Weigering Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Weigering Argenta
Ik heb al van alles geprobeerd maar haelewyn is niet gemakkelijk te overtuigenLukske schreef: ↑20 januari 2021, 13:32Slecht voorbeeld. Noord Korea doet juist net alsof het een commercieel bedrijf is. En een land is geen bedrijf.amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 12:45
Als je het idee niet kunt verdragen dat er zoiets bestaat als commerciële bedrijven, dan moet je in Noord-Korea gaan wonen. Het enige land dat voor jou nog open ligt.
Maar als je denkt dat de machthebbers in dezelfde omstandigheden leven als de gewone bevolking...

Dat is het grote verschil tussen ons. Je wordt met de dag zotter.amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 12:45 Als je het idee niet kunt verdragen dat er zoiets bestaat als commerciële bedrijven, dan moet je in Noord-Korea gaan wonen. Het enige land dat voor jou nog open ligt.
Bij mij daarentegen is het redelijk stabiel. Zoals men op intensieve zorgen wel eens zegt : kritiek stabiel.
Slecht zonder veel verandering...
Afgelopen zomer ook een bedrag van deze grootte naar Argenta-kantoor gebracht zonder afspraak. Kantoorhouder deed totaal niet moeilijk en stelde geen vragen van herkomst cash geld.
Tip: bij elke geldafhaling aan automaat print ik uittreksel af. Als je ooit door één of andere omstandigheid in het bezit komt van een mooi bedrag cash geld en je wil deze op de rekening plaatsen toon dan de uittreksels bij vraag van herkomst geld. Bij mijn weten is het nog steeds niet verboden om een aanzienlijk bedrag cash geld in tijdelijk in huis te houden.

Tip: bij elke geldafhaling aan automaat print ik uittreksel af. Als je ooit door één of andere omstandigheid in het bezit komt van een mooi bedrag cash geld en je wil deze op de rekening plaatsen toon dan de uittreksels bij vraag van herkomst geld. Bij mijn weten is het nog steeds niet verboden om een aanzienlijk bedrag cash geld in tijdelijk in huis te houden.

-
- Verbannen Gebruiker
Ja, zoals bij de corona cijfers in België op dit moment. Stabiel maar op een veel te gevaarlijk niveauhaelewyn schreef: ↑20 januari 2021, 15:01Dat is het grote verschil tussen ons. Je wordt met de dag zotter.amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 12:45 Als je het idee niet kunt verdragen dat er zoiets bestaat als commerciële bedrijven, dan moet je in Noord-Korea gaan wonen. Het enige land dat voor jou nog open ligt.
Bij mij daarentegen is het redelijk stabiel. Zoals men op intensieve zorgen wel eens zegt : kritiek stabiel.
Slecht zonder veel verandering...

Ik ben het met je eens deze keer.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
@ Platin :
Natuurlijk. Mijn naam is niet Don Quichot. Vechten tegen windmolens? Nee, bedankt.
Natuurlijk. Mijn naam is niet Don Quichot. Vechten tegen windmolens? Nee, bedankt.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Op een ander rekenen he , is makkelijk.Superspaarder schreef: ↑20 januari 2021, 16:09 @ Platin :
En moesten posters eens vermelden in welke gemeente zo een curieus plastronneke aanwezig is.
Zouden mensen in die gemeente het verhaal kunnen bevestigen.
Estate Guru believer.
ik kreeg ook eens zo'n curieuze vraag bij een afhaling in contant. Zonder verpinken geantwoord "daar ga ik eens goed mee naar de hoeren gaan, maar wil je niks zegen tegen mijn partner of ouders...". Knalrode reactie aan de andere zijde en nooit geen vragen meer gehad
.

