Wereldwijde aandelen ETFs (bv IWDA vs IMIE)
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wereldwijde aandelen ETFs (bv IWDA vs IMIE)
Ik wel:
Maar je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk.
Momenteel is het weer er te mooi voor, maar bekijk deze twee filmpjes eens. Hij argumenteert beter.
1) internationale diversificatie
2) investeren in EM
1) internationale diversificatie
2) investeren in EM
En om even terug on topic te komen.
IWDA: ontwikkelde markten, enkel grote bedrijven
IMIE: ontwikkelde en opkomende markten, grote en kleine bedrijven
ACWE: ontwikkelde en opkomende markten, enkel grote bedrijven
Persoonlijk verkies ik de laatste. Waarom?
1) meer gediversifieerd dan iwda,
2) lagere kosten,
3) geen small cap growth.
IWDA: ontwikkelde markten, enkel grote bedrijven
IMIE: ontwikkelde en opkomende markten, grote en kleine bedrijven
ACWE: ontwikkelde en opkomende markten, enkel grote bedrijven
Persoonlijk verkies ik de laatste. Waarom?
1) meer gediversifieerd dan iwda,
2) lagere kosten,
3) geen small cap growth.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Google: "size matters, if you control your junk"
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zie nog altijd geen argumenten. Tweede keer ik dit post! Uiteraard wordt er voor de zin van de gestoordheid een verwijdering gedaan van de post die ik eerder deed.EarthNvstr1 schreef: ↑25 oktober 2024, 20:07Ik wel:Maar je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk.
Trap niet in die zogezegde 'leden' hier mensen.
Nee, we zullen dat niet doen.Verviertig schreef: ↑29 oktober 2024, 19:53Ik zie nog altijd geen argumenten. Tweede keer ik dit post! Uiteraard wordt er voor de zin van de gestoordheid een verwijdering gedaan van de post die ik eerder deed.EarthNvstr1 schreef: ↑25 oktober 2024, 20:07
Ik wel:
Maar je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk.
welke ETFs zouden jullie aanraden?
ik heb toch wat vragen rond de grote AI hype. En de meeste large-scale ETFs hebben toch al eens vaak veel Nvidia/Microsoft/Apple/Meta/... erin, toch veel Tech bedrijven, waar een serieuze link met AI is. Ik snap dat je bij deze soort ETFs, feitelijk je typisch geen grote zorgen moet maken. Zeker als je er ook voor de lange termijn bijzit. Op >10j valt elke terugval wel op te vangen. Je kan/wil hier feitelijk niet correct in timen. Best wss om er niet over na te denken
Bijvoorbeeld IWDA: 26.7% in Tech. Wss ook wat Tesla erin, wat mogelijks niet als Tech gelabeld is.
ik heb toch wat vragen rond de grote AI hype. En de meeste large-scale ETFs hebben toch al eens vaak veel Nvidia/Microsoft/Apple/Meta/... erin, toch veel Tech bedrijven, waar een serieuze link met AI is. Ik snap dat je bij deze soort ETFs, feitelijk je typisch geen grote zorgen moet maken. Zeker als je er ook voor de lange termijn bijzit. Op >10j valt elke terugval wel op te vangen. Je kan/wil hier feitelijk niet correct in timen. Best wss om er niet over na te denken
Bijvoorbeeld IWDA: 26.7% in Tech. Wss ook wat Tesla erin, wat mogelijks niet als Tech gelabeld is.
-
- Full Member
- Contacteer:
We, zijn ze hier weer bezig met in andere mensen hun naam te spreken!Finny10 schreef: ↑29 oktober 2024, 20:01Nee, we zullen dat niet doen.Verviertig schreef: ↑29 oktober 2024, 19:53
Ik zie nog altijd geen argumenten. Tweede keer ik dit post! Uiteraard wordt er voor de zin van de gestoordheid een verwijdering gedaan van de post die ik eerder deed.