wie heeft de intresten al gestort ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: wie heeft de intresten al gestort ?
Daarbij moet wel gezegd worden dat Aion in het verleden wél interesten stipt en correct uitbetaalde. Er lijkt dus iets verkeerd gelopen te zijn in hun systeem, en men heeft niet (meer) de incentives om het op te lossen.
@Kumquat. Dat MeDirect al enkele jaren wat beperkt verlies zou maken heeft iemand hier ergens op SG gepost.
Je kunt gewoon jaarrekeningen opzoeken. Daarnaast zei de CEO van Medirect België ook zelf dat men in 2022 verlieslatend was, maar men in 2023 allicht voor het eerst nipt winstgevend geworden is (de cijfers zijn daarvoor nog niet gefinaliseerd).
@Kumquat:Kumquat schreef: ↑6 januari 2024, 21:24Wat ze, Vodeno, goed willen doen, is hun Vodeno-platform vergunnen aan andere die daarmee zelf financiële producten (niet enkel banken) kunnen opzetten. En ze gokken er op dat ze dat goed kunnen doen zonder de problemen met Aion Bank op te lossen. Omdat die prospectieve klanten voor het Vodeno-platform, d.w.z. hun echte klanten, niet het Spaargids-forum gaan uitspitten om het fijne te weten over Aion Bank. Het is een strategie die kan werken voor hen.mver schreef: ↑6 januari 2024, 12:59
Heel verhelderend! Heb je ook een opinie over MeDirect? Ik weet echt niet of die onbekwaam of onbetrouwbaar zijn. Een van de twee zijn ze in elk geval.
Is het dan eerder een systeem waar ze zelf geen weg mee weten? Maar ze liegen ook wel wat. En ze maken naar het schijnt verlies. Ik kan ze toch niet echt vertrouwen dat ze het zelfs maar echt goed willen doen.
Een voorbeeld (dat ik kan afleiden uit de posts hier). Wie naar de ombudsdienst gaat, krijgt (uiteindelijk) een degelijke rechtzetting van de interest, die uiteraard te weinig werd uitbetaald. Wie niet naar de ombudsdienst gaat, krijgt een belachelijk lage "rechtzetting", die er geen is. Niet OK toch?
De vraag van mver betreffende klanten die al dan niet naar de ombudsdienst stappen en rechtzettingen van (getrouwheids)intresten ging toch over Medirect? Maar jij geeft een antwoord hierover m.b.t. Aion.
Dus: wat is je mening/verklaring hierover m.b.t. Medirect?
en al
Aion bank,nog niets ontvangen. Zelfs geen basispremie....wtf.
Ook proportionele overschrijvingen gedaan en in April ben ik daar weg. Waarschijnlijk gaat dar ook niet correct berekend zijn....
Ook proportionele overschrijvingen gedaan en in April ben ik daar weg. Waarschijnlijk gaat dar ook niet correct berekend zijn....
Mijn repliek ging over Aion. Antwoorden op mijn repliek gaan dus over Aion als niet vermeld wordt over welke andere bank het gaat. mver heeft het over MeDirect, maar enkel in paragraaf 1. Verdere paragrafen gingen dus nog steeds over Aion nam ik aan. A fortiori aangezien de eerste zin van de tweede paragraaf het woord "dan" bevat in een aan mij gerichte vraag. Dat wijst op het feit dat de schrijver refereert naar waar ik het over had, en dat was Vodeno/Aion. Los daarvan heb ik geen speciale kennis over wat een procedure via de ombudsdienst oplevert voor klanten van deze of gene bank.jeff schreef: ↑7 januari 2024, 10:51@Kumquat:Kumquat schreef: ↑6 januari 2024, 21:24
Wat ze, Vodeno, goed willen doen, is hun Vodeno-platform vergunnen aan andere die daarmee zelf financiële producten (niet enkel banken) kunnen opzetten. En ze gokken er op dat ze dat goed kunnen doen zonder de problemen met Aion Bank op te lossen. Omdat die prospectieve klanten voor het Vodeno-platform, d.w.z. hun echte klanten, niet het Spaargids-forum gaan uitspitten om het fijne te weten over Aion Bank. Het is een strategie die kan werken voor hen.
De vraag van mver betreffende klanten die al dan niet naar de ombudsdienst stappen en rechtzettingen van (getrouwheids)intresten ging toch over Medirect? Maar jij geeft een antwoord hierover m.b.t. Aion.
en al
Ik lees dat in de gehele context anders.
Maar geen probleem. Ik onthoud desbetreffend wat je in je eerder antwoord hierover eigenlijk al stelde inzake Medirect en daar blijft het dan bij veronderstel ik:
Maar geen probleem. Ik onthoud desbetreffend wat je in je eerder antwoord hierover eigenlijk al stelde inzake Medirect en daar blijft het dan bij veronderstel ik:
Ik heb vorig jaar een keer een correctie van een intrestberekening gekregen bij MeDirect, zonder dat ik door had dat die eerder verkeerd was. Dat wijst op een probleem,maar dat ze dergelijke problemen detecteren en pro-actief oplossen maakt hen wat mij betreft al 100 x beter dan Aion Bank. Daarnaast is MeDirect ook een bedrijf dat een deftige bank wil zijn voor zijn klanten, zijn hun klanten m.a.w. geen figuranten in een demonstratieproject zoals bij Vodeno/Aion.
Verdere paragrafen gingen ook over MeDirect. Met die "dan" verwees ik naar jouw info dat MeDirect een voorbeeld is van een bedrijf dat duidelijk draait op een omgeving die ze kant-en-klaar van elders overgenomen hebben.Kumquat schreef: ↑7 januari 2024, 11:33Mijn repliek ging over Aion. Antwoorden op mijn repliek gaan dus over Aion als niet vermeld wordt over welke andere bank het gaat. mver heeft het over MeDirect, maar enkel in paragraaf 1. Verdere paragrafen gingen dus nog steeds over Aion nam ik aan. A fortiori aangezien de eerste zin van de tweede paragraaf het woord "dan" bevat in een aan mij gerichte vraag. Dat wijst op het feit dat de schrijver refereert naar waar ik het over had, en dat was Vodeno/Aion. Los daarvan heb ik geen speciale kennis over wat een procedure via de ombudsdienst oplevert voor klanten van deze of gene bank.jeff schreef: ↑7 januari 2024, 10:51
@Kumquat:
en al
En het was een vraag waard, al kan je natuurlijk niet van alle banken het fijne weten.
Ben ik de enige die 0€ interest ontvangen heeft van Aion?
Neen mijn rekening is zeker niet leeg.
Neen mijn rekening is zeker niet leeg.
Ik ontvang al een paar kwartalen geen interest meer tot een paar weken nadat ik er zelf achter vraag. Overzichten van verworven en te bouwen getrouwheidspremies per kwartaal worden ook niet meer gegeneeerd. Ook de afhalingssimulator werkt niet, je kan geen andere dag dan vandaag selecteren. Enige wat je kan doen is en simulatie maken van het ganse bedrag vandaag af te halen.
Waar kan je die simulatie maken? Bij mij lukt dat alvast niet wat ik ook invul. Al 5x melding van gedaan maar nog niks veranderd.
Ik krijg al 1 jaar lang de melding. Gelieve een vedrag in te vullen hoger dan 0.01€ en minder dan de waarde op 10/04/2023. De fout slaat nergens op.
Hoe als je er enkel achter vraagt. Dat klopt toch niet?
Hoe neem je contact met hun? Bellen gaat alvast niet meer....?
Ik krijg al 1 jaar lang de melding. Gelieve een vedrag in te vullen hoger dan 0.01€ en minder dan de waarde op 10/04/2023. De fout slaat nergens op.
Als klant zou ik mij toch een beetje beginnen te ergeren. Alhoewel je altijd beleefd moet blijven, omdat het enkel maar om jouw spaargeld gaat. Ik had misschien eens gedacht aan een aangetekend schrijven te sturen? Te agressief? Ja, inderdaad.DeJos schreef: ↑7 januari 2024, 22:08 Waar kan je die simulatie maken? Bij mij lukt dat alvast niet wat ik ook invul. Al 5x melding van gedaan maar nog niks veranderd.
De Aion app zit vol bugs, maar dat betekent niet dat die bugs zich bij iedereen op dezelfde manier manifesteren. Afhaling simuleren werkt bij mij ook niet goed, maar het volledige bedrag invullen, de datum op vandaag laten staan, klikken op de knop en dan de pdf met de details downloaden lukt wel.DeJos schreef: ↑7 januari 2024, 22:08 Waar kan je die simulatie maken? Bij mij lukt dat alvast niet wat ik ook invul. Al 5x melding van gedaan maar nog niks veranderd.
Heb je nu reeds door dat Aion op geen zak trekt?
Via de chat. Ik raad aan via de browser op een desktop of laptop-computer. Inloggen via de link "inloggen" rechtsboven op de landing page van hun website. Alternatief: via de app, bij voorkeur dan gebruik makend van een extern bluetooth-toetsenbord om op een omstandige manier de zaak uiteen te kunnen zetten.