Welke broker gebruiken jullie voor het verhandelen van opties
TIP
Welke broker gebruiken jullie voor het verhandelen van opties
Keytrade lijkt me duur als je covered calls wil verkopen. De kleine premie die je krijgt voor je call wordt opgegeten door de kosten ervan.
Onlangs leerde ik firstrade.com kennen, waarbij je als Belg op de Amerikaanse markt optie kan verhandelen zonder! kosten.
Heeft iemand ervaring met firstrade.com, of een met andere broker die je als belg kan gebruiken op de Amerikaanse markt?
Onlangs leerde ik firstrade.com kennen, waarbij je als Belg op de Amerikaanse markt optie kan verhandelen zonder! kosten.
Heeft iemand ervaring met firstrade.com, of een met andere broker die je als belg kan gebruiken op de Amerikaanse markt?
Re: Welke broker gebruiken jullie voor het verhandelen van opties
Ben je een volledige beginner of een al iets gevorderde optie-trader? Is de prijs van een contract het enige criterium voor jou? Om hoeveel contracten gaat het per week/maand/jaar? Aan welke eisen moet het platform om te handelen voor jou voldoen? Allemaal vragen waarop de antwoorden naar een andere broker kunnen leiden.
Interactive Brokers is in deze contreien het meest populair om in Amerikaanse opties te handelen. Niet via de omweg Lynx, maar rechtstreeks. De optie-traders die ik ken zitten daar allemaal bij. IBKR is op het gebied van TA onklopbaar.
Interactive Brokers is in deze contreien het meest populair om in Amerikaanse opties te handelen. Niet via de omweg Lynx, maar rechtstreeks. De optie-traders die ik ken zitten daar allemaal bij. IBKR is op het gebied van TA onklopbaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik werk via Binck. Doe weinig coverd calls. Wel veel puts. Niet meer op kleine transactiewaardes. Premie is 2.5 eur ongeveer per contract, ik plaats enkel posities die toch minimum 200 eur premie opleveren.
Hier soms via Bolero.
€3 per contract
€3 per contract
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Bij Interactive Brokers betaal je 0.15 tot 0.65 USD per contract op de Amerikaanse beurzen, afhankelijk van wat de frequentie van je trades is.
Als je de omweg via Lynx doet is dat 2.40 USD per contract. Zij nemen dan wel alle administratie uit je handen.
Er bestaat een "basic" versie om mee te handelen van Lynx - dat is eerder geschikt voor beginners, maar iedereen komt er al een heel eind mee (willekeurige screenshot van het internet):

Voor de gevorderden-experten bestaat het Trader Work Station (TWS), een gesofisticeerd en uitgebreid platform om mee te handelen (ook willekeurige screenshot van het www):

Als je de omweg via Lynx doet is dat 2.40 USD per contract. Zij nemen dan wel alle administratie uit je handen.
Er bestaat een "basic" versie om mee te handelen van Lynx - dat is eerder geschikt voor beginners, maar iedereen komt er al een heel eind mee (willekeurige screenshot van het internet):

Voor de gevorderden-experten bestaat het Trader Work Station (TWS), een gesofisticeerd en uitgebreid platform om mee te handelen (ook willekeurige screenshot van het www):

Voor opties valt dat nogal mee maar voor futures zijn de grafieken gewoon slecht en ondermaats.
[quote=vuurvlieg post_id=502065 time=1617528813 user_id=9575]
Keytrade lijkt me duur als je covered calls wil verkopen. De kleine premie die je krijgt voor je call wordt opgegeten door de kosten ervan.
Eén optie op de us markt bij Keytrade: 19.5 $ !
Ik zit daarvoor bij Binck: 2.80 $
Eén optie op de us markt bij Keytrade: 19.5 $ !
Ik zit daarvoor bij Binck: 2.80 $