wie heeft de intresten al gestort ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: wie heeft de intresten al gestort ?
ratpack schreef: ↑2 januari 2018, 18:24Volgens Zeer Heerwaarde Heer van Overtveldt gaat hij er voor zorgen dat ook de BINNENLANDSE effectenrekeningen gaan bekend zijn bij de Nationale Ramp van Belgie
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/01 ... ing-en--h/
"
Die controle is dubbel, legt Van Overtveldt uit. "Enerzijds moeten de banken melden aan de Nationale Bank wie een effectenrekening heeft en hoeveel daarop staat, anderzijds moeten eigenaars van een effectenrekening dat ook melden in hun belastingsaangifte."
Lijkt dat niet verdacht veel op een vermogenskadaster? "Nee, het gaat niet om een vermogenskadaster, wel om een controle op het aantal rekeningen", antwoordt de minister. Zo wordt vermeden dat mensen hun geld gaan spreiden over verschillende rekeningen."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Izola nog niet vermeld denk ik, maar ook reeds gestort (verrichtingsdatum 29/12, memodatum 31/12)
Toch voldoende interesten gekregen van Argenta om 11 dagen lang elektriciteit, gas en water te betalen.
Vorig jaar had ik 2,56 keer meer interest (ik schat voor ongeveer dezelfde hoeveelheid spaargeld, wellicht zelfs iets meer in 2017)
Vorig jaar had ik 2,56 keer meer interest (ik schat voor ongeveer dezelfde hoeveelheid spaargeld, wellicht zelfs iets meer in 2017)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
De inflatie mee verrekend?
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Bij mij is het eerder omgekeerd. Daar dient de elektriciteitsrekening om de waterrekening te betalen en met de overschot de inflatie van de spaarrekeningen min of meer in evenwicht te kunnen houden.
Water is misschien duurder geworden, gas gelijk denk ik. En elektriciteit is nu gedaald.
Dus geen idee of er op die prijzen veel inflatie zit.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
De inflatie op uw spaargeld.
Als je die verrekend met de opbrengst van je spaargeld blijft er dan überhaupt nog iets over om van te betalen?
Bij mij niet (toch niet wat er overblijft van de genormaliseerde spaarrekeningen). Daarom dat ik mijn energiefactuur daarvoor gebruik.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Als je die verrekend met de opbrengst van je spaargeld blijft er dan überhaupt nog iets over om van te betalen?
Bij mij niet (toch niet wat er overblijft van de genormaliseerde spaarrekeningen). Daarom dat ik mijn energiefactuur daarvoor gebruik.
Omdat verworven getrouwheidsrentes en de rentes van niet-gereglementeerde spaarrekeningen (MeDirect, enz...) om de 3 maand worden gestort, vraag ik me het volgende af.
Op welke datum zouden de banken de eerstvolgende rentes storten? Op 29/03/18 of op 03/04/18?
Bankhollidays paasweekend: van vrijdag 30 maart tot en met maandag 2 april 2018.
Op welke datum zouden de banken de eerstvolgende rentes storten? Op 29/03/18 of op 03/04/18?
Bankhollidays paasweekend: van vrijdag 30 maart tot en met maandag 2 april 2018.
Wellicht op 3 april, met valutadatum 1/4
denk rabobank be dat eerst gaan zijn
of arco-par via een luxembourgse rekening ?
of arco-par via een luxembourgse rekening ?
Inderdaad, bij MoneYou gaat het ook zo.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Bij Argenta zal het moeilijk worden, ik kreeg een mail dat hun systeem niet toegankelijk zal zijn van donderdag tot zondagavond 1 april a.s. ...
-
- Full Member
- Contacteer:
die weinige intresten is nog niks , maar wanneer komt ons loon/pensioen?
Goeie vraag: normaal kwam vroeger mijn loon op de rekening op de laatste werkdag van de maand (dus in dit geval zou ik verwachten op 29/03). Maar of bazen ook rekening houden met bankhollidays
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Die "weinige intresten" vormen tegenwoordig een 3-maandelijkse welkome aanvulling op ons karig (pre)pensioen dat wij ontvangen 1 week vóór einde maand.
Bahamontes schreef: ↑28 maart 2018, 15:50 die weinige intresten is nog niks , maar wanneer komt ons loon/pensioen?
ik verschiet er van dat ze nog niet gevraagd hebben wanneer hun belastingbrief komt die ze k unnen invullen ( degenen die gaan terugtrekken natuurlijk )
Mijn loon ... dat is al een eind gezet. Moet voor 25ste op rekening staan en omdat dat een zodat was, was het er al de 23ste. T is te hopen dat ik nog iets over heb voor komende maand, want van de intrest gaat mijn holle kies niet gevuld geraken.