Welke online bank voor spaargeld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Welke online bank voor spaargeld?
Santander is heel groot in Spanje en UK en daarom vertrouw ik hen.
Ing en kantoren is wel wat. Veel kantoren zijn er hier niet meer over. Nuchter bekeken heb ik hen niet echt meer nodig. Mijn meeste spaargeld staat nu bij ING. Ze bieden me een autoverzekering voor rond de 200 euro en ik was al klant bij bbl. Van bbl was ik enorm tevreden. Van ing alsmaar minder. Totaal geen persoonlijke aanpak meer. Bij bbl was ik een gewaardeerde klant. Bij ING ben ik een nummer op een Hollands kladboekje.
Die rekening heb ik ook bij argenta. Ook bij beobank.
Het hangt er van af welk bedrag je wil plaatsen maar zelf geloof ik niet in het verhaal van Medirect. Wie dat wel doet : het is zijn goed recht.
Ik geloof in je eieren niet in 1 nest leggen en onder de 100.000 euro per bank blijven zodat je nog een paar jaren intresten kan cumuleren.
Ik transfereer ook wel eens een minder rentende rekening in schrijven per maand naar zo een groeirekening.
Bankkeuze is een beetje zo individueel als de kleur van je auto kiezen.
Elke bank heeft tegenwoordig een online gedeelte dus .. zijn ze allemaal goed (?).
Edit : nu pas weer er aan herinnderd omdat ik het ging opzoeken>>> Die rekening bij Beobank is niet meer nieuw te openen na de beperking van 4 spaarrekeningen per bank max.
Ing en kantoren is wel wat. Veel kantoren zijn er hier niet meer over. Nuchter bekeken heb ik hen niet echt meer nodig. Mijn meeste spaargeld staat nu bij ING. Ze bieden me een autoverzekering voor rond de 200 euro en ik was al klant bij bbl. Van bbl was ik enorm tevreden. Van ing alsmaar minder. Totaal geen persoonlijke aanpak meer. Bij bbl was ik een gewaardeerde klant. Bij ING ben ik een nummer op een Hollands kladboekje.
Die rekening heb ik ook bij argenta. Ook bij beobank.
Het hangt er van af welk bedrag je wil plaatsen maar zelf geloof ik niet in het verhaal van Medirect. Wie dat wel doet : het is zijn goed recht.
Ik geloof in je eieren niet in 1 nest leggen en onder de 100.000 euro per bank blijven zodat je nog een paar jaren intresten kan cumuleren.
Ik transfereer ook wel eens een minder rentende rekening in schrijven per maand naar zo een groeirekening.
Bankkeuze is een beetje zo individueel als de kleur van je auto kiezen.
Elke bank heeft tegenwoordig een online gedeelte dus .. zijn ze allemaal goed (?).
Edit : nu pas weer er aan herinnderd omdat ik het ging opzoeken>>> Die rekening bij Beobank is niet meer nieuw te openen na de beperking van 4 spaarrekeningen per bank max.
-
- Full Member
- Contacteer:
Weet er soms iemand als ik klant wil worden bij online bank wat ik bij burgelijke staat dien aan te kruisen als feitelijk samenwonend.(Verplicht aan te kruisen maar staat er wel niet bij.) Opties zijn: gescheiden, wettelijk samenwonend, getrouwd, vrijgezel, weduwe.
Gwendoline1 schreef: ↑29 juli 2024, 22:13 Weet er soms iemand als ik klant wil worden bij online bank wat ik bij burgelijke staat dien aan te kruisen als feitelijk samenwonend.(Verplicht aan te kruisen maar staat er wel niet bij.) Opties zijn: gescheiden, wettelijk samenwonend, getrouwd, vrijgezel, weduwe.
[/quote
Wettelijk samenwonend aankruisen en het woord wettelijk doorstrepen.
-
- Full Member
- Contacteer:
JOKER247 schreef: ↑29 juli 2024, 22:16Kan dit niet doorstrepen online hoor.Gwendoline1 schreef: ↑29 juli 2024, 22:13 Weet er soms iemand als ik klant wil worden bij online bank wat ik bij burgelijke staat dien aan te kruisen als feitelijk samenwonend.(Verplicht aan te kruisen maar staat er wel niet bij.) Opties zijn: gescheiden, wettelijk samenwonend, getrouwd, vrijgezel, weduwe.
[/quote
Wettelijk samenwonend aankruisen en het woord wettelijk doorstrepen.
https://financien.belgium.be/nl/particulieren/gezin/gezinssituatie/samenwonen#q1 schreef:Als u feitelijk samenwoont wordt u fiscaal beschouwd als alleenstaanden.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
vrijgezelGwendoline1 schreef: ↑29 juli 2024, 22:13 Weet er soms iemand als ik klant wil worden bij online bank wat ik bij burgelijke staat dien aan te kruisen als feitelijk samenwonend.(Verplicht aan te kruisen maar staat er wel niet bij.) Opties zijn: gescheiden, wettelijk samenwonend, getrouwd, vrijgezel, weduwe.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Wist ik, maar alleenstaand stond er ook niet bij.alvh schreef: ↑29 juli 2024, 22:37https://financien.belgium.be/nl/particulieren/gezin/gezinssituatie/samenwonen#q1 schreef:Als u feitelijk samenwoont wordt u fiscaal beschouwd als alleenstaanden.
