Welke online bank voor spaargeld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Welke online bank voor spaargeld?
Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53
Omdat het eigenlijk niet klopt, want 1 alleenstaande of vrijgezel is altijd iemand die alleen woont zonder partner, en ik woon samen en we hebben ook 1 kind samen, maar we zijn feitelijk en niet wettelijk samenwonend.
Volgens de kerk leeft u in zonde
Kun je online ook niet aankruisen.tuinder666 schreef: ↑30 juli 2024, 08:59Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53
Omdat het eigenlijk niet klopt, want 1 alleenstaande of vrijgezel is altijd iemand die alleen woont zonder partner, en ik woon samen en we hebben ook 1 kind samen, maar we zijn feitelijk en niet wettelijk samenwonend.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb nochtans al eens ingevuld vrijgezel bij 1 bank, en mogen langsgaan om gegevens aan te passen hoor.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 02:22Het klopt wel, feitelijk samenwonend wordt als alleenstaande aanzien voor de wet, als je de moeite had gedaan om dat even op te zoeken wist je dat.Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53
Ik ben dat zelf ook, heb dat vroeger ook gewoon eens opgezocht en 10 seconden later had ik het antwoord.
Maar als het volgens jou niet klopt, mij ook goed hoor ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben zo niet voor de kerk.tuinder666 schreef: ↑30 juli 2024, 08:59Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53
Bij ons scheelt het wel veel in belastingen, alhoewel ze zeggen dat je voordeel doet als je gehuwd of wettelijk samenwonend bent.
Voor erfenis ook belangrijk. de achterblijvende erft het huis dan vrij van belasting en de rest in het lage tarief van gehuwden.Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 10:32Ben zo niet voor de kerk.
Bij ons scheelt het wel veel in belastingen, alhoewel ze zeggen dat je voordeel doet als je gehuwd of wettelijk samenwonend bent.
En waarom zou je niet wettelijk gaan samenwonen? Je kunt het altijd zo weer opzeggen. En er ontstaat niet automatisch een gemeenschap van goederen en kapitaal, hoewel je dat op verzoek aan kunt toevoegen.
Het verschil is wel klein. Maar je neemt wel grote risico's als één van jullie iets overkomt .....Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 10:32Ben zo niet voor de kerk.
Persoonlijk 20 j feitelijk samengewoond maar met de ouderdom en de kinderen denk je wel verder dan belastingen ....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zeer juist. Die bank zou daar eigenlijk beter ook de optie "feitelijk samenwonend" aanbieden.Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53Omdat het eigenlijk niet klopt, want 1 alleenstaande of vrijgezel is altijd iemand die alleen woont zonder partner, en ik woon samen en we hebben ook 1 kind samen, maar we zijn feitelijk en niet wettelijk samenwonend.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2024, 01:13 Snap je probleem niet, als je het gewoon had opgezocht online wist je direct dat je in dit geval als alleenstaande dus vrijgezel wordt beschouwd, waarom dus al die moeite doen terwijl je met 10 seconden opzoekwerk al de zekerheid en duidelijkheid had die je wilde ...
De term "vrijgezel" hoort daar helemaal niet thuis. Je kan ook een relatie hebben en toch alleen wonen bv.
Dat lijstje van opties is dus echt niet ok, minstens zou "vrijgezel" vervangen moeten worden door "alleenstaand" n.m.i.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Nu erft ons kind het huis, en mijn partner levenslang vruchtgebruik.(Via testament) Huis staat alleen op mij.JOKER247 schreef: ↑30 juli 2024, 10:57Voor erfenis ook belangrijk. de achterblijvende erft het huis dan vrij van belasting en de rest in het lage tarief van gehuwden.Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 10:32
Ben zo niet voor de kerk.
En waarom zou je niet wettelijk gaan samenwonen? Je kunt het altijd zo weer opzeggen. En er ontstaat niet automatisch een gemeenschap van goederen en kapitaal, hoewel je dat op verzoek aan kunt toevoegen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vind ik ook, nog eens goed nagezien, zelf bij beroep heb je ook de optie niet invaliditeit of vervangingsinkomen, wat vinkt zo iemand dan aan? Werkloos of huisvrouw/huisman... Ook ideaal als online bank om klanten binnen te halen.EarthNvstr1 schreef: ↑30 juli 2024, 12:49Zeer juist. Die bank zou daar eigenlijk beter ook de optie "feitelijk samenwonend" aanbieden.Gwendoline1 schreef: ↑30 juli 2024, 01:53
De term "vrijgezel" hoort daar helemaal niet thuis. Je kan ook een relatie hebben en toch alleen wonen bv.
