Welke fondsen kopen?
TIP
Re: Welke fondsen kopen?
@HJG6500 : "Transactiekosten" niet in TER... ?
Carl
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Dus eigenlijk komen er redelijk véél kosten bij kijken? Heeft het dan wel zin om van een spaarrekening over te gaan naar fondsen?
Indien je de situatie neemt dat je op 1000 € > 70 € bruto winst heb
Hoeveel verlies je dan?
bv deze https://www.deutschebank.be/prospectus/ ... eet_nl.pdf
1.50 % beheer
1.88 % lopende kosten
0.09 % Prestatiekosten
1% instap
25% voorheffing
Hoeveel verlies je dan van uw 70€ bruto?
greetz
jempi25
Hoeveel verlies je dan?
1.50 % beheer
1.88 % lopende kosten
0.09 % Prestatiekosten
1% instap
25% voorheffing
greetz
jempi25
jempi25 schreef:Dus eigenlijk komen er redelijk véél kosten bij kijken? Heeft het dan wel zin om van een spaarrekening over te gaan naar fondsen?
Hoeveel verlies je dan?
1.50 % beheer
1.88 % lopende kosten
0.09 % Prestatiekosten
1% instap
25% voorheffing
greetz
jempi25
Beheer en lopende kosten zitten in de koers verrekend. Enkel die 1% instap moet je zien te vermijden.
Kijk eens bij MeDirect of Rabobank

Thanks
jempi25
jempi25
Jempi, bij DB betaal je voor de meeste fondsen ( 99%) geen instapkosten. Ethna-Aktiv en Carmignac zijn uitzonderingen!
Bij Keytrade betaal je bij instap van fondsen 9,95 euro, behalve voor Carmignac.
Bij Keytrade betaal je bij instap van fondsen 9,95 euro, behalve voor Carmignac.
thanks Evita
Volgens ik zie heb jij ook de mixfondsen genomen op MijnKapitaal!
Welke heb jij genomen en waar?
jempi25
jempi25
Mijn 5 belangrijkste mixfondsen ;
Carmignac P gekocht bij Keytrade via Fund invest plan, min.25 euro storting.
Blackrock global allocation A2 euro via Rabobank, min.100 euro.
Ethna activ E T gekocht bij medirect, min.130 euro. Kan men ook kopen bij Keytrade, Fund invest plan
DNCA Eurose gekocht bij medirect, min.2500 euro. Kan men ook kopen bij Keytrade, Fund invest plan.
Rouvier P gekocht bij Keytrade , instapkosten 9,95 euro, min.300 euro geloof ik.
Carmignac P gekocht bij Keytrade via Fund invest plan, min.25 euro storting.
Blackrock global allocation A2 euro via Rabobank, min.100 euro.
Ethna activ E T gekocht bij medirect, min.130 euro. Kan men ook kopen bij Keytrade, Fund invest plan
DNCA Eurose gekocht bij medirect, min.2500 euro. Kan men ook kopen bij Keytrade, Fund invest plan.
Rouvier P gekocht bij Keytrade , instapkosten 9,95 euro, min.300 euro geloof ik.
@luc1961 en anderen
zou ook deze kiezen en nog een paar andere
Is het nu momenteel dan niet de beste koop, optie om te kiezen voor Medirect 1 % tot 5000 € geeft per belegging?
Maar ben nog aan het bekijken omdat ik eerst alles wil weten ivm met beleggen!
Is nieuw voor mij!
Waarom heb jij bij verschillende banken gekozen? Omdat er zijn die je bv niet kan krijgen ij sommige aanbieders?
Om overzicht te behouden, is het gevaarlijk om alles bv bij een aanbieder te bewaren?
greetz
jempi25
zou ook deze kiezen en nog een paar andere
Is het nu momenteel dan niet de beste koop, optie om te kiezen voor Medirect 1 % tot 5000 € geeft per belegging?
Maar ben nog aan het bekijken omdat ik eerst alles wil weten ivm met beleggen!
Is nieuw voor mij!
Waarom heb jij bij verschillende banken gekozen? Omdat er zijn die je bv niet kan krijgen ij sommige aanbieders?
Om overzicht te behouden, is het gevaarlijk om alles bv bij een aanbieder te bewaren?
greetz
jempi25
Jempi, indien mogelijk koop ik mijn fondsen zonder instapkosten bij DB/Rabo en anders bij Keytrade.jempi25 schreef:thanks Evita
jempi25
Bij DB kan je ook gespreid beleggen en dan betaal je nooit instapkosten.
Ik heb praktisch alle fondsen van het mixfonds.
@jempi25
ik ben al zo'n 4 jaar bezig met mixfondsen te kopen. Medirect was er nog niet in België (+- 1 jaar nu in België). Vroeger was ik bij binckbank voor een paar mixfondsen maar door instapkosten en verkoopkosten ben ik overgeschakeld naar medirect. Rabobank heeft maar 3 mixfondsen van mijnkapitaal.be : carmignac P, blackrock global allocation en Invesco balanced risk allocation (dus beperkte keuze). Ik heb gekozen voor 3 banken voor wat spreiding van mijn portefeuille. Je weet nooit wat er gebeurt met banken.
ik ben al zo'n 4 jaar bezig met mixfondsen te kopen. Medirect was er nog niet in België (+- 1 jaar nu in België). Vroeger was ik bij binckbank voor een paar mixfondsen maar door instapkosten en verkoopkosten ben ik overgeschakeld naar medirect. Rabobank heeft maar 3 mixfondsen van mijnkapitaal.be : carmignac P, blackrock global allocation en Invesco balanced risk allocation (dus beperkte keuze). Ik heb gekozen voor 3 banken voor wat spreiding van mijn portefeuille. Je weet nooit wat er gebeurt met banken.
Het schijnt dat indien er een bank failliet gaat dat dit niets te maken heeft met verlies! Volgens dat ik gelezen heb op Mijn Kapitaal cursus!
greetz
jempi25
greetz
jempi25
Banken zijn geen eigenaar van de fondsen. Banken als medirect, DB, Rabobank zijn eerder makelaars. Zij verkopen u fondsen waarvan jij eigenaar bent en blijft. Als morgen deze banken failliet gaan, is er geen enkel probleem. Je bent je geld niet kwijt. Idem voor aandelen en obligaties.
Anders is het met spaargeld, termijnrekening en zichtrekening dat je hebt bij een welbepaalde bank. Als de bank failliet gaat, ben je je geld kwijt. De overheid staat wel borg tot 100.000 EUR.
Anders is het met spaargeld, termijnrekening en zichtrekening dat je hebt bij een welbepaalde bank. Als de bank failliet gaat, ben je je geld kwijt. De overheid staat wel borg tot 100.000 EUR.
Een twee weken geleden ben ik op gesprek geweest bij DB. Mijn korte termijn rekening van 4% bruto was afgelopen en het geld was vrij gekomen.
Omdat ik op het moment 25jaar ben, is het voor mij niet evident om mijn geld lang vast te zetten.
DB gaf mij te raad om een deel van mijn kapitaal te spreiden in beleggingsfondsen, 5 fondsen van 4000euro.
Ze hebben mij de keuze gegeven tussen de volgende:
- DWS concept Kaldemorgan
- Deutsche invest I Multi ipp.
- Ethna - Aktiv E
- Carmignac Patrimoine
- JP Morgan Investment Funds Global Income fund
- Flossbach van Storch Multiple opp 2
Echter ben ik helemaal niet vertrouwd met dergelijke zaken, dus ik zou niet weten wat het beste is of waar ik overal op moet letten.
Ik ben de fondsen wel afzonderlijk gaan analyseren op het net en ik weet dat er een groot verschil is tussen aandeelfondsen en mixfondsen.
Echter kan ik niet aanvoelen als dit de juiste keuze is om te doen?
Of is het misschien verstandiger om 20.000K op een spaarboekje te zetten zoals Medirect?
Omdat ik op het moment 25jaar ben, is het voor mij niet evident om mijn geld lang vast te zetten.
DB gaf mij te raad om een deel van mijn kapitaal te spreiden in beleggingsfondsen, 5 fondsen van 4000euro.
Ze hebben mij de keuze gegeven tussen de volgende:
- DWS concept Kaldemorgan
- Deutsche invest I Multi ipp.
- Ethna - Aktiv E
- Carmignac Patrimoine
- JP Morgan Investment Funds Global Income fund
- Flossbach van Storch Multiple opp 2
Echter ben ik helemaal niet vertrouwd met dergelijke zaken, dus ik zou niet weten wat het beste is of waar ik overal op moet letten.
Ik ben de fondsen wel afzonderlijk gaan analyseren op het net en ik weet dat er een groot verschil is tussen aandeelfondsen en mixfondsen.
Echter kan ik niet aanvoelen als dit de juiste keuze is om te doen?
Of is het misschien verstandiger om 20.000K op een spaarboekje te zetten zoals Medirect?
Hier vind je alles op Mijn Kapitaal!
Dit is een link naar de mixerfondsen en zoals ik zie denk ik dat DB ook naar Mijn Kapitaal kijkt en leest.
http://www.mijnkapitaal.be/portefeuille ... ixerfonds/
greetz
jempi25
Dit is een link naar de mixerfondsen en zoals ik zie denk ik dat DB ook naar Mijn Kapitaal kijkt en leest.
http://www.mijnkapitaal.be/portefeuille ... ixerfonds/
greetz
jempi25
DB leest MijnKapitaal, dat wordt gevaarlijk!