Welke Visa?
Welke Visa?
Hoihoi;
Ik hou het kort:
Ik wil een visa-kaart. Niet om vaak te gebruiken; gewoon als back-up (bvb. op reis).
Belangrijkste is voor mij dus dat hij gratis is. Mag gekoppeld zijn aan een rekening bij een bank, als die dan ook maar gratis is
Citibank wil ik niet, eerder principieel.
Is Europabank wat? Bieden gratis Visa en/of MaCa zonder gekoppelde rekening. (iemand ervaring met hun rekeningen?)
Jammer dat Argenta geen Visa meer heeft...
Zijn er tips welke ik best wél of juist helemaal niet neem?
Thx, Thomas
(Mijn dagelijkse bank is KBC, gewoon omdat ik daar altijd tevreden van ben geweest. Het feit bvb. dat je kan overschrijven van je spaar naar je zichtrekening en dat het geld metéééén beschikbaar is, is voor mij al veel waard. (ooit aan de kassa van een winkel nog overgeschreven met m'n pda (had kaartlezertje bij) en meteen betaald met BC. Daar betaal ik dan maar 20€ voor per jaar)) Hun visa vind ik echter te duur...
Ik hou het kort:
Ik wil een visa-kaart. Niet om vaak te gebruiken; gewoon als back-up (bvb. op reis).
Belangrijkste is voor mij dus dat hij gratis is. Mag gekoppeld zijn aan een rekening bij een bank, als die dan ook maar gratis is
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Citibank wil ik niet, eerder principieel.
Is Europabank wat? Bieden gratis Visa en/of MaCa zonder gekoppelde rekening. (iemand ervaring met hun rekeningen?)
Jammer dat Argenta geen Visa meer heeft...
Zijn er tips welke ik best wél of juist helemaal niet neem?
Thx, Thomas
(Mijn dagelijkse bank is KBC, gewoon omdat ik daar altijd tevreden van ben geweest. Het feit bvb. dat je kan overschrijven van je spaar naar je zichtrekening en dat het geld metéééén beschikbaar is, is voor mij al veel waard. (ooit aan de kassa van een winkel nog overgeschreven met m'n pda (had kaartlezertje bij) en meteen betaald met BC. Daar betaal ik dan maar 20€ voor per jaar)) Hun visa vind ik echter te duur...
Re: Welke Visa?
Ik heb zelf zo een VISA van Europabank. Doet gewoon wat je wil: het is een VISA
. Je hebt er geen jaarlijkse kosten aan en omdat alles via domiciliëring verloopt moet je gewoon zorgen dat er voldoende geld op je zichtrekening staat. Zolang jij alles keurig kan betalen heb je er jaarlijks 0 EUR kosten aan. Die zichtrekening waarop de domiciliëring staat mag trouwens bij eender welke bank zijn.
Hun rekeningen zijn op zich ook goed. Je betaalt 9 EUR per jaar en 16 EUR voor een bankkaart per jaar. Nog nooit enige klacht gehad in de 20 jaar dat ik klant ben, maar ik verwacht ook geen problemen bij een zichtrekening. Het duurt wel een dag vooraleer geld van je spaarrekening op je zichtrekening staat. Aan de andere kant: als je geld cash afgeeft aan de loketten staat het een paar minuten later al op je rekening. Zelf stap ik over naar een andere zichtrekening (ik wil geen kosten betalen voor rekening/bankkaarten), maar die VISA van Europabank, die hou ik!
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Hun rekeningen zijn op zich ook goed. Je betaalt 9 EUR per jaar en 16 EUR voor een bankkaart per jaar. Nog nooit enige klacht gehad in de 20 jaar dat ik klant ben, maar ik verwacht ook geen problemen bij een zichtrekening. Het duurt wel een dag vooraleer geld van je spaarrekening op je zichtrekening staat. Aan de andere kant: als je geld cash afgeeft aan de loketten staat het een paar minuten later al op je rekening. Zelf stap ik over naar een andere zichtrekening (ik wil geen kosten betalen voor rekening/bankkaarten), maar die VISA van Europabank, die hou ik!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Die met een kredietlijn kan je best mijden als de pest.Zijn er tips welke ik best wél of juist helemaal niet neem?
Verder gewoon naar de prijs zien, neem er een die gratis is. Op spaargids staan ze allemaal vermeldt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom perse visa? Of je nu een mastercard of visa neemt, maakt echt niets uit voor een consument. Heb nog nooit gezien dat een winkel visa aanneemt maar geen mastercard (of omgekeerd).
Niet per sé Visa, jawadde001, maar voor Mastercard heb ik al een beetje een idee.
(Deutsche Bank of Argenta wordt't. Twijfel nog wat. vroeg me trouwens ook af: kan je eigenlijk 2 visa-kaarten of 2 mastercards hebben?)
Kredietlijnen mijd ik met veel plezier.
Iemand ervaring met record bank?
(Deutsche Bank of Argenta wordt't. Twijfel nog wat. vroeg me trouwens ook af: kan je eigenlijk 2 visa-kaarten of 2 mastercards hebben?)
Kredietlijnen mijd ik met veel plezier.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Iemand ervaring met record bank?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn mensen die een hele "collectie" van die kaartjes hebben, das allemaal geen enkel probleem ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)