Weigering cash colruyt, apotheker,...
Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...
money money money it so funny in a rich man world
Neen. Dat is een zeer verkeerde opvatting. Het tegendeel is waar: Als je niets verkeerd doet, gaat het niemand iets aan waar je bent, wat je aan het doen bent etc.
Als je dan toch niets verkeerd doet, gaan ze met die info ook niets doen of je ermee lastig vallen////
Tenzij je vrouw of partner weet heeft van al je movementen, maar das iets anders...
kga er niet van wakker liggen, en kan me geen barst schelen,,,,, ze doen maar waar ze zich goed bij voelen..
Laatst gewijzigd door ludo op 23 april 2020, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Nogmaals mis , er zijn nog altijd mensen zonder betaalkaarten ! Moeten deze verhongeren somsludo schreef: ↑23 april 2020, 04:17
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Volgens jullie moeten mijn grootouders dus niet eten omdat ze niet met een bankkaart kunnen betalen ?
Geen ENKEL winkel kan hen weigeren al staat men op zijn kop !!!
Weigeren ze dan bel je de politie , ze zullen vlug van gedacht veranderen ! Anders krijgt de winkel nog een boete er bovenop .
Laatst gewijzigd door lop op 23 april 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen heeft recht op een gratis rekening met kaart.. je moet ze alleen aanvragen.. en als je wil kan je ze gebruiken. Banken zijn nog open op afspraak..lop schreef: ↑23 april 2020, 13:20Nogmaals mis , er zijn nog altijd mensen zonder betaalkaarten ! Moeten deze verhongeren somsludo schreef: ↑23 april 2020, 04:17
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.???????????
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je die nog niet zal je ofwel tijdelijk iemand anders je boodschappen moeten laten doen, of winkel zoeken die wel cash aanneemt... Je kontant geld dat je in je kast hebt liggen kan je dan via biljetten verdelers op je rekening plaatsen..
Dus jij zult de mensen hiertoe verplichtenludo schreef: ↑23 april 2020, 13:23Iedereen heeft recht op een gratis rekening met kaart.. je moet ze alleen aanvragen.. en als je wil kan je ze gebruiken. Banken zijn nog open op afspraak..
Heb je die nog niet zal je ofwel tijdelijk iemand anders je boodschappen moeten laten doen, of winkel zoeken die wel cash aanneemt...
Mijn grootvader is 92 jaar oud , Woont alleen en gaat bijna dagelijks naar delaize of de colruyt , hij heeft nog nooit een bankkaart gehad en vertrouwt dit ook niet ,is ook niet meer zo sterk in het onthouden van dingen dus zou hij al moeten zijn PIN opschrijven ook . Zouden ze hem ooit iets weigeren in deze winkels omdat hij cash betaald het kot is te klein .
Een primaire behoefte kunnen ze NOOIT weigeren !
Wat jij verstaat onder " primaire behoeften" is iets helemaal anders hoor.. Voor NO cash geld zijn er alternatieven.. bankkaart - smartphone, cashloos betalen - overschrijving..lop schreef: ↑23 april 2020, 13:39Dus jij zult de mensen hiertoe verplichtenludo schreef: ↑23 april 2020, 13:23
Iedereen heeft recht op een gratis rekening met kaart.. je moet ze alleen aanvragen.. en als je wil kan je ze gebruiken. Banken zijn nog open op afspraak..
Heb je die nog niet zal je ofwel tijdelijk iemand anders je boodschappen moeten laten doen, of winkel zoeken die wel cash aanneemt...Ken je nog grotere zever ?
Mijn grootvader is 92 jaar oud , Woont alleen en gaat bijna dagelijks naar delaize of de colruyt , hij heeft nog nooit een bankkaart gehad en vertrouwt dit ook niet ,is ook niet meer zo sterk in het onthouden van dingen dus zou hij al moeten zijn PIN opschrijven ook . Zouden ze hem ooit iets weigeren in deze winkels omdat hij cash betaald het kot is te klein .