Dat lijstje van opties is dus echt niet ok, minstens zou "vrijgezel" vervangen moeten worden door "alleenstaand" n.m.i.
- Het is voor de banken niet belangrijk of je eigenlijk of feitelijk samenwoont:
-> het begrip "samenwonen" kan immers evengoed gebruikt worden in het geval dat je een woonst deelt met familie (ouders, broer, zus, enz.) met een roommate, of met vrienden of vriendinnen zonder daarmee een relatie te hebben.
- Wat de banken moeten weten is, of je samenwoont met iemand waarmee je een wettelijk contract hebt: dus wettelijk getrouwd of wettelijk samenwonend. Want in dat geval zijn de fiscale regels anders dan bij feitelijk samenwonenden.
- Dus als je géén wettelijk contract hebt met je partner (niet getrouwd en niet wettelijk samenwonend), ben je voor de banken "vrijgezel", net zoals je voor de personenbelasting ook aparte aangiftes moet doen zoals een alleenstaande (of het beetje ouderwets woord vrijgezel).
-> het begrip "samenwonen" kan immers evengoed gebruikt worden in het geval dat je een woonst deelt met familie (ouders, broer, zus, enz.) met een roommate, of met vrienden of vriendinnen zonder daarmee een relatie te hebben.
- Wat de banken moeten weten is, of je samenwoont met iemand waarmee je een wettelijk contract hebt: dus wettelijk getrouwd of wettelijk samenwonend. Want in dat geval zijn de fiscale regels anders dan bij feitelijk samenwonenden.
- Dus als je géén wettelijk contract hebt met je partner (niet getrouwd en niet wettelijk samenwonend), ben je voor de banken "vrijgezel", net zoals je voor de personenbelasting ook aparte aangiftes moet doen zoals een alleenstaande (of het beetje ouderwets woord vrijgezel).
Ik ben ook wel tevreden van Izola, voornamelijk goed voor de termijnrekeningen. Ik zet er ook regelmatig kortstondig wat "liquide" spaargeld op.Gwendoline1 schreef: ↑11 juni 2024, 13:16 Ik weet dat er hier al veel over geschreven staat, maar zou toch graag weten
naar welke online bank jullie voorkeur voor de moment zou uitgaan als het enkel om wat
spaargeld op te zetten is en misschien eens termijnrekening te openen?
Ik was er niet zo voor om klant te worden bij 1 online bank omdat de meeste
mensen in mijn omgeving het alsmaar afraden en niet veilig vinden, maar begin
daar toch anders over te denken.
En met welke online banken hebben jullie goede of slechte ervaringen?
Alvast bedankt.
We waren ook tevreden met Kaupthing.ferguson schreef: ↑31 juli 2024, 12:19Ik ben ook wel tevreden van Izola, voornamelijk goed voor de termijnrekeningen. Ik zet er ook regelmatig kortstondig wat "liquide" spaargeld op.Gwendoline1 schreef: ↑11 juni 2024, 13:16 Ik weet dat er hier al veel over geschreven staat, maar zou toch graag weten
naar welke online bank jullie voorkeur voor de moment zou uitgaan als het enkel om wat
spaargeld op te zetten is en misschien eens termijnrekening te openen?
Ik was er niet zo voor om klant te worden bij 1 online bank omdat de meeste
mensen in mijn omgeving het alsmaar afraden en niet veilig vinden, maar begin
daar toch anders over te denken.
En met welke online banken hebben jullie goede of slechte ervaringen?
Alvast bedankt.
Izola bank heeft hoofdzetel in Malta.
Stel mij altijd de vraag waarom die online banken op kleine eilanden zich gaan settelen zoals Cyprus, Malta , Cayman en Virgin Islands, Bahamas ......
Voor mij is dit verdacht.
Zolang financiële markten het goed doen is er "bijna" geen zorg maar dan .....
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt!Nefertari schreef: ↑31 juli 2024, 11:49 - Het is voor de banken niet belangrijk of je eigenlijk of feitelijk samenwoont: