Welk percentage van spaargeld vastzetten in termijnrekeningen?
TIP
Re: Welk percentage van spaargeld vastzetten in termijnrekeningen?
Het "depositogarantiestelsel" gelooft daar echt nog iemand in ? Als het zover komt, zal het zijn van, "ja, ja, je zult je geld terugkrijgen, maar gelieve nog eventjes te wachten". Ik zou daar toch niet te veel rekening mee houden.
Dat depositogarantiestelsel is bedoeld om de spaarders gerust te stellen zodat ze niet al hun geld van de bank halen bij de eerste tekenen van moeilijkheden. Hoe kan een overheid die zelf al failliet is alle spaarders vergoeden bij een grote calamiteit?
Vraag het anders maar eens aan Lerre.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel het was juist dit dat ik me dus afvroeg en de meningen zijn verdeeld.
Het is gewoon als je het in beleggingen steekt kan je het ook allemaal kwijt zijn maar dat weet je op voorhand en hier is het een soort russische roulette.
Het is gewoon als je het in beleggingen steekt kan je het ook allemaal kwijt zijn maar dat weet je op voorhand en hier is het een soort russische roulette.
Wel het hele verhaal vertellen, Yaris!
Hier.
Hoe gaat het trouwens met dat experiment van je, waar je een jaar lang iedere maand een vast bedrag in een fonds zou steken. Dat jaar is ondertussen verstreken, denk ik. Mogen we het resultaat weten, of moeten we zelf de deductie maken?
Hier.
GreenDean schreef: ↑5 april 2020, 19:27MoreOrLess schreef: ↑5 april 2020, 16:55
Met alle respect, maar niemand heeft u verplicht het advies te volgen van anonieme lieden op een financieel forum. Dat is zelfs uitgesproken dom.
Het ene advies is toch duidelijk beter dan het andere.
Hoe gaat het trouwens met dat experiment van je, waar je een jaar lang iedere maand een vast bedrag in een fonds zou steken. Dat jaar is ondertussen verstreken, denk ik. Mogen we het resultaat weten, of moeten we zelf de deductie maken?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Een forum is een platform om vrij meningen en adviezen te geven en te lezen. Ten eerste moet niemand een ander de schuld geven wanneer hij een advies volgt dat verkeerd afloopt, ten tweede moet je anderen niet persoonlijk aanvallen wanneer ze dingen schrijven waar jij het niet mee eens bent.
Termijn rekening .....
Heden Bolero crowfunding op een 15 minuten 1.250.000 € opgehaald.
Max inleg was 25000 € min inleg 500 € brutto rente 6% jaarlijks kapitaal + rente.
Dan is men hier bezig hoeveel % spaarcentjes in termijn rekeningen.
Bovenstaande lijkt me toch iets meer op te brengen dan een termijn rekening.
Het risico is toch iets anders maar ........
En alles op een paard nooit doen me dunkt.
Zullen wel geen spaargidsers zijn die daar aan mee doen bij Bolero.
Heden Bolero crowfunding op een 15 minuten 1.250.000 € opgehaald.
Max inleg was 25000 € min inleg 500 € brutto rente 6% jaarlijks kapitaal + rente.
Dan is men hier bezig hoeveel % spaarcentjes in termijn rekeningen.
Bovenstaande lijkt me toch iets meer op te brengen dan een termijn rekening.
Het risico is toch iets anders maar ........
En alles op een paard nooit doen me dunkt.
Zullen wel geen spaargidsers zijn die daar aan mee doen bij Bolero.
Estate Guru believer.
Jongens, live and learn!

Voor discussies sta ik open, Yaris. Maar als iemand compleet foute, en on-onderbouwde (des-)informatie spuit - informatie die nochtans heel snel uit het jaarverslag van Izola Bank te halen is - dan staan mijn haren recht.
Dus ik wens mij niet te excuseren om fors 'in te komen' om uw foute uitspattingen recht te zetten. Want het was duidelijk dat u geen flauw benul had waar u het over had.
Heb ik pech dat ik net iemand tegenkom die jaarverslagen van buitenlandse banken analyseert.
Ken je betekenis van het woord 'waarschijnlijk', Poldermol? Dat betekent dat men de mogelijkheid openlaat dat het niet zo is. Ik geef het dus niet weer als een zekerheid en anderen die het beter weten mogen mij corrigeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel het is gewoon ik weet niet wat te doen wat ik zou doen in de nabije toekomst.
Het enigste dat ik in feite wil is beetje meegaan met de inflatie. niet echt het breken ervan maar eigenlijk puur kapitaalbehoud.
Het enigste dat ik in feite wil is beetje meegaan met de inflatie. niet echt het breken ervan maar eigenlijk puur kapitaalbehoud.
@Timoootjex: hoeveel risico ben je bereid te nemen en hoe lang kun je je geld missen?
Geen risico
De beurs: aandelen of fondsen
Geen risico
- Geld steeds beschikbaar: spaarrekening
- 1 tot 5 jaar vast: termijnrekening
- 8 jaar vast: TAK 21
De beurs: aandelen of fondsen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wil aan ene kant risico nemen aan andere kant niet.
Maar eigenlijk wil ik gewoon de inflatienorm van de EU halen qua rendement.
Maar eigenlijk wil ik gewoon de inflatienorm van de EU halen qua rendement.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, hoe durft Poldermol?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell