Welke fondsen nu (ver)kopen?
TIP
Welke fondsen nu (ver)kopen?
Heb vrij veel cash staan en wil in fondsen beleggen maar weet eerlijk gezegd niet goed dewelke.
Probleem is dat diegene die ik opvolg zoals Flossbach momenteel al weer vrij duur staan tov hun historische prestaties, althans als je de logica van MijnKapitaal in die zin volgt. Carmignac Patrimoine heeft het anderzijds dan al weer enkele jaren moeilijk door verloop personeel volgens Morningstar, dus kan mij niet echt overtuigen. Invesco Balanced Risk is ook zo'n fonds dat opmerkelijk zwak presteert.
Leek mij daarom interessant van eens een thread aan te maken waar je gewoon kan laten weten welke fondsen je momenteel interessant lijken om in te stappen (en welke uit te stappen indien van toepassing).
Hopelijk haal ik er wat inspiratie uit.
Probleem is dat diegene die ik opvolg zoals Flossbach momenteel al weer vrij duur staan tov hun historische prestaties, althans als je de logica van MijnKapitaal in die zin volgt. Carmignac Patrimoine heeft het anderzijds dan al weer enkele jaren moeilijk door verloop personeel volgens Morningstar, dus kan mij niet echt overtuigen. Invesco Balanced Risk is ook zo'n fonds dat opmerkelijk zwak presteert.
Leek mij daarom interessant van eens een thread aan te maken waar je gewoon kan laten weten welke fondsen je momenteel interessant lijken om in te stappen (en welke uit te stappen indien van toepassing).
Hopelijk haal ik er wat inspiratie uit.

Re: Welke fondsen nu (ver)kopen?
Ik zou binnen de categorie mixfondsen Carmignac Patrimoine toch nog niet afschrijven. Een goed alternatief kan Ethna AKTIV zijn, of MercLin Global Equity. Kijk zeker eens naar de fondsen in de mixer van Mijn Kapitaal.
Je zegt dat je geen fondsen wil die momenteel "duur" staan tov hun historische prestaties, maar de beste fondsen zullen nu eenmaal "duurder" staan dan de andere hé
Ik zou toch ook niet teveel schrik hebben van goed gekozen aandelenfondsen met meer volatiliteit, zoals Comgest Growth Europe of the Jupiter Global Fund - Jupiter European Growth (te krijgen bij MeDirect, dacht ik); lijken me allebei topfondsen. In the long run - is je horizon lang genoeg? - leveren die sowieso het beste resultaat.
Je zegt dat je geen fondsen wil die momenteel "duur" staan tov hun historische prestaties, maar de beste fondsen zullen nu eenmaal "duurder" staan dan de andere hé

Ik zou toch ook niet teveel schrik hebben van goed gekozen aandelenfondsen met meer volatiliteit, zoals Comgest Growth Europe of the Jupiter Global Fund - Jupiter European Growth (te krijgen bij MeDirect, dacht ik); lijken me allebei topfondsen. In the long run - is je horizon lang genoeg? - leveren die sowieso het beste resultaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ AJBS heb jij die zelf in port?
Jupiter Global Fund - Jupiter European Growth
misschien wel een mooie vondst?
Multi Opportunities van DB heeft volgens mij nog potentieel
gekocht vorige week!
heeft een goed evenwicht tss aandelen, obligaties en cash
gekocht vorige week!
heeft een goed evenwicht tss aandelen, obligaties en cash
Een fonds kan niet duur staan t.a.v. zijn historische prestaties. De index kan duur staan, en dat wordt dan weerspiegeld in het fonds. Maar dat ga je niet verhelpen door een ander fonds te kiezen. Tenzij dat fonds slechter presteert dan de index, en dan is het een slecht fonds 
Ter info: mijn 3 kernfondsen:
Robeco BP Global Premium Eqs D EUR (wereldwijd, aandelen)
Flossbach von Storch - Multiple Opportunities II RT (wereldwijd, mix, incl. goud)
Templeton Global Bond Fund Class A Mdis EUR (wereldwijd, obligaties, maandelijks dividend)
Geeft een mooie geografische spreiding en asset-spreiding.

Ter info: mijn 3 kernfondsen:
Robeco BP Global Premium Eqs D EUR (wereldwijd, aandelen)
Flossbach von Storch - Multiple Opportunities II RT (wereldwijd, mix, incl. goud)
Templeton Global Bond Fund Class A Mdis EUR (wereldwijd, obligaties, maandelijks dividend)
Geeft een mooie geografische spreiding en asset-spreiding.
Nee, momenteel enkel Comgest Growth Europe. Maar het Jupiter-fonds is er absoluut een dat ik in de gaten hou. Ik zal wel klant moeten worden bij MeDirect om het te kunnen kopen, Keytrade heeft het niet in de aanbieding.Jhn schreef:@ AJBS heb jij die zelf in port?
Mogelijk handig om weten : ze doen regelmatig acties dat nieuwe klanten 1% op hun eerste belegging krijgen.AJBS schreef:Nee, momenteel enkel Comgest Growth Europe. Maar het Jupiter-fonds is er absoluut een dat ik in de gaten hou. Ik zal wel klant moeten worden bij MeDirect om het te kunnen kopen, Keytrade heeft het niet in de aanbieding.Jhn schreef:@ AJBS heb jij die zelf in port?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Mijn verdeling over verschillende fondsen is:
26% Vanguard Global Stock Index Fund - vrijwel geen enkel fonds heeft de laatste jaren de MSCI index verslagen, dit is een mooi fonds om in deze index te beleggen
15% DWS Top Dividente - een degelijk fonds met een zeer goed track record
14% Skagen Global - als er een fonds is dat de komende jaren de index kan verslaan, geef ik deze een grote kans. Goede Value beleggers
11% Kempen Global High Dividend - dividendbeleggen is de laatste jaren niet erg succesvol, maar dit fonds is er wel erg goed in
7% Robeco BP Global Premium - doet het erg goed, aardige kans om de index te verslaan
26% Vanguard Global Stock Index Fund - vrijwel geen enkel fonds heeft de laatste jaren de MSCI index verslagen, dit is een mooi fonds om in deze index te beleggen
14% Skagen Global - als er een fonds is dat de komende jaren de index kan verslaan, geef ik deze een grote kans. Goede Value beleggers
11% Kempen Global High Dividend - dividendbeleggen is de laatste jaren niet erg succesvol, maar dit fonds is er wel erg goed in
7% Robeco BP Global Premium - doet het erg goed, aardige kans om de index te verslaan
Waar koop je deze fondsen aan JosTM?JosTM schreef:Mijn verdeling over verschillende fondsen is:
Ik woon in Nederland, dus Nederlandse instellingen:Kevin83 schreef:Waar koop je deze fondsen aan JosTM?JosTM schreef:Mijn verdeling over verschillende fondsen is:
Vanguard Global Stock Index Fund - bij Bick Fundcoach en bij ING
DWS Top Dividente - Binck
Skagen Global - Binck
Kempen Global High Dividend - ING
Robeco BP Global Premium - bij Robeco
Ik heb ook al overwogen om dit fonds te kopen, maar het heeft de voorbije vijf jaar toch wel van zijn pluimen verloren, lijkt me. Vanwaar je volgehouden overtuiging dat dit fonds zo de moeite waard is?JosTM schreef: 14% Skagen Global - als er een fonds is dat de komende jaren de index kan verslaan, geef ik deze een grote kans. Goede Value beleggers
Ga deze thread volgen, ben al even bezig met nieuwe fondsen te selecteren maar twijfel nog tussen globale aandelen fondsen of regionale
Iemand toevallig tips voor volgende sectoren als sattelliet: technologie, biotech en gezondheidszorg sector
Deze bekijk ik momenteel:
Pictet Security: databescherming, denk dat dit belangrijk wordt de komende jaren (smartphones, hackers etc)
Robeco Global Consumer: defensief, consumenten
Blackrock World Healthscience: verouderen van babyboomers, langer leven etc en gezondheidszorg en technologie gaan meer en meer verweven geraken imo dus verwacht wel vooruitgang in deze sector
Iemand toevallig tips voor volgende sectoren als sattelliet: technologie, biotech en gezondheidszorg sector
Deze bekijk ik momenteel:
Pictet Security: databescherming, denk dat dit belangrijk wordt de komende jaren (smartphones, hackers etc)
Robeco Global Consumer: defensief, consumenten
Blackrock World Healthscience: verouderen van babyboomers, langer leven etc en gezondheidszorg en technologie gaan meer en meer verweven geraken imo dus verwacht wel vooruitgang in deze sector
Laatst gewijzigd door Tiziano op 16 oktober 2015, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste JosTM,JosTM schreef:Mijn verdeling over verschillende fondsen is:
Ben je je ervan bewust dat er een grote overlap bestaat tussen deze fondsen? Ze investeren bv. zowat allemaal in Apple, Novartis, Roche, ... Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een probleem te zijn, maar het biedt natuurlijk weinig meerwaarde om meerdere fondsen aan te houden die allemaal een beetje in hetzelfde beleggen.
Je kan een en ander gemakkelijk zelf nagaan door op morningstar een portefeuille te maken en dan te klikken op X-Ray => Overlap.
Ik heb gisteren een uiteenzetting gevolgd van het Britse beurshuis Henderson (over hun European Equities fonds).
Iemand daar al ervaring mee (met het beurshuis / fonds)?
Iemand daar al ervaring mee (met het beurshuis / fonds)?
Van Henderson heb ik alleen het Global Tech fonds. En dat doet het niet slecht. Het European Equities fonds staat nog op mijn verlanglijstje, maar heb momenteel geen cash beschikbaar...