Weigering cash colruyt, apotheker,...
Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...
Zolang er cashgeld bestaat het je de optie - geen cashgeld meer ben je volledig de speelbal van de overheid ... en nee, ik heb geen zwart geld of doe niet aan louche zaken ... die gasten gebruiken al lang andere manieren ...
Maar doen jullie maar, maak je volledig afhankelijk van de roverheid en de bancaire elite ... dat is tenslotte wat ze willen en het lijkt hen nog te lukken ook ... je loopt met er open ogen in ... en vergeet ondertussen ook niet de corona-app te installeren op jullie smartphone, kunnen ze jullie ook dag en nacht volgen waar en wanneer ze willen !
https://www.sociare.be/kennisbank329/co ... s/cheques/ludo schreef: ↑22 april 2020, 11:38 Ben ik nog niet zo zeker van dat die verlengd kunnen worden..
Geldigheidsduur
Een ecocheque is maximaal twee jaar geldig. U kunt de cheques dus evengoed twee jaar opsparen om bijvoorbeeld één duurdere investering in energiebesparing te doen.
U kunt de geldigheidsduur van een ecocheque niet verlengen.
Een ecocheque kan niet in geld worden omgeruild.
Dat zal wel in orde komen (zélf krijg ik spijtig genoeg geen dergelijke voordelen).Maaltijdcheques, ecocheques en cadeaubonnen
Voor maaltijdcheques, ecocheques en cadeaubonnen die in maart, april, mei en juni 2020 vervallen, vraagt de NAR een verlenging van 6 maanden vanaf de vervaldatum van deze cheques. De NAR benadrukt ook dat als de lockdown zo doorgaat, en deze cheques niet kunnen worden gebruikt, er een nieuwe verlenging van de geldigheid nodig zal zijn.
Alle vormen van geld kunnen door de overheid ontwaard of geconfisqueerd worden. De enige bescherming daartegen is zo weinig mogelijk geld bezitten en zoveel mogelijk fysieke goederen.
Hij heeft problemen met toetsen. En dat wordt erger als er 'iemand staat op te kijken' en/of als de 1e/2e poging foutief was ...ludo schreef: ↑22 april 2020, 11:55Dus hij heeft een bankkaart,en is in de mogelijkheid met zijn kaart te betalen indien dit vereist zou zijn.. Hij zal dan ook niet met ongewenste biljetten thuis komen als hij met de kaart betaald.. en voor kleine bedragen is er contactloos betalen voorzien.
Of je al dan niet vertrouwd bent met dat systeem is buiten de kwestie, alhoewel het begrijpelijk zou kunnen zijn wegens ouderdom of gelijk wat.
Ook met de afstandsbediening van de tv trouwens. Hij drukt nogal gemakkelijk op de verkeerde knop of drukt niet hard genoeg ...
Werkt contactloos betalen trouwens al overal? Zelf gebruik ik dat niet, omdat het met mijn bankkaart niet kan.
En google is hier niet echt mijn vriend : "Check dan of het symbool voor contactloos betalen op de betaalterminal staat"...
Ze vragen om verlenging, en doen een voorstel,,, maar er is niets dat zegt dat het toegekend of toegepast is of wordt.
https://www.sociare.be/kennisbank329/co ... s/cheques/
Ik heb ook nergens beweerd dat dit momenteel al in orde zou zijn; maar ze zijn ermee bezig. Dus dat komt wel in orde.ludo schreef: ↑22 april 2020, 12:20 Ze vragen om verlenging, en doen een voorstel,,, maar er is niets dat zegt dat het toegekend of toegepast is...
tja, je kan wel 10 tal reden hebben /verzinnen waarom met kaart betalen voor bepaalde mensen moeilijk of ondenkbaar is. Een mens is het gemakelijkste wezen om zich aan te passen, en in voorkomend geval zal er dan wel een of andere oplossing uit te bus komen, boodschappen laten doen door familielid, of mantelzorger of poetsvrouw... what ever.. Voor gsm of vaste telefoon heb je nu ook al grote toetsen, zal dan wel met pin automaten ook wel voorzien worden,of spraaktechnologie.. How nows.. ??J Lawieck schreef: ↑22 april 2020, 12:19Hij heeft problemen met toetsen. En dat wordt erger als er 'iemand staat op te kijken' en/of als de 1e/2e poging foutief was ...ludo schreef: ↑22 april 2020, 11:55
Dus hij heeft een bankkaart,en is in de mogelijkheid met zijn kaart te betalen indien dit vereist zou zijn.. Hij zal dan ook niet met ongewenste biljetten thuis komen als hij met de kaart betaald.. en voor kleine bedragen is er contactloos betalen voorzien.
Of je al dan niet vertrouwd bent met dat systeem is buiten de kwestie, alhoewel het begrijpelijk zou kunnen zijn wegens ouderdom of gelijk wat.
Ook met de afstandsbediening van de tv trouwens. Hij drukt nogal gemakkelijk op de verkeerde knop of drukt niet hard genoeg ...
Werkt contactloos betalen trouwens al overal? Zelf gebruik ik dat niet, omdat het met mijn bankkaart niet kan.
En google is hier niet echt mijn vriend : "Check dan of het symbool voor contactloos betalen op de betaalterminal staat"...
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik betaal meestal met Bancontact, maar deze week de winkel binnen gegaan en mijn bankkaart vergeten (zat nog in mijn bank bakje op bureau). Aan de kassa willen betalen, constateren dat de bankkaart niet mee is. Maar wel cash geld. Wel, ik heb tegen de mevrouw aan de kassa en gezegd: mag ik toch met contant betalen? ben mijn kaart vergeten, maar ik heb wel mijn ontsmettingsspray mee, dus als u wilt spray ik wel eventjes op het geld. "Niet nodig, meneer, ik ben al blij dat u het geld niet naar mijne kop smijt, want wij komen wat tegen hoor".
Ik ga akkoord dat winkeliers geen wetten moeten opdringen over het al dan niet aanvaarden van cash geld. Maar we leven in moeilijke tijden. Als de mevrouw aan de kassa zich beter voelt dat iedereen met bankkaart betaalt, en jij wil toch persé contant betalen, wel een woordje uitleg doet al wonderen.
Ik ga akkoord dat winkeliers geen wetten moeten opdringen over het al dan niet aanvaarden van cash geld. Maar we leven in moeilijke tijden. Als de mevrouw aan de kassa zich beter voelt dat iedereen met bankkaart betaalt, en jij wil toch persé contant betalen, wel een woordje uitleg doet al wonderen.
Ik ken anders wél nog mensen die alleen maar cash geld in huis hebben!
Voorbeeld: bij mijn overbuurvrouw (vermoedelijk 80+) komt nog elke maand de postbode haar pensioengeld cash uitbetalen in haar huisje.
En zij zal wel géén uitzondering zijn.
Ikzelf betaal zoveel mogelijk met bankkaart. Maar ik ken nog veel (horeca)zaken waar er géén mogelijkheid bestaat om met een kaart te betalen (zowel cafés, als brasseries, marktkramers, enz.) En zelfs (huis)dokters!
Voorbeeld: bij mijn overbuurvrouw (vermoedelijk 80+) komt nog elke maand de postbode haar pensioengeld cash uitbetalen in haar huisje.
En zij zal wel géén uitzondering zijn.
Ikzelf betaal zoveel mogelijk met bankkaart. Maar ik ken nog veel (horeca)zaken waar er géén mogelijkheid bestaat om met een kaart te betalen (zowel cafés, als brasseries, marktkramers, enz.) En zelfs (huis)dokters!
Zo mooi en logisch zijn dat de verlenging wordt toegepast ....ludo schreef: ↑22 april 2020, 12:20 Ze vragen om verlenging, en doen een voorstel,,, maar er is niets dat zegt dat het toegekend of toegepast is of wordt.
Er worden nog veel pensioenen door de postbode kontant uitbetaald..
Ieder persoon heeft trouwens recht op een gratis bankrekening met bijbehorende kaart..
Ieder persoon heeft trouwens recht op een gratis bankrekening met bijbehorende kaart..
Waar lees jij dat het voorstel aanvaard isfahhya schreef: ↑22 april 2020, 12:36Zo mooi en logisch zijn dat de verlenging wordt toegepast ....ludo schreef: ↑22 april 2020, 12:20 Ze vragen om verlenging, en doen een voorstel,,, maar er is niets dat zegt dat het toegekend of toegepast is of wordt.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Als je ervanuit gaat dat alle voorstellen aanvaard worden, zou wat zijn dan...
Heb dat niet gezegd maar zou het logisch vinden als het wel aanvaard wordt. Blijf in uw kot, winkels zijn dicht, je moet met kaart betalen .... dus logisch dat de vraag van NAR zou worden aanvaard.