Wie gaat het beste rendement geven op Tak 21!!!!!!!!!
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Wie gaat het beste rendement geven op Tak 21!!!!!!!!!
@jort
ook toevallig de 1,1% belastingen vergeten?
Ik heb 3 vragen:
1/ Stel ik heb € 2 500 gespaard op 1 juli 2008 hoeveel brengt dit dan op?
2/ Stel ik heb € 50 000 gespaard op 1 juli 2008 hoeveel brengt dit dan op?
3/ 4% instapkosten + 1,1% kosten wie vraagt er hogere kosten?
Ik heb 3 vragen:
Dit zijn nu de fameuze misleidende verkoopstechnieken van Hamburg-Mannheimer. De truuk bestaat er uit dat je tientallen varianten van je product op de markt zet. Ergo Growth biedt immers vele onderliggende fondsen, gaande van HM Golden Future over de diverse HM Helix fondsen.Jort schreef:
Ivm golden future is het moeilijk uit te rekenen want wanneer ben je ingestapt, doe je maandelijks, halfjaarlijks, koopsom enz enz
Je kan de evolutie nakijken op internet daar moet ik u toch ni bij helpen ofwel ?
De essentie is dat wij toch raar maar waar een van de weinige zijn die de hoogste rendementen geeft op hun tak 21 producten in crisistijd ! mss zijn we toch nog niet zo slecht
mvg,
Jort
Een heleboel van die fondsen heeft vorig jaar tot de helft van zijn waarde verloren. Als je hier in gestapt bent, is je investering heel wat minder waard. Nu is er altijd wel één variant die het jaar voordien goed heeft gescoord.
De varianten die niet goed gescoord hebben (doch vorig jaar nog actief gepromoot werden), worden vervolgens dood gezwegen. Zie maar de reactie hierboven, er is altijd een reden waarom men die cijfers niet kan geven.
Vervolgens wordt de best scorende formule van het voorgaande jaar naar voor geschoven, met de triomfantelijke boodschap: zie eens hoe goed ons rendement is. Het feit dat aan de mensen vorig jaar 9 kansen op 10 één van de andere varianten werd verkocht, wordt natuurlijk niet aan de grote klok gehangen.
Zo kan je heel gemakkelijk een beeld ophangen dat je rendmenten biedt die boven het marktgemiddelde liggen.
Vergelijk het met een waarzegger. Stel dat die 100 voorspellingen doet, en 99 zijn fout en toevallig is er eentje juist. De 99 verkeerde voorspellingen veeg je onder de mat en met de juiste kom je in de pers. Geeft ook de indruk dat je goed kunt voorspellen.
Laatst gewijzigd door robokat op 13 januari 2009, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeten ? ge moet ze Overal betalen die premietaks.....€uros schreef: @jort
Ik heb 3 vragen:
U 2 voorbeeldjes zijn tzelfde.... kzal u eens iets geven moest ge toch aandringen
en voor de mensen die blijkbaar denken dant ergo growth een fonds is controleer eerst eens aub ipv direct commentaar te geven...
Tis een Tak 21 en geen Tak 23 product dus geen fonds van toepassing omdat je ook roerende voorheffing moet betalen ....
En ja als ge vorig jaar ingestapt bent zult ge verlies hebben maar welke persoon spaart nu 1 jaar in een fonds ? beleggingshorizon is 6-8 jaar.
mvg,
J
Jort schreef:Vergeten ? ge moet ze Overal betalen die premietaks.....€uros schreef: @jort
Ik heb 3 vragen:
U 2 voorbeeldjes zijn tzelfde.... kzal u eens iets geven moest ge toch aandringen
en voor de mensen die blijkbaar denken dant ergo growth een fonds is controleer eerst eens aub ipv direct commentaar te geven...
Tis een Tak 21 en geen Tak 23 product dus geen fonds van toepassing omdat je ook roerende voorheffing moet betalen ....
En ja als ge vorig jaar ingestapt bent zult ge verlies hebben maar welke persoon spaart nu 1 jaar in een fonds ? beleggingshorizon is 6-8 jaar.
mvg,
J
uw antwoorden laten duidelijk blijken dat er iets niet klopt.
Is dit een normale commerciële handelswijze voor een multi-national?"kzal u eens iets geven moest ge toch aandringen" en "Om dat gij zo lief bent wil ik wel 2 -3 % eraf doen".
Welke persoon spaart nu 1 jaar in tak21? Waarom worden de uitstapregeling dan voorzien? Ik kan de toekomst niet voorspellen en vroegtijdig uitstappen kan ooit noodzakelijk worden.
Het is ronduit misleidend eerst te melden:
" De essentie is dat wij ... de hoogste rendementen geeft op hun tak 21 producten in crisistijd ! mss zijn we toch nog niet zo slecht " en vervolgens enkele posts verder niet te antwoorden op mijn eenvoudige en duidelijke vragen.
