Welke coalities in 2024
TIP
Re: Welke coalities in 2024
Bedoel je dat links Oekraïne gewoon in de steek zou laten in de oorlog met Rusland?Madame schreef: ↑31 december 2023, 10:04 De vraag zou eerder moeten zijn willen we een oorlogszuchtige regering of niet.
Voor velen maar een klein detail.
Het standpunt van links in deze is bekend.
Het standpunt van rechts in deze ook bekend.
Het standpunt van de leger top is ook bekend, voor wie zouden die kiezen.
Het zal dan niet lang duren vooraleer Rusland deze oorlog wint en aan de volgende veroveringen kan beginnen (Moldavië, de Baltische staten, Polen …). Voor je het weet staan ze aan onze grens …
Ik kan me niet inbeelden dat iemand zoals Zuhal Demir wil samenwerken met een partij zoals het Blok die haar en haar familie als minderwaardig beschouwt en het land wil uitzetten.
Dat weet ik nog zo niet. Volgens sommigen komen NVA en VB toch goed overeen …
huisjetuintjefiets schreef: ↑31 december 2023, 08:57 NVA en Vlaams Belang liggen niet ver van elkaar qua standpunten
LOL Militaire staten zoals België, bedoel je? LOL
Alles OK, beste Madame/burgundy/Platin/… ?
-
- Verbannen Gebruiker
In jouw fantasie komen ze goed overeen. Uit het feit dat hun standpunten dicht bij elkaar liggen, fantaseer jij dat ze goed overeenkomen.m-peeters schreef: ↑31 december 2023, 11:37 Dat weet ik nog zo niet. Volgens sommigen komen NVA en VB toch goed overeen …
huisjetuintjefiets schreef: ↑31 december 2023, 08:57 NVA en Vlaams Belang liggen niet ver van elkaar qua standpunten
De standpunten van Bouchez en NVA liggen ook dicht bij elkaar qua belastingen / staatsfinanciën / strijd tegen misbruiken in de sociale zekerheid. En toch moeten ze van elkaar niet weten. Vandaar dat De Wever veel liever met de PS een coalitie zou vormen: de vijand van mijn vijand is mijn vriend . Ook al wil PS net het tegenovergestelde van NVA.
Er is ook niet 1 NVA. Er is een verschil tussen het lokale niveau en de top van NVA.
Als Bart De Wever weigert een coalitie te vormen met Vlaams Belang na de parlementsverkiezingen, zal hij lokale coalities niet kunnen tegenhouden na de gemeenteverkiezingen.
Zal De Wever dan wachten tot de parlementsverkiezingen van 2029 om met Vlaams Belang een coalitie te vormen? Het momentum zal tegen dan weer verdwenen zijn.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 31 december 2023, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze dezelfde standpunten delen zoals jij beweert - weliswaar met zeer anekdotische en lokale voorbeelden - dan komen ze toch goed overeenhuisjetuintjefiets schreef: ↑31 december 2023, 12:10
In jouw fantasie komen ze goed overeen. Uit het feit dat hun standpunten dicht bij elkaar liggen, fantaseer jij dat ze goed overeenkomen.
Er is ook niet 1 NVA. Er is een verschil tussen het lokale niveau en de top van NVA.
Als Bart De Wever weigert een coalitie te vormen met Vlaams Belang na de parlementsverkiezingen, zal hij lokale coalities niet kunnen tegenhouden na de gemeenteverkiezingen.
Maar leuk dat je jouw eigen fouten - anekdotische voorbeelden op lokaal niveau vertalen naar het nationale niveau - inziet en deze probeert te corrigeren
Er is inderdaad niet 1 N-VA maar ook niet 1 VB, Open VLD, CD&V, Vooruit of Groen. Enkel voor de PVDA maak ik een voorbehoud: bij de communisten geldt er nogal een strakke partijdiscipline.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan is er nog dat anekdotisch voorbeeld op lokaal niveau dat ze allebei een onafhankelijk Vlaanderen willen
Het volk als dom wegzetten maar zelf kun je geen twee zinnen zonder fouten schrijven.Bassie schreef: ↑30 december 2023, 18:16Dat doen ze om 2 redenen:
1: Stemmen leveren meer doatties op zonder dat je iets moet doen.
2: Blijven schoppen zonder regeren levert stemen op van dom volk en dus kom je bij punt 1 uit.
Ze gaan NOOIT in een regering stappen, ze gaan ooit uit de oppositie.
Vlaams Belang is gewoon bedrog en enkel bezig voor zichzelf en hun vriendjes. Kijk wat ze stemmen en je weet genoeg.
Het dom volk blijft erop stemmen....en daar rekenen ze op.
Met dat voorbeeld kan je nu pas af … maar het bewijst alleen maar dat je jouw fout inziethuisjetuintjefiets schreef: ↑31 december 2023, 12:32Dan is er nog dat anekdotisch voorbeeld op lokaal niveau dat ze allebei een onafhankelijk Vlaanderen willen
Het wordt heel lastig discussiëren als mensen niet meer weten wat ze geschreven hebben. De voorbeelden die je voordien gaf om te besluiten dat N-VA en VB niet ver van elkaar liggen qua standpunten gingen over een regenboogzebrapad in Schilde, de intrede van de Sint in Gent en de aanstelling voor een culturele functie in Brugge.
huisjetuintjefiets schreef: ↑31 december 2023, 08:57
NVA en Vlaams Belang liggen niet ver van elkaar qua standpunten
De aanstelling van Dalilla Hermans voor een culturele functie in Brugge werd het mikpunt van eerst Vlaams Belang en vervolgens de N-VA.
[i]N-VA-fractieleider Anneleen Van Bossuyt: “Op 19 november deed de Sint zijn intrede in onze stad, tot groot plezier van een massa kinderen en hun ouders. Maar het zal misschien de laatste keer geweest zijn. Want op 6 december – zíjn feestdag – wordt dit jaar op het Gentse stadhuis ‘Queen Nikkolah’ ontvangen, onder de noemer ‘een Sinterklaasfeest zonder racisme’.[1] Dat klinkt wel heel erg alsof het klassieke Sinterklaasgebeuren een feest mét racisme is. Voor ons kan dit absoluut niet door de beugel. We moeten ons onze tradities niet laten afpakken.”[/i]
[i]Onder druk van het Vlaams Belang zal ‘Queen Nikkolah’ op 6 december geen podium krijgen in het Gentse stadhuis. “Zolang de links-activistische woke-brigade onze Vlaams-Europese identiteit wil uitwissen, zal ze het Vlaams Belang op haar pad vinden”, zegt fractievoorzitter in het Vlaams Parlement Chris Janssens. “Hoe laag kan men vallen om een eeuwenoud kinderfeest voor politieke doeleinden te misbruiken?”[/i]
In Schilde:
Net deze week stemde een meerderheid van N-VA en Vlaams Belang in de gemeenteraad het voorstel voor de aanleg van een regenboogzebrapad weg
Sorry maar ik heb woordblindheid...dan is het quasi onmogelijk zonder fouten te schrijven.Trivium schreef: ↑31 december 2023, 12:38Het volk als dom wegzetten maar zelf kun je geen twee zinnen zonder fouten schrijven.Bassie schreef: ↑30 december 2023, 18:16
Dat doen ze om 2 redenen:
1: Stemmen leveren meer doatties op zonder dat je iets moet doen.
2: Blijven schoppen zonder regeren levert stemen op van dom volk en dus kom je bij punt 1 uit.
Ze gaan NOOIT in een regering stappen, ze gaan ooit uit de oppositie.
Vlaams Belang is gewoon bedrog en enkel bezig voor zichzelf en hun vriendjes. Kijk wat ze stemmen en je weet genoeg.
Het dom volk blijft erop stemmen....en daar rekenen ze op.
Ik ben blij dat je foutloos kan schrijven, ik kan zaken analyseren waar jij niet eens weet waar je moet beginnen, laat staan dat je het snapt
Laat mij maar met fouten schrijven....ik verdien goed op de beurs.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Het gros van het volk is dom.
Kijk gewoon naar de oorlogen, duizenden soldaten die zich voor een dictator als Poetin of Netanyahu laten afslachten en op commando burgers kapot maken.
Onlangs kon je de polarisatie zien tijdens Covid waar mensen op de vuist gingen voor of tegen de spuit, voor of tegen mondmaskers.
De meerderheid van de bevolking is gewoon dom en denken niet na.
Na Hitler zeiden we, dit nooit meer.....wel Israëli's zien Palestijnen als iets dat uitgeroeid moet worden, Poetin ziet hetzelfde met Oekraïners....het volk van Israël en Rusland scharen zich massaal achter die moordenaars.
Politiekers, en met name Vlaams Belang weten heel goed hoe ze de bevolking moeten bespelen om zo stemmen te krijgen, Hitler deed dit ook, en we weten hoe dat afgelopen is.
Covid polarisatie was een goed voorbeeld hoe simpel het is mensen tegen elkaar uit te spelen.....ja DOM VOLK....zijn de meesten.
Covid is niet weg....de belofte was dat de spuiten alles gingen oplossen, nu hoor je die dommeriken niet meer. Heel stil is het in dat kamp en ze hadden ongelijk.
Er zijn overigens onderzoeken achter de schade die deze polarisatie heeft aangericht en die zijn niet mals voor de pro-spuiters en pro-mondmaskers en de overheid.
Groeten Bas.