Welke bank voor spaar of termijn rekening risicoloos 30.000€
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Welke bank voor spaar of termijn rekening risicoloos 30.000€
Hallo,
Momenteel beschik ik over een bedrag van 30.000€ op een argenta espaar rekening.
Ik heb al enkele interestsimulaties gedaan, en vond onder andere nibc en bnp paribas fortis spaarrekening plus die mij wat meer interest kunnen' aanbieden.
Het is echter geen geld dat ik mag verliezen, ik kan het wel bvb 12maand opzij zetten maar dit moet risicoloos zijn.
Stel dat ik dit op een bnp paribas fortis spaarrekening o
Plus zet, houdt dit meer risico in dan de huidige argenta espaar?
Verder wil ik geen gedoe met ingewikkelde belastingdaangifte, dus buitenlandse bank is uitgesloten volgens mij.
Heeft iemand tips welke bank aan te raden is waarbij ik niet meer risico loop dan mijn huidige situatie?
Alvast bedankt
Momenteel beschik ik over een bedrag van 30.000€ op een argenta espaar rekening.
Ik heb al enkele interestsimulaties gedaan, en vond onder andere nibc en bnp paribas fortis spaarrekening plus die mij wat meer interest kunnen' aanbieden.
Het is echter geen geld dat ik mag verliezen, ik kan het wel bvb 12maand opzij zetten maar dit moet risicoloos zijn.
Stel dat ik dit op een bnp paribas fortis spaarrekening o
Plus zet, houdt dit meer risico in dan de huidige argenta espaar?
Verder wil ik geen gedoe met ingewikkelde belastingdaangifte, dus buitenlandse bank is uitgesloten volgens mij.
Heeft iemand tips welke bank aan te raden is waarbij ik niet meer risico loop dan mijn huidige situatie?
Alvast bedankt
Re: Welke bank voor spaar of termijn rekening risicoloos 30.000€
Dat hangt af van of je de ene bank meer vertrouwt dan de andere, maar uiteindelijk is er nog de depositogarantie mocht het toch verkeerd gaan. Naar mijn gevoel is het risico dus gelijkaardig.
Verder werken alle gereglementeerde spaarrekeningen naar Belgisch recht op dezelfde manier. Vanaf woensdag biedt NIBC de hoogste rente. https://www.spaargids.be/sparen/nibc-di ... tot-2.html
Ondanks het feit dat dit een Nederlandse bank is, zijn de spaarrekeningen die men aanbiedt gereglementeerde spaarrekeningen volgens het Belgisch recht. Je hoeft hier geen bijkomende administratie voor te vervullen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Welke bank voor spaar of termijn rekening risicoloos 30.000€
Waarborgfonds is er voor elke Belgische bank.
Of de een meer betrouwbaar is dan de andere ? Dan gaan we moeten rekenen in cijfers na de komma.
Voor zowel Argenta als voor BNP zou ik zeggen dat ze sterk genoeg zijn om aan te nemen dat ze niet overkop zullen gaan.