Welke online bank voor spaargeld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Welke online bank voor spaargeld?
Interessant dat hier tot nu toe voornamelijk MeDirect wordt aangeraden.
Mijn vraag: wat zijn jullie argumenten hiervoor?
Ik heb alvast tegenargumenten:
- de bank maakt verlies
- geen deftige tool om de getrouwheidspremie te berekenen
- op het forum al meermaals meldingen van verkeerde berekeningen en uitbetalingen
- de bank maakt verlies
- op het forum al meermaals meldingen van verkeerde berekeningen en uitbetalingen
- hoge spaarrente
- veelzijdig aanbod van spaarrekeningen
- ook groot aanbod van fondsen
- veelzijdig aanbod van spaarrekeningen
- ook groot aanbod van fondsen
Hogere spaarrente ergens anders, aanbod van spaarrekeningen op de ganse markt is groter, fondsen zijn altijd bedrog want daar wordt alleen de bank goed van (?).
Ik ben er geen klant. Ik ga het ook niet worden.
Liever bv. ING. Betere rente.. betrouwbare bank met Nederlandse staatsgarantie. In mijn geval : Beste autoverzekering.
Liever bv. ING. Betere rente.. betrouwbare bank met Nederlandse staatsgarantie. In mijn geval : Beste autoverzekering.
Fondsen zijn geen bedrog. Die hebben me 12 jaar goed opgebracht. Ik ben nu overgeschakeld op etfs. Die brengen me ook goed op.
Betreffende eigen fondsen van de bank kun je gelijk hebben. Maar de fondsen die MeDirect aanbiedt zijn externe fondsen. MeDirect rekent geen instapkosten aan noch uitstapkosten noch bewaarkosten.
Betreffende eigen fondsen van de bank kun je gelijk hebben. Maar de fondsen die MeDirect aanbiedt zijn externe fondsen. MeDirect rekent geen instapkosten aan noch uitstapkosten noch bewaarkosten.
NIBC geeft automatisch intrest-premies weer, gisteren nog gecheckt...Samsara schreef: ↑13 juni 2024, 07:50 Interessant dat hier tot nu toe voornamelijk MeDirect wordt aangeraden.
- de bank maakt verlies
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zit ondertussen een jaartje bij Santander en heb geen klachten. Mooie interesten op zowel hun 'zichtrekening' als hun spaarrekeningen. En je kan heel makkelijk en snel simuleren hoeveel interest je gaat ontvangen bij de volgende uitkering. (Integenstelling tot bv. KBC en Argenta die die tools verschrikkelijk moeilijk vindbaar maken.)
-
- Full Member
- Contacteer:
Zal inderdaad zo zijn, mijn man had account aangemaakt 17jaar geleden, maar na paar jaar niet op het forum kon ik die niet meer gebruiken.(alles geprobeerd) En inderdaad ene bijgemaakt onder Gwendoline, omdat Gwendoline1 in gebruik was, en kan nu plots bij alle 2 inloggen met zelfde wachtwoord.Yaris schreef: ↑13 juni 2024, 03:24 Zo plots is dat niet. Gebruikersnaam gwendoline is al sedert 2009 in gebruik en je hebt er al 20 berichten mee gepost. Je moet dan bewust of onbewust toch af en toe als gwendoline inloggen met hetzelfde wachtwoord.
PS: weet je dat The Adventures of Sweet Gwendoline de titel van een Amerikaanse comic is? Ik moet daar iedere keer aan denken wanneer ik een bericht van jou zie.
