgetrokken worden richting 4,8 euro (nu 4,5 euro)
Koers licht hoger naar €103
Ik vind ze wel fair gewaardeerd, forward PE 15 * 7 = €105 met zo'n 3,5% netto dividendrendement.
Zal er dit jaar ook een keuzedividend zijn?
https://www.wdp.eu/sites/default/files/ ... 018_NL.pdf
De Raad van Bestuur van de zaakvoerder van WDP heeft de intentie om opnieuw een keuzedividend aan te bieden.
Later vandaag, na afloop van de desbetreffende Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering van WDP, zullen
de uitgifteprijs en alle andere modaliteiten bekendgemaakt worden.
De verwachte opbrengsten van het keuzedividend zullen onmiddellijk worden aangewend ter financiering van de projecten in uitvoering binnen het groeiplan 2016-20.
keuzedividend prijs met korting was 83,44 euro
zal een pakske duurder zijn dit jaar
zal een pakske duurder zijn dit jaar

Wie kiest voor het dividend in aandelen krijgt per 30 coupons één nieuw aandeel.
WDP rekent als volgt: 30 coupons tegen 3,15 euro maakt 94,50 euro.
Dat is 3,6 procent minder dan de gemiddelde beurskoers tussen 18 en 24 april (102,53 euro) verminderd met het brutodividend (4,50 euro), hetzij 98,03 euro.
Lekker saai die resultaten van WDP altijd.reteiP schreef: ↑25 april 2018, 10:52 https://www.wdp.eu/sites/default/files/ ... 018_NL.pdf
De Raad van Bestuur van de zaakvoerder van WDP heeft de intentie om opnieuw een keuzedividend aan te bieden.
Later vandaag, na afloop van de desbetreffende Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering van WDP, zullen
de uitgifteprijs en alle andere modaliteiten bekendgemaakt worden.
De verwachte opbrengsten van het keuzedividend zullen onmiddellijk worden aangewend ter financiering van de projecten in uitvoering binnen het groeiplan 2016-20.
Mooi voorspelbaar, en rustig aan omhoog zonder veel theater of drama.
Indrukwekkend track-record.