Ik onthou vooral dat héél de HMI organisatie en duidelijk ook al haar producten beter te mijden zijn.
Noem mij even op wat er niet klopt aan mijn uitleg dan wil ik gerust antwoorden.
We zijn hier wel over 2 verschillende zaken bezig, ik zie hier golden future fonds en growth.
Mijn excuses voor de reactie op de 2500 - 50000 euro ik dacht dat dit over een fonds ging.
Ik zal een berekening maken als voorbeeld deze avond.
grtz,
Jort
We zijn hier wel over 2 verschillende zaken bezig, ik zie hier golden future fonds en growth.
Mijn excuses voor de reactie op de 2500 - 50000 euro ik dacht dat dit over een fonds ging.
Ik zal een berekening maken als voorbeeld deze avond.
grtz,
Jort
Hallo,
Axa 30, 40 0% UITSTAPKOSTEN EVENEENS 5% zoals bij Ethias + 15%RV
Axa 20Neo 4% nieuw produkt van dit jaar
Axa 10 zou stopgezet worden.... geen nieuwe stortingen
Ja we zitten hier wel echt in de penarie....
Ik kom altijd op hetzelfde terug...
TAK21 is een belegging op middellange of lange termijn (in mijn ogen MINSTENS 8 jaar).
Dit betekent dat hoe langer je belegging loopt, hoe minder de taks van 1,1% en de instapkosten gaan doorwegen. Wat daarentegen wel altijd blijft doorwegen zijn de beheerskosten (zoals bij BKCP : 0,75% per jaar). Dit is zeker te vermijden.
Als je niet quasi zeker bent dat je je geld minstens 8 jaar kan missen, mag je niet in TAK21 instappen. Daar zijn andere oplossingen voor, zoals termijnrekening, kasbon of spaarboekjes.
De uitstapkosten die een maatschappij rekent zijn ook meestal niet eeuwig durend. Na een aantal jaren kan je kosteloos uitstappen bij de meeste en zelfs dan is nog aanvaardbaar dat er kosten gerekend worden, want de maatschappij moet toch deze gelden vrij maken voor de eindvervaldag van het contract, wat kosten met zich meebrengt. Deze kosten worden anders verrekend in het rendement van alle beleggers, terwijl dat in dit geval enkel aangerekend wordt aan diegene die effectief een vroegtijdige afkoop doet.
Ik kom nog even terug op mijn antwoord op het rendement van BKCP :
Het is toch wel verwarrend wat er op de website staat....
"4,4%*
*Bruto rendement + bonus. Netto rendement na aftrek van de jaarlijkse beheerskosten."
Wat bedoelen ze hier nu mee ? Is die 4,4% gelijk aan het bruto-rendement + Bonus waar de kosten reeds van afgetrokken zijn of moet er van die 4,4% nog kosten afgetrokken worden ?
Je kan de zin "Netto rendement na aftrek van de jaarlijkse beheerskosten" nl op 2 manieren interpreteren :
1/ Het netto rendement verkrijg je na aftrek van de jaarlijkse beheerskosten
2/ Dit is het netto rendement na aftrek van de jaarlijkse beheerskosten
Wat is het nu ?
TAK21 is een belegging op middellange of lange termijn (in mijn ogen MINSTENS 8 jaar).
Dit betekent dat hoe langer je belegging loopt, hoe minder de taks van 1,1% en de instapkosten gaan doorwegen. Wat daarentegen wel altijd blijft doorwegen zijn de beheerskosten (zoals bij BKCP : 0,75% per jaar). Dit is zeker te vermijden.
Als je niet quasi zeker bent dat je je geld minstens 8 jaar kan missen, mag je niet in TAK21 instappen. Daar zijn andere oplossingen voor, zoals termijnrekening, kasbon of spaarboekjes.
De uitstapkosten die een maatschappij rekent zijn ook meestal niet eeuwig durend. Na een aantal jaren kan je kosteloos uitstappen bij de meeste en zelfs dan is nog aanvaardbaar dat er kosten gerekend worden, want de maatschappij moet toch deze gelden vrij maken voor de eindvervaldag van het contract, wat kosten met zich meebrengt. Deze kosten worden anders verrekend in het rendement van alle beleggers, terwijl dat in dit geval enkel aangerekend wordt aan diegene die effectief een vroegtijdige afkoop doet.
"4,4%*
*Bruto rendement + bonus. Netto rendement na aftrek van de jaarlijkse beheerskosten."
Wat bedoelen ze hier nu mee ? Is die 4,4% gelijk aan het bruto-rendement + Bonus waar de kosten reeds van afgetrokken zijn of moet er van die 4,4% nog kosten afgetrokken worden ?
Je kan de zin "Netto rendement na aftrek van de jaarlijkse beheerskosten" nl op 2 manieren interpreteren :
Wat is het nu ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Als Generali effectief 3,75% kan geven, dan zullen ze het bij AXA eens goed kunnen uitleggen tegen mij.Sara51 schreef:
Hallo,
Vorig jaar ingestapt in Crest 30 en 40.
Als je rekent dat je nu wilt uitstappen heb ik een verlies van zo'n 275 euro/2500 euro geïnvesteerd kapitaal!!!
5% uitstapkosten + 1,85 % betaalde instapkosten en taksen + 4,25% intrest mislopen op een doodgewoon spaarboekje = 11,1% verlies!!!
Dit is gewoon wanbeheer want ze beleggen niet neutraal.
De grootbanken beleggen gewoon teveel in eigen produkten, aandelen,... tegen beter weten in.
Ethias en AXA zullen het op termijn wel geweten hebben want dit zet ik hun nog betaald!
Wat u hier zegt is natuurlijk juist, maar als we op lange termijn denken, dan gaat er niets meer komen, wat zegt u hiervan, en je moet nog 5% uitstapkosten betalen indien het niet goed gaat!!!!!!
Produkt op langere termijn sorry... We zijn allemaal goe in de penarie...
Wat u hier zegt is natuurlijk juist, maar als we op lange termijn denken, dan gaat er niets meer komen, wat zegt u hiervan, en je moet nog 5% uitstapkosten betalen indien het niet goed gaat!!!!!!
Produkt op langere termijn sorry... We zijn allemaal goe in de penarie...
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Heb gebeld naar kantoor van BKCP en die 4,4% is netto wat toch een schitterend resultaat is!kristof1974 schreef: Ik kom altijd op hetzelfde terug...
"4,4%*
Wat is het nu ?
Misschien niet de juiste thread, maar nu we toch over AXA bezig zijn. Eind vorige week mijn I-Plus Welcome (4+1) na 6 maanden afgesloten. Toen ik begin deze week het kapitaal + interest zag verschijnen op mijn zichtrekening bleek dat ik gedurende die 6 maanden maar 3% interest op jaarbasis gekregen heb. Dit is je reinste oplichterij. Ik heb de kantoorhouder gebeld en hij ging het navragen. Als ik geen 4+1 krijg hebben ze een klacht bij de ombudsman aan hun broek en haal ik alles bij AXA weg!
Laatst gewijzigd door Jay op 13 januari 2009, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Interest wordt altijd op jaarbasis uitgedrukt, zie niet in wat hier mis aan is. Je kreeg 4% op jaarbasis + 1% aangroei. Na een half jaar is dit dus 4/2 = 2% + 1% aangroei = 3%Jay schreef: Misschien niet de juiste thread, maar nu we toch over AXA bezig zijn. Eind vorige week mijn I-Plus Welcome (4+1) na 6 maanden afgesloten. Toen ik begin deze week het kapitaal + interest zag verschijnen op mijn zichtrekening bleek dat ik gedurende die 6 maanden maar 3% interest op jaarbasis gekregen heb. Dit is je reinste oplichterij. Ik heb de kantoorhouder gebeld en hij ging het navragen. Als ik geen 4+1 krijg hebben ze een klacht bij de ombudsman aan hun broek en haal ik alles bij AXA weg!
@piejer: ik heb hier wel degelijk rekening mee gehouden. Als er 4% + 1% aangroei beloofd wordt dan krijg je na 6 maand (5/2) = 2,5%.
Maar ik heb maar 1,5% gekregen. De kantoorhouder heeft al toegeven dat de intrest niet overeenstemt met wat mij beloofd werd, maar voor de rest heb ik nog niets van AXA gehoord. Snelle service daar... not.
Maar ik heb maar 1,5% gekregen. De kantoorhouder heeft al toegeven dat de intrest niet overeenstemt met wat mij beloofd werd, maar voor de rest heb ik nog niets van AXA gehoord. Snelle service daar... not.
Was het de eerste maal dat je zo'n Welcome rekening geopend hebt ? Bij Axa Zijn er een ganse hoop voorwaarden vooraleer je in aanmerking komt voor de promotie intresten.Jay schreef: @piejer: ik heb hier wel degelijk rekening mee gehouden. Als er 4% + 1% aangroei beloofd wordt dan krijg je na 6 maand (5/2) = 2,5%.
Ik heb daarvoor nog zo'n rekening gehad, maar de kantoorhouder verzekerde me dat ik opnieuw in aanmerking kwam voor die hogere rente.
Indien dit nu achteraf niet het geval blijkt te zijn ben ik wel serieus bedrogen door die kantoorhouder. Dan zal hij ofwel het verschil zelf mogen bijpassen of heeft hij een klacht aan zijn broek en haal ik alles bij AXA weg.
Indien dit nu achteraf niet het geval blijkt te zijn ben ik wel serieus bedrogen door die kantoorhouder. Dan zal hij ofwel het verschil zelf mogen bijpassen of heeft hij een klacht aan zijn broek en haal ik alles bij AXA weg.