veje schreef: ↑20 januari 2021, 17:38 ik kreeg ook eens zo'n curieuze vraag bij een afhaling in contant. Zonder verpinken geantwoord "daar ga ik eens goed mee naar de hoeren gaan, maar wil je niks zegen tegen mijn partner of ouders...". Knalrode reactie aan de andere zijde en nooit geen vragen meer gehad.
Das al een heel heel oude zene
-
- Full Member
- Contacteer:
Had je een afspraak gemaakt?
Door corona werken de banken enkel op afspraak.
1500€ cash mag in je eigen kantoor niet geweigerd worden wel in andere kantoren.
Gelukkig kunnen ze je nog niet buiten kegelen als je enkel een zichtrekening overhoudt bij hun.haelewyn schreef: ↑20 januari 2021, 09:50
Argenta is de enige bank die ik ken die veel vragen stelt over welke producten je allemaal wil openen als je klant wordt. En als je niet de juiste antwoorden geeft mag je geen klant worden.
Dus, dit verbaast mij niet. Het is en blijft een bank met eigen gekke regeltjes waar de klant niet erg belangrijk is.
Waarom zouden ze dat niet kunnen? Het is niet omdat het momenteel nog niet tot de commerciële strategie behoort om dat te doen, dat ze het niet kunnen.jugo schreef: ↑30 januari 2021, 13:28Gelukkig kunnen ze je nog niet buiten kegelen als je enkel een zichtrekening overhoudt bij hun.haelewyn schreef: ↑20 januari 2021, 09:50
Argenta is de enige bank die ik ken die veel vragen stelt over welke producten je allemaal wil openen als je klant wordt. En als je niet de juiste antwoorden geeft mag je geen klant worden.
Dus, dit verbaast mij niet. Het is en blijft een bank met eigen gekke regeltjes waar de klant niet erg belangrijk is.
Het blijft natuurlijk een vreemde sector, retail banking. Aan de ene kant willen de meeste banken de meeste mensen wel aanvaarden als klant voor een zichtrekening, in België vaak zelfs gratis. Aan de andere kant is een zichtrekening absoluut onmisbaar en heeft niemand er recht op, tenzij je voldoet aan de zeer beperkende voorwaarden voor de basisbankdienst.
Misschien is het toch tijd dat de overheid de banken verplicht iedereen aan te nemen als klant, uitgezonderd bepaalde klanten die zich schuldig gemaakt hebben aan fraude. Ze hoeven dat uiteraard niet voor elk klantprofiel gratis te doen. Maar zoals de sector nu werkt kan de bank om het even wie zonder opgaaf van reden opzeggen, en mensen aanvaarden het omdat het gratis is of ze wat onnozele borrelnootjes krijgen en "er toch genoeg banken zijn".
Om het met de populaire metafoor van de bakker te zeggen: het is alsof bijna elke bakker je gratis brood geeft in de hoop dat je de koffiekoeken en pralines koopt waar de bakker zijn winst op pakt, hoewel je die niet lust en dus niet koopt. Zogezegd ben je niet verplicht die te kopen en mag je elke dag je gratis brood gaan halen, maar op een dag weigert de bakker je opeens, zonder opgaaf van reden, toegang tot zijn winkel. Nou goed, dan ga je naar een andere bakker, maar ze werken allemaal op dezelfde manier, dus op termijn hetzelfde resultaat. Er zijn er een paar die hun brood niet gratis weggeven, maar zelfs die willen je enkel hun brood blijven verkopen als je ook nog koffiekoeken en pralines koopt. "Ja maar het brood is bij de meesten gratis!" zeggen de lieden die zich slim voelen omdat de bakker hen nog niet buiten gesmeten heeft. Dat verandert niets aan het feit dat niemand je een brood wil verkopen aan een prijs waarvoor ze je aanvaarden als klant voor enkel het brood. Tijd om te stoppen dus met die farce van ze toe te laten klanten te weigeren omdat ze enkel de producten kopen die ze nodig hebben.
-
- Jr. Member
Ik vind dat een bank, een bakker, een cafe of tiseenderwie, een klant mag weigeren, zonder opgave van reden.
Ook verhuurders en bedrijven moeten mensen kunnen weigeren zonder dat de overheid zich ermee bemoeit.
Alleen linkse politiekers met hun bruine achterhang zijn daar tegen.
Ook verhuurders en bedrijven moeten mensen kunnen weigeren zonder dat de overheid zich ermee bemoeit.
Absolute contractsvrijheid was een jolig idee 200 jaar geleden, en is het misschien nog steeds in de werkcolleges verbintenisrecht van de eerste bac rechten. In de moderne wereld is het echter totaal voorbijgestreefd, zeker voor gesofisticeerde economische actoren in hun relatie met gewone burgers die de facto niet kunnen onderhandelen over de voorwaarden.telewerken schreef: ↑30 januari 2021, 23:39 Ik vind dat een bank, een bakker, een cafe of tiseenderwie, een klant mag weigeren, zonder opgave van reden.
In het V.K. hebben banken al rechtse politici en YouTube-brabbelaars opgezegd als klanten, en zijn het de rechtse "politiekers" die daar tegen zijn.
-
- Jr. Member
Groot gelijk hebben ze! 'ergens tégen zijn is een universeel recht'.
Ik ben tégen homos, en tégen vreemdelingen, en tégen elke vorm van godsdienst. Dat is mijn volste recht. En zo ook voor bedrijven en instellingen. Niémand heeft het recht zijn overtuiging op te dringen aan een ander, en dat doen die linkse politiekers en media wél!
Ik ben tégen homos, en tégen vreemdelingen, en tégen elke vorm van godsdienst. Dat is mijn volste recht. En zo ook voor bedrijven en instellingen. Niémand heeft het recht zijn overtuiging op te dringen aan een ander, en dat doen die linkse politiekers en media wél!