Wie zegt dat ik de mensen ertoe wil verplichten??? waar lees je dat??? mensen hebben de mogelijkheid, is iets heel anders... En met cashloos betalen heb je géén pincode nodig met je bankkaart.. Dus niks om te onthouden,
Tja, het kot of cachotje zal te klein zijn voor U waar ze U gaan steken als ge teveel van uwen theater maakt in ne winkel, wees daar maar zeker van.. en tzal ni de man met de zeis zijn maar die met hun kepieke... die lachen er ni mee als ge U niet aan de opgelegde tijdelijke regels houdt.. en kun je het later aan meneerke rechter proberen uit leggen, is zien of die uw standpunt gaat begrijpen.. Typekes met Rambo allures kunnen we nu wel missen..
Wil niet zeggen dat ik er voorstander van ben NO cash, zeker ni, maar als het ooit zover komt zullen we ons allemaal moeten aanpassen, zoveel is zeker...
In de Colruyt wordt wel degelijk nog cash geld aanvaard. Ik was er maandagochtend (Colruyt op de Rooigemlaan in Gent). Er stond naast mij aan de kassa een allochtoons persoon (maar dat doet er niet toe) die 3 briefjes van €50 bovenhaalde om te betalen.
Ik dacht van 'dit zal niet pakken, vriend' en hield hem in de gaten. De dame die afrekende heeft het wel aanvaard hoor. Weliswaar met handschoenen om maar ze heeft die 3 briefjes aanvaard en zelfs nog wisselgeld terug gegeven.
Ik dacht van 'dit zal niet pakken, vriend' en hield hem in de gaten. De dame die afrekende heeft het wel aanvaard hoor. Weliswaar met handschoenen om maar ze heeft die 3 briefjes aanvaard en zelfs nog wisselgeld terug gegeven.
Colruyt verbiedt idd geen cash,Kevva schreef: ↑23 april 2020, 15:32In de Colruyt wordt wel degelijk nog cash geld aanvaard. Ik was er maandagochtend (Colruyt op de Rooigemlaan in Gent). Er stond naast mij aan de kassa een allochtoons persoon (maar dat doet er niet toe) die 3 briefjes van €50 bovenhaalde om te betalen.
alleen "We stimuleren zo veel mogelijk elektronische betaalmiddelen in plaats van cash."
https://www.colruyt.be/content/clp/nl/f ... enkkaarten
Nog maals , niet iedereen kan op deze manier betalen , en een winkel mag deze klant ook niet weigeren . Ten slotte heb ik gedurende deze corona crisis nooit met bankcontact betaald . Nergens , bakker , beenhouwer , aphotheek , delaize , colruyt , Aldi , lidl , hubo , Aveve , en achter patatten bij de boerludo schreef: ↑23 april 2020, 13:48Wat jij verstaat onder " primaire behoeften" is iets helemaal anders hoor.. Voor NO cash geld zijn er alternatieven.. bankkaart - smartphone, cashloos betalen - overschrijving..lop schreef: ↑23 april 2020, 13:39
Dus jij zult de mensen hiertoe verplichtenKen je nog grotere zever ?
Wie zegt dat ik de mensen ertoe wil verplichten??? waar lees je dat??? mensen hebben de mogelijkheid, is iets heel anders... En met cashloos betalen heb je géén pincode nodig met je bankkaart.. Dus niks om te onthouden,
Tja, het kot of cachotje zal te klein zijn voor U waar ze U gaan steken als ge teveel van uwen theater maakt in ne winkel, wees daar maar zeker van.. en tzal ni de man met de zeis zijn maar die met hun kepieke... die lachen er ni mee als ge U niet aan de opgelegde tijdelijke regels houdt.. en kun je het later aan meneerke rechter proberen uit leggen, is zien of die uw standpunt gaat begrijpen.. Typekes met Rambo allures kunnen we nu wel missen..
Wil niet zeggen dat ik er voorstander van ben NO cash, zeker ni, maar als het ooit zover komt zullen we ons allemaal moeten aanpassen, zoveel is zeker...
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Niemand heeft hier moeilijk over gedaan . Niemand heeft zelfs mij hierop aangesproken .
Gisteren gaf ze me zelfs geld terug in mijn handen in de Lidl .
Er is maar een iemand die hier probleem mee heeft in mijn ogen en dat bent jij .
Misschien waar jij woont is dat anders maar hier is cash koning in de Aveve moet je zelfs 50 cent extra betalen als je de kaart gebruikt .
