website met kortingscodes?
website met kortingscodes?
Veel bedrijven geven tegenwoordig korting aan bepaalde doelgroepen (personeel, familie en/of kennissen daarvan, jonge ouders, terugkerende klanten etc), en tegenwoordig wordt die korting vaak toegekend door niets meer dan een kortingscode die men op het eind van een aankoop, boeking, bestelling moet ingeven op een daartoe voorzien vakje en meteen verrekend wordt.
Uit ervaring weet ik dat er vervolgens geen verdere controle meer is, dus lijkt het me toch de logica zelf dat er fora of websites moeten begaan waar dergelijke 'geheime doch algemeen bruikbare codes' gedeeld worden?
Iemand enige suggestie?
Uit ervaring weet ik dat er vervolgens geen verdere controle meer is, dus lijkt het me toch de logica zelf dat er fora of websites moeten begaan waar dergelijke 'geheime doch algemeen bruikbare codes' gedeeld worden?
Iemand enige suggestie?
Re: website met kortingscodes?
op spaargids zouden die codes ook kunnen gedeeld worden
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad... 
Denk dat iedereen wel graag de kortingscode kent die ik zeg zo maar wat, momenteel in de gele doos zit en waarmee je 30% kassakoring krijgt op online tickets voor park XYZ bijvoorbeeld.
Of de code waarmee luchtvaartmaatschappij ABC haar personeel de kans geeft om hun kennissen met 10% korting te laten vliegen.
Is me dunkt een kerntopic voor een website als spaargids.be, zelfs!

Denk dat iedereen wel graag de kortingscode kent die ik zeg zo maar wat, momenteel in de gele doos zit en waarmee je 30% kassakoring krijgt op online tickets voor park XYZ bijvoorbeeld.
Of de code waarmee luchtvaartmaatschappij ABC haar personeel de kans geeft om hun kennissen met 10% korting te laten vliegen.
Is me dunkt een kerntopic voor een website als spaargids.be, zelfs!
of misschien enkel toegankelijk maken voor effectieve leden van spaargids, dan stijgt het leden aantal gigantisch en wordt de Kristof zo rijk als Bill Gates
Denk dat het probleem eerder ligt in het feit dat de gemiddelde Vlaming graag zo'n dingen voor zichzelf houdt, omdat hij dan denkt dat hij alleen van iets profiteert wat anderen niet kunnen... terwijl zijn buur net hetzelfde denkt ivm een andere korting. Mochten ze gewoon open kaart spelen en delen, slaan ze beiden een dubbele slag, maar ja...
klopt volledig
maar wat die ene zaterdag gedaan heeft met Belfius haar geheimhoudingsplicht, daar doe ik mijn hoed voor af.
- hij is zijn korting kwijt
- maar heeft wel Befluis te kakken gezet voor heel het land. Morgen stuurt befluis naar al de personeelsleden een "geheime" mail hoe ze nu met de lastige klanten moeten omgaan die ook hun geld van die negatieve rente willen.
maar wat die ene zaterdag gedaan heeft met Belfius haar geheimhoudingsplicht, daar doe ik mijn hoed voor af.
- hij is zijn korting kwijt
- maar heeft wel Befluis te kakken gezet voor heel het land. Morgen stuurt befluis naar al de personeelsleden een "geheime" mail hoe ze nu met de lastige klanten moeten omgaan die ook hun geld van die negatieve rente willen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het gevaar is eerder dat wanneer je de codes deelt met jan en alleman het voordeel afgeschaft wordt. Wij hadden bij ons het voordeel dat we colruyt cheques konden bestellen met een korting van zo n 12 procent.inquirer schreef: ↑20 augustus 2017, 14:42 Denk dat het probleem eerder ligt in het feit dat de gemiddelde Vlaming graag zo'n dingen voor zichzelf houdt, omdat hij dan denkt dat hij alleen van iets profiteert wat anderen niet kunnen... terwijl zijn buur net hetzelfde denkt ivm een andere korting. Mochten ze gewoon open kaart spelen en delen, slaan ze beiden een dubbele slag, maar ja...
Maar velen bestelden voor heel de familie en vriendenkring en in de colruyt kregen ze massa's mensen ovee de vloer met die cheques. Resultaat: cheques werden afgeschaft. Geen voordeel meer.
Zeer grappig, maar zo eenvoudig is het helaas niet: google levert commerciële zoekresultaten op, dus wie die websites bezoekt, komt terecht bij websites die advertenties tonen, verpakt als kortingscodes. FAKE NEWS dus, om de bewoner van een wit huis op Pennsylvania Avenue, DC, USA te citeren.