-
- Full Member
- Contacteer:
voorheenCP1234 schreef: ↑29 juli 2024, 22:41vrijgezelGwendoline1 schreef: ↑29 juli 2024, 22:13 Weet er soms iemand als ik klant wil worden bij online bank wat ik bij burgelijke staat dien aan te kruisen als feitelijk samenwonend.(Verplicht aan te kruisen maar staat er wel niet bij.) Opties zijn: gescheiden, wettelijk samenwonend, getrouwd, vrijgezel, weduwe.
[/quote
Enige optie eigenlijk.
Heb je ze al gemaild?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja hoor, 3weken geleden, en vorige week ook al eens, geen enkele reactie .
Ook al proberen bellen verschillende keren, (wij zijn momenteel gesloten, zie onze website voor de openingsuren.)
Nochtans altijd tijdens hun openingsuren gebeld hoor.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Snap je probleem niet, als je het gewoon had opgezocht online wist je direct dat je in dit geval als alleenstaande dus vrijgezel wordt beschouwd, waarom dus al die moeite doen terwijl je met 10 seconden opzoekwerk al de zekerheid en duidelijkheid had die je wilde ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Omdat het eigenlijk niet klopt, want 1 alleenstaande of vrijgezel is altijd iemand die alleen woont zonder partner, en ik woon samen en we hebben ook 1 kind samen, maar we zijn feitelijk en niet wettelijk samenwonend.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 01:13 Snap je probleem niet, als je het gewoon had opgezocht online wist je direct dat je in dit geval als alleenstaande dus vrijgezel wordt beschouwd, waarom dus al die moeite doen terwijl je met 10 seconden opzoekwerk al de zekerheid en duidelijkheid had die je wilde ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het klopt wel, feitelijk samenwonend wordt als alleenstaande aanzien voor de wet, als je de moeite had gedaan om dat even op te zoeken wist je dat.Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53Omdat het eigenlijk niet klopt, want 1 alleenstaande of vrijgezel is altijd iemand die alleen woont zonder partner, en ik woon samen en we hebben ook 1 kind samen, maar we zijn feitelijk en niet wettelijk samenwonend.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 01:13 Snap je probleem niet, als je het gewoon had opgezocht online wist je direct dat je in dit geval als alleenstaande dus vrijgezel wordt beschouwd, waarom dus al die moeite doen terwijl je met 10 seconden opzoekwerk al de zekerheid en duidelijkheid had die je wilde ...
Ik ben dat zelf ook, heb dat vroeger ook gewoon eens opgezocht en 10 seconden later had ik het antwoord.
Maar als het volgens jou niet klopt, mij ook goed hoor ...
Een alleenstaande is iemand die niet "officieel" gelinkt is aan iemand. Je kan misschien met iemand wonen (Feitelijk samenwonend) maar volgens de wet ben je alleen en wordt jij als alleenstaande belast. Jullie moeten toch apart de belastingen invullen !Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53Omdat het eigenlijk niet klopt, want 1 alleenstaande of vrijgezel is altijd iemand die alleen woont zonder partner, en ik woon samen en we hebben ook 1 kind samen, maar we zijn feitelijk en niet wettelijk samenwonend.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 01:13 Snap je probleem niet, als je het gewoon had opgezocht online wist je direct dat je in dit geval als alleenstaande dus vrijgezel wordt beschouwd, waarom dus al die moeite doen terwijl je met 10 seconden opzoekwerk al de zekerheid en duidelijkheid had die je wilde ...
Ter info : grootste banken van Europa. Santander is 5de.haelewyn schreef: ↑14 juni 2024, 08:47 Santander is heel groot in Spanje en UK en daarom vertrouw ik hen.
1. HSBC
Country: United Kingdom
Total assets: €2,100 billion
2. BNP Paribas
Country: France
Total assets: €1,963 billion
3. Crédit Agricole
Total assets: €1,763 billion
4. Deutsche Bank
Country: Germany
Total assets: €1,470 billion
5. Banco Santander
Country: Spain
Total assets: €1,446 billion
6. Barclays
Total assets: € 1,275 billion
7. Société Générale
Total assets: €1,275 billion
8. Groupe BPCE
Total assets: €1,259 billion
9. Lloyds Banking Group
Total assets: €914 billion
10. ING Groep
Country: Netherlands
Total assets: €846 billion
En de Belgische banken :
28. KBC Group
Country: Belgium
Total assets: €292 billion
43. Dexia
Total assets: €178 billion
44. Belfius Banque
Total assets: €167 billion
Laatst gewijzigd door Ayhrual op 30 juli 2024, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.