Wat jij allemaal noemt zijn voor de meeste oude mensen onmogelijk .
Zal jij eens bekijken als je 92 jaar oud bent en je komen commanderen dat je zo moet betalen .
Binnen zoveel jaar zul je misschien op je kop moeten staan om te betalen zal je met plezier komen omdraaien dan
Mogelijks is er thans een besluit uitgevaardigd dat tijdens deze coronacrisis cash als betaalmiddel mag geweigerd worden. Sommigen laten uitschijnen van wel:J Lawieck schreef: ↑23 april 2020, 16:03Colruyt verbiedt idd geen cash,Kevva schreef: ↑23 april 2020, 15:32In de Colruyt wordt wel degelijk nog cash geld aanvaard. Ik was er maandagochtend (Colruyt op de Rooigemlaan in Gent). Er stond naast mij aan de kassa een allochtoons persoon (maar dat doet er niet toe) die 3 briefjes van €50 bovenhaalde om te betalen.
alleen "We stimuleren zo veel mogelijk elektronische betaalmiddelen in plaats van cash."
https://www.colruyt.be/content/clp/nl/f ... enkkaarten
ludo schreef: ↑23 april 2020, 10:04 Geld onder de vorm van briefjes en muntjes kunnen dus besmet zijn met het virus.
https://huis.vub.ac.be/corona/kennisbank.php?ID=88
Maar er is nog niemand die hier een verwijzing naar zulk besluit heeft gegeven als het al zou bestaan.Nefertari schreef: ↑23 april 2020, 10:11 Onder deze omstandigheden heeft een handelaar het recht om uitsluitend elektronische betalingen toe te laten.
Maar hij is dan wél verplicht om dit duidelijk aan te kondigen, zodat de klanten ervan op de hoogte zijn.
Het staat altijd vrij om voor een andere winkel te kiezen.
Eigenlijk is er geen enkele rationele, logische grondslag om in de huidige omstandigheden omwille van veiligheidsredenen de betaling met cash geld te weigeren. De kassiersters nemen voortdurend winkelwaren vast die evengoed besmet kunnen zijn. Maar geldbiljetten aannemen, dat gaan ze dan omwille van besmettingsgevaar weigeren terwijl die niet meer of minder besmet kunnen zijn dan de goederen die net door hun handen (met handschoenen) gegaan zijn.
Thans betaling met cash geld weigeren omwille van de veiligheid is dus een drogreden waardoor het gemakkelijker wordt om op termijn het gebruik van cash geld definitief te bannen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan komt er ooit een dag dat ge belasting gaat moeten betalen op bvb. WAT je eet (bvb. omdat je daar meer scheten van laat -wat slecht is voor het milieu- dan wat zij jou voorstellen) en telkens je bonen of schorseneren eet zal je extra betalen.ludo schreef: ↑23 april 2020, 09:50Als je niets verkeerd doet,wat maakt het dan uit of ze weten waar je bent, wat je koopt in de winkel en hoe groot je kapitaal is en hoe je dat verdiend hebt????
Mij kan het in elk geval geen barst schelen... met uitzondering dak dan misschien wat meer boetes in mijn bus ga krijgen,maar ofwel betaal ik, of pas mijn rij en parkeer gedrag aan...
Ze zullen jou doen eten wat ZIJ willen en laten drinken wat ZIJ willen, niets anders.
Misschien een overdreven voorbeeld maar hoe meer 'kennis' ze hebben hoe meer 'macht' ze hebben en dan zullen ze de grenzen opzoeken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je weet nooit wie er aan de macht komt en wat ze met die kennis gaan doen.
Ik hoor dat graag zeggen 'ik heb niets weg te steken en van mij mogen ze alles weten' tot als het zover is dan zullen ze wel iets vinden om u mee te kl*ten
Ik hoor dat graag zeggen 'ik heb niets weg te steken en van mij mogen ze alles weten' tot als het zover is dan zullen ze wel iets vinden om u mee te kl*ten
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
+1
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Als je niet meer met cash mag betalen is het waardeloos , dus zou voorstellen om alles bij mij af te leveren geef je gerust mijn adres ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)