Welke fondsen kopen?
TIP
Re: Welke fondsen kopen?
zoek de respectievelijke fondsen op Morningstar.be
"Ter" (lopende kosten) moet zeker lager dan 2 zijn, beter nog lager dan 1,80.
Sharpe ratio zo hoog mogelijk, best hoger dan 2. Deze vind je onder "rating en risico".
Daar kan je ook zien hoe risico en rendement zich verhouden.
Een Beta waarde lager dan 1 duidt aan dat het fonds minder schommelt dan onderliggende benchmark index, hoger dan 1 is de volatiliteit hoger dan de benchmark.
Bij sommige fondsen vind je op morningstar ook een bespreking.
Volg Mijnkapitaal niet blindelings.
Open de fondsen in verschillende vensters dan kan je ze naast elkaar vergelijken.
Het mag duidelijk zijn dat normaal gezien 2015 tot een stuk in 2016 het jaar van europese aandelen zou moeten zijn. (vanwege opkoopprogramma ECB).
Bij verkoop vd distributie (dis of inc) versie van een aandelenfonds betaal je geen beurstax. Wel 25% voorheffing op het dividend dat echter verwaarloosbaar klein kan zijn. Kan interessant zijn als kortere termijn belegging (paar maanden tot een jaar of 2)
Indien een fonds echt slechter presteert dan zn benchmark index ( dat zie je in een oogopslag aan het grafiekje) kan je misschien opzoek gaan naar een Tracker die die index volgt, of een fonds dat beter doet dan diezelfde index.
"Ter" (lopende kosten) moet zeker lager dan 2 zijn, beter nog lager dan 1,80.
Sharpe ratio zo hoog mogelijk, best hoger dan 2. Deze vind je onder "rating en risico".
Daar kan je ook zien hoe risico en rendement zich verhouden.
Een Beta waarde lager dan 1 duidt aan dat het fonds minder schommelt dan onderliggende benchmark index, hoger dan 1 is de volatiliteit hoger dan de benchmark.
Bij sommige fondsen vind je op morningstar ook een bespreking.
Volg Mijnkapitaal niet blindelings.
Open de fondsen in verschillende vensters dan kan je ze naast elkaar vergelijken.
Het mag duidelijk zijn dat normaal gezien 2015 tot een stuk in 2016 het jaar van europese aandelen zou moeten zijn. (vanwege opkoopprogramma ECB).
Bij verkoop vd distributie (dis of inc) versie van een aandelenfonds betaal je geen beurstax. Wel 25% voorheffing op het dividend dat echter verwaarloosbaar klein kan zijn. Kan interessant zijn als kortere termijn belegging (paar maanden tot een jaar of 2)
Indien een fonds echt slechter presteert dan zn benchmark index ( dat zie je in een oogopslag aan het grafiekje) kan je misschien opzoek gaan naar een Tracker die die index volgt, of een fonds dat beter doet dan diezelfde index.
Toch nog beter dan Das Kapital waaruit onderstaande quote:Kevva schreef:DB leest MijnKapitaal, dat wordt gevaarlijk!
...'Kapitaal is een dode arbeid; het kan, zoals een vampier, alleen bestaan door levende arbeid uit te zuigen.'...
-
- VIP member
- Contacteer:
Beter: http://daskapital.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;Belca2 schreef:Toch nog beter dan Das Kapital waaruit onderstaande quote:Kevva schreef:DB leest MijnKapitaal, dat wordt gevaarlijk!...'Kapitaal is een dode arbeid; het kan, zoals een vampier, alleen bestaan door levende arbeid uit te zuigen.'...
Ik bedoel dat ze aanprijzen wat er ook zo goed als in de mixerfondsen zitten!Kevva schreef:DB leest MijnKapitaal, dat wordt gevaarlijk!
greetz
jempi25
Dat weet ik en ik heb ook wel vertrouwen in MijnKapitaal. Ze beschrijven heel gedetailleerd en doen grondig onderzoek dat merk je meteen aan hun artikels.jempi25 schreef:Ik bedoel dat ze aanprijzen wat er ook zo goed als in de mixerfondsen zitten!Kevva schreef:DB leest MijnKapitaal, dat wordt gevaarlijk!
greetz
jempi25
Maar gevaarlijk wordt het wanneer grote banken of instellingen (die duizenden mensen in dienst hebben) plots een 'amateursite' van 3 liefhebbers gaan beginnen volgen.
Daarbij stel ik me wel vragen ja... Doet de bank dan haar werk niet? Leest ze op MijnKapitaal mee en adviseert ze zo haar klanten omdat ze zelf de knowhow niet hebben?
Wat als plots ook Argenta, ING, KBC, BNP Paribas, Belfius deze strategie volgen. Krijgen we dan geen hype betreft het mixfonds? Wat met de eer? Gaan de banken pretenderen dat ze de beste keuze maken...
MijnKapitaal is er in hoofdzaak om dingen onder de loep te nemen. Maar wat als MijnKapitaal plots de bron van beleggingsadvies is en grootbanken klakkeloos de informatie overnemen en de pluimen op hun hoed steken?
De aangehaalde fondsen door DB zijn zeker goed, maar ze hebben die klakkeloos van MK over gekopieerd omdat ze zichzelf niet vertrouwen!
Dat weet ik en ik heb ook wel vertrouwen in MijnKapitaal. Ze beschrijven heel gedetailleerd en doen grondig onderzoek dat merk je meteen aan hun artikels.
Maar gevaarlijk wordt het wanneer grote banken of instellingen (die duizenden mensen in dienst hebben) plots een 'amateursite' van 3 liefhebbers gaan beginnen volgen.
Daarbij stel ik me wel vragen ja... Doet de bank dan haar werk niet? Leest ze op MijnKapitaal mee en adviseert ze zo haar klanten omdat ze zelf de knowhow niet hebben?
Wat als plots ook Argenta, ING, KBC, BNP Paribas, Belfius deze strategie volgen. Krijgen we dan geen hype betreft het mixfonds? Wat met de eer? Gaan de banken pretenderen dat ze de beste keuze maken...
MijnKapitaal is er in hoofdzaak om dingen onder de loep te nemen. Maar wat als MijnKapitaal plots de bron van beleggingsadvies is en grootbanken klakkeloos de informatie overnemen en de pluimen op hun hoed steken?
De aangehaalde fondsen door DB zijn zeker goed, maar ze hebben die klakkeloos van MK over gekopieerd omdat ze zichzelf niet vertrouwen![/quote]
Zo een vaart loopt het niet :-)
Ethna: door DB op de Belgische markt gebracht.
Dws concept kaldemorgen: DB
Deutsche invest I: DB
Carmignac: door DB op de Belgische markt gebracht
Flossbach: door DB op de Belgische markt gebracht
Lijkt mij duidelijk, niet? :-)
De aangehaalde fondsen door DB zijn zeker goed, maar ze hebben die klakkeloos van MK over gekopieerd omdat ze zichzelf niet vertrouwen![/quote]
Zo een vaart loopt het niet :-)
Ethna: door DB op de Belgische markt gebracht.
Dws concept kaldemorgen: DB
Deutsche invest I: DB
Carmignac: door DB op de Belgische markt gebracht
Flossbach: door DB op de Belgische markt gebracht
Lijkt mij duidelijk, niet? :-)
Inderdaad. Ik heb zelf ook CP, al van VOOR mijnkapitaal bestond, en ja, via DB.
Die hebben gewoon een aantal topfondsen in portefeuille en aan interessante prijzen. Destijds waren ze één vd weinigen. Mocht ik vandaag willen aankopen, zouden er uiteraard alternatieven zijn qua bankinstelling.
Die hebben gewoon een aantal topfondsen in portefeuille en aan interessante prijzen. Destijds waren ze één vd weinigen. Mocht ik vandaag willen aankopen, zouden er uiteraard alternatieven zijn qua bankinstelling.
Als je bv bij Medirect wilt beleggen!
Eerst moet je geld storten op een rekening bij hun?
Dan krijg je mail activatie en en brief met account.
Maar je moet geld storten en je weet niet wat je al gaat kopen, of anders gezegd je weet het wel maar je kent de waarde niet op het moment van aankoop van een fonds of meerdere?
Wat gebeurt er indien er geld over is op die rekening? Kan je dit terugstorten naar uw tegenrekening bij je bank?
greetz
jempi25
Maar je moet geld storten en je weet niet wat je al gaat kopen, of anders gezegd je weet het wel maar je kent de waarde niet op het moment van aankoop van een fonds of meerdere?
Wat gebeurt er indien er geld over is op die rekening? Kan je dit terugstorten naar uw tegenrekening bij je bank?
greetz
jempi25
Uiteraard kan je steeds geld naar en van die rekening overschrijven.
Als je ooit die fondsen beslist te verkopen, zal het geld ook terug op die rekening komen, zodat je het naarna naar een andere rekening kan overschrijven.
Als je ooit die fondsen beslist te verkopen, zal het geld ook terug op die rekening komen, zodat je het naarna naar een andere rekening kan overschrijven.
Wanneer je bij Medrirect aankoopt moet je ingeven voor welk bedrag je wil kopen, je kan niet het aantal stuks dat je wil kopen ingeven.jempi25 schreef:Als je bv bij Medirect wilt beleggen!
greetz
jempi25
Vond ik vreemd, uiteindelijk krijg je dan een aantal stuks met cijfers na de komma. Bv 123,64 stuks van een bepaald fonds.
De waarde van een niet beursgenoteerd fonds ken je nooit op moment van aankoop. Die waarde wordt 1x per dag berekend, of soms 1x om de 2 weken. Je koopt dus aan de toekomstige waarde. Lig daar niet wakker van.
Maar neem toch geen fonds dat om de 2 weken wordt berekend. 1 dag max 2 dagen is ok.
Ontleed de info over het fonds eens goed, dat soort zaken staat vermeld.
Je kan bv. 1000 euro overschrijven naar je medirectrekening en een fonds kopen voor 500 euro. De andere 500 euro kan je laten staan als cash en wachten op een mooie gelegenheid. Die 500 euro brengt 0,375% netto op per jaar terwijl bij sommige banken zoals binckbank dit niets opbrengt.
Aan welke koers men koopt weet men nooit maar als je om 11h 's morgens de indexen bekijkt en ze staan goed in het rood (-2 à -3%) dan is de kans groot dat je aan een lagere koers koopt.
Aan welke koers men koopt weet men nooit maar als je om 11h 's morgens de indexen bekijkt en ze staan goed in het rood (-2 à -3%) dan is de kans groot dat je aan een lagere koers koopt.
Open een MeDirect Express Spaarrekening en schrijf bij aankoop geld over naar de zichtrekening.
Brutorente: 1,333%
Nettorente: 1,00% (de verworven rente op MeDirect spaarproducten is onderhevig aan roerende voorheffing)
Brutorente: 1,333%
Nettorente: 1,00% (de verworven rente op MeDirect spaarproducten is onderhevig aan roerende voorheffing)
-
- VIP member
- Contacteer:
Citaat uit http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ht___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Opkomende markten moeten volgens hen worden gemeden als investeringsmogelijkheden, na jaren van sterke economische groei in die landen. Die groei kwam vooral dankzij de sterk opbloeiende handel met China en de hoge grondstofprijzen. Maar vanwege de zwakkere Chinese economie en de sterk gedaalde grondstofprijzen is die tijd voorbij, gaf Rossi aan."
Heb mijn Aziatische fondsen eens bekeken en inderdaad, de koersen zakken de laatste dagen. Zal de schaapjes maar op het droge halen denk ik, na winsten van > 40% het laatste jaar ...
Maar wat in de plaats daarvan
"Opkomende markten moeten volgens hen worden gemeden als investeringsmogelijkheden, na jaren van sterke economische groei in die landen. Die groei kwam vooral dankzij de sterk opbloeiende handel met China en de hoge grondstofprijzen. Maar vanwege de zwakkere Chinese economie en de sterk gedaalde grondstofprijzen is die tijd voorbij, gaf Rossi aan."
Heb mijn Aziatische fondsen eens bekeken en inderdaad, de koersen zakken de laatste dagen. Zal de schaapjes maar op het droge halen denk ik, na winsten van > 40% het laatste jaar ...
Maar wat in de plaats daarvan

Iemand ervaring met Medirect stel deze vraag
Ben al klant, maar heb het moeilijk om aan te kopen omdat het de 1 ste keer is. Heb gisteren een mail gestuurd, en vandaag opnieuw, en geen antwoord gehad?
De methode om te starten? Nergens geen handleiding?
Deze vraag
Beste,
Wil vandaag aankopen.
Bv deze LU1038809395
18 stuks aan 119.92 € is 2158,56 € ingeven klopt dit?
dan aanduiden beleggersrekeningreferentie en vervolgens de geldrekening aanduiden
dan voorwaarden aanvaarden
dan berekenen kiezen??? Is dat de officiële kooporder dan?
Kan men de geschatte waarde niet zien?
Iemand al aangekocht daar en voor mij de methode, heb bang dat ik verkeerd ingeef en dan al gekocht heb?
mvg
jempi25
Ben al klant, maar heb het moeilijk om aan te kopen omdat het de 1 ste keer is. Heb gisteren een mail gestuurd, en vandaag opnieuw, en geen antwoord gehad?
De methode om te starten? Nergens geen handleiding?
Deze vraag
Beste,
Wil vandaag aankopen.
Bv deze LU1038809395
18 stuks aan 119.92 € is 2158,56 € ingeven klopt dit?
dan aanduiden beleggersrekeningreferentie en vervolgens de geldrekening aanduiden
dan voorwaarden aanvaarden
dan berekenen kiezen??? Is dat de officiële kooporder dan?
Kan men de geschatte waarde niet zien?
Iemand al aangekocht daar en voor mij de methode, heb bang dat ik verkeerd ingeef en dan al gekocht heb?
mvg
jempi25
Koop eerst een klein bedrag van bv. 100 euro en dan je zal zien hoe het werkt. Men geeft eerst alleen een indicatieve waarde. Bij medirect wordt dit "de geschatte totale waarde" genoemd. en je ziet ook de "geschatte kosten". Meestal is dit 0 euro. De juiste waarde bij aankoop zie je later de volgende dag of 2 dagen later naargelang het fonds. Het tijdstip van aankoop speelt ook een rol ' s morgens of laat in de namiddag. Ik telefoneer altijd naar medirect en dan geven ze me wel een antwoord.