1. Er bestaan geen onderscheid tussen "online" banken en "fysieke" banken. Het is niet dat bij de ene je geld in bakstenen zit, en bij de ander ergens virtueel "in de cloud". Het is ook niet omdat een bank een kantorennetwerk heeft (bij verschillende banken zijn dat trouwens zelfstandige agenten), dat je geld er plots veiliger zou staan. Het is ook niet zo dat je bij een faillissement naar je kantoor kunt gaan om daar de kantoorhouder af te dreigen om je spaargeld sneller terug te krijgen. Je kunt jaarrekeningen en kredietratings van banken bekijken om een beter oordeel te vellen over hun solvabiliteit, maar uiteindelijk vertrouw je op het oordeel van de Nationale Bank (voor kleine banken) of ECB (voor grote banken), die instaan voor bankensupervisie. Daarnaast kun je ook de voorkeur geven aan Belgische banken wanneer je vermoed dat de Belgische overheid meer in het belang van de Belgische klanten zal handelen dan een buitenlandse overheid (zou niet mogen, maar toch...). Je kan ook eens de klantendiensten van de respectievelijke banken contacteren om te kijken hoe vlot bereikbaar en responsief zijn.
2. Let op met rekeningen die een hoge basisrente en lage getrouwheidspremie bieden. Basisrentes kunnen op elk moment naar beneden bijgesteld worden, terwijl de getrouwheidsrentes van toepassing blijven voor het volledige jaar na de storting. In het huidige renteklimaat zie ik rentes eerder dalen dan stijgen.
2. Let op met rekeningen die een hoge basisrente en lage getrouwheidspremie bieden. Basisrentes kunnen op elk moment naar beneden bijgesteld worden, terwijl de getrouwheidsrentes van toepassing blijven voor het volledige jaar na de storting. In het huidige renteklimaat zie ik rentes eerder dalen dan stijgen.
Zulke rekeningen geven je de vrijheid om op gelijk welk moment geld van je rekening te halen. Anders heb je spijt omdat je een hoge getrouwheidspremie misloopt. Als je op voorhand zeker bent dat je je geld een jaar lang niet nodig zult hebben, neem je beter een termijnrekening. Dan moet je ook nooit interest aangeven in je belastingaangifte.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ps. The Adventures of Sweet Gwendoline waren mij onbekend.Yaris schreef: ↑13 juni 2024, 03:24 Zo plots is dat niet. Gebruikersnaam gwendoline is al sedert 2009 in gebruik en je hebt er al 20 berichten mee gepost. Je moet dan bewust of onbewust toch af en toe als gwendoline inloggen met hetzelfde wachtwoord.
PS: weet je dat The Adventures of Sweet Gwendoline de titel van een Amerikaanse comic is? Ik moet daar iedere keer aan denken wanneer ik een bericht van jou zie.
-
- Full Member
- Contacteer:
ING hun rente is toch niet beter of bij de online banken, ze is wel beter of alle andere grootbanken?haelewyn schreef: ↑13 juni 2024, 08:45 Hogere spaarrente ergens anders, aanbod van spaarrekeningen op de ganse markt is groter, fondsen zijn altijd bedrog want daar wordt alleen de bank goed van (?).
Ing geeft de tweedehoogste rente op een formule van 500 euro per maand sparen maximum. 3%
Liever 3 procent bij ING of santander, zelfs 2.25, dan 2,8 bij medirect onder voorwaarden, max 25000 en niet afhalen in minder dan één jaar of geen intrest.
Maar iedereen zijn voorkeur zeker ?
Liever 3 procent bij ING of santander, zelfs 2.25, dan 2,8 bij medirect onder voorwaarden, max 25000 en niet afhalen in minder dan één jaar of geen intrest.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt he, ik heb de groeirekening bij Argenta, zelfde formule of ING en ook 3%.haelewyn schreef: ↑13 juni 2024, 23:52 Ing geeft de tweedehoogste rente op een formule van 500 euro per maand sparen maximum. 3%
Was niet zo tevreden van ING toen ik er klant was, maar dat zal waarschijnlijk deels aan het kantoor gelegen hebben
ook, want die zijn kort nadien dan gestopt toen ik daar weg was.
Wel voorstander van Santander dan?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ps. En ja die 2.25% op hun spaarboekje is wel mooi, en zeker als je het vergelijkt met veel andere banken, soms schandalig wat ze maar geven.haelewyn schreef: ↑13 juni 2024, 23:52 Ing geeft de tweedehoogste rente op een formule van 500 euro per maand sparen maximum. 3%