Tja, dat is het risico, al lijkt dit eerder een geval van doorverkoop dan van het delen van een code eigenlijk..anonymous schreef: ↑20 augustus 2017, 18:25 Het gevaar is eerder dat wanneer je de codes deelt met jan en alleman het voordeel afgeschaft wordt. Wij hadden bij ons het voordeel dat we colruyt cheques konden bestellen met een korting van zo n 12 procent.
Maar velen bestelden voor heel de familie en vriendenkring en in de colruyt kregen ze massa's mensen ovee de vloer met die cheques. Resultaat: cheques werden afgeschaft. Geen voordeel meer.
Hangt er ook van af welk soort code u deelt natuurlijk: sommige worden door het personeelslid persoonlijk gegenereerd en bevatten een identificatie om tracering mogelijk te maken, andere codes zijn minder gesofisticeerd maar duidelijk voor beperkt, tijdelijk en eenmalig gebruik, maar nog andere kunnen eigenlijk duizenden keren gebruikt worden: wat te denken van een code als bv RS2017 om 10% korting te krijgen bij een bekend kledingmerk?
Werkt het hele jaar door, voor iedereen en overal, maar ja... je moet het gewoon weten natuurlijk.

en welk kledingmerkt is dat ,?
Je mag het ook in raadsels vertellen dat merk
Je mag het ook in raadsels vertellen dat merk
Hier ga ik altijd eens kijken vóór ik iets online bestel en ik heb er al enkele keren voordeel kunnen uithalen. (Maar zoals met alles: eerst goed vergelijken, want er zitten ook wel "klantenlokkers" tussen.)
https://tagcity.be/categorieen/
https://tagcity.be/hoe-werkt-het/
https://tagcity.be/categorieen/
https://tagcity.be/hoe-werkt-het/
er zijn veel van die websites (véél). Ik heb er al een aantal geprobeerd. En is niet aan te raden.
Je krijgt niet altijd de vergoedingen (kick backs) die ze nochtans beloven ... je koopt producten die altijd een stukje duurder zijn dan de goedkoopste webshops ... en ze doen er alles aan om het zuur verdiende geld niet te laten storten op je rekening ...
Ik blijf er zo ver mogelijk vandaan!
Geen idee of dat klopt: ik zou het persoonlijk zeer naïef vinden om aankopen te laten afhangen door dat soort websites.

-Hoe ik het doe: ik doe uitsluitend online bestellingen op websites die ik kan vertrouwen.
-En uiteraard koop ik uitsluitend dingen die mij écht interesseren (dus zeker nooit omwille van een beloofde korting!)
-Als daar mogelijkheid bestaat om een kortingcode in te brengen, ga ik eerst op een "kortingcode-website" zoeken of ik een code vind die mij voordeel kan opbrengen.
-Dat doe ik dus alvorens ik "mijn winkelmandje" bevestig.
-En als ik zo een code inbreng in mijn bestelling, is dat altijd al zonder problemen gelukt om daar voordeel uit te halen.

--KNIP-- is ook website met kortingscodes, handig weergegeven in 1 lijst met zoekfunctie. Nog maar juist online dus de lijst moet nog wel groeien
Is kortingscode.be betrouwbaar?