Wie heeft ervaring met Keyprivate?
TIP
Re: Wie heeft ervaring met Keyprivate?
Voor je gemoedsrust….carogna schreef: ↑6 juli 2021, 08:36Beste Blackbelt , bedankt voor je reactie.Blackbelt schreef: ↑5 juli 2021, 09:16 Ik heb het 2 jaar gehad, en ben er mee gestopt.
Ze beweren om snel te schakelen, maar dat doen ze niet. Als er een dip zit in de markt reageren ze te traag, en nadien blijven ze te lang aan de zijlijn staan, zodat je de recuperatie mist.
Kijk eens naar een paar van hun "maandelijkse" updates die je makkelijk op youtube kan vinden.
Ik zat in profiel 7 of 8 (dynamisch), en als je kijkt wat ze op 3 jaar of 5 jaar halen, dan is dat bedroevend weinig.
Ik dacht dat profiel 7 nu na 5 jaar nog geen 20% winst heeft..., en ondertussen ook een lange periode onder water gestaan heeft.
Als je lui wil beleggen, kies gewoon een 3-tal heel brede trackers (VWRL, IWDA,...) of patrimoniumfondsen en je zal een pak meer over houden.
IK denk dat ik dit zal doen.
Heb geen of weinig kennis, en wens geen slechte resultaten .
Mvg.
Stel dat je 50.000 wil beleggen, en nadien gewoon regelmatig wat spaargeld, begin dan gewoon met 2500€ per maand, en hou gewoon vol, ook als het eens zakt, want dan kan je meer kopen voor hetzelfde bedrag.
Je leert dan omgaan met schommelingen.
Vorig jaar maar ging er hier een dikke Porsche van de rekening af…. Ik trok een goede fles open, en dronk er ene op. Ik slaap daar niet slecht van. Mijn motto is… als je geschoren wordt moet je stil zitten. Zo lang ik in een bedrijf of fonds geloof blijf ik zitten. En ja, op de laaste 10 jaar heb ik fouten gemaakt, maar er zijn ook dikke successen geweest. Mijn positie in WDP is gewoon x4 gegaan op minder dan 10 jaar tijd. Maar ik heb ook een paar aandelen die op -50 en -70% staan. Ik heb er ook eentje dat op -99,97% staat. 3500€ is 3€ geworden of zo. Verkopen nu zou geld kosten.
So what, ik kijk naar het totaal, en haalde tot 2020 ca 8%. Door stil te blijven zitten is dat nu 11% per jaar geworden.
Wat Keyprivate deed was dus exact niet stil zitten bij dips, en als de trein terug vertrok… te laat op stappen.
Kijk gewoon naar hun rendement op de laatste 4-5 jaar, dat is gewoon bedroevend….
Die cashpositie is normaal.
Wat ik me herinner van de presentatie die ik ooit gezien heb, wordt 5% cash aangehouden om de kosten te dekken.
In dalende periodes gaan ze meer cash aanhouden ter bescherming.
Wat ik me herinner van de presentatie die ik ooit gezien heb, wordt 5% cash aangehouden om de kosten te dekken.
In dalende periodes gaan ze meer cash aanhouden ter bescherming.
Dat schreef ik ook niet!
Ik stelde Keyplan, en mijn ervaring ermee, voor als een andere optie binnen Keytrade dat voor mij althans wel goed werkt. De topicstarter lijkt mij geen doorgewinterd belegger, dus dit zou een optie kunnen zijn om zonder veel nadenken en beslissingen nemen toch een deftig resultaat te behalen op lange termijn.
Ja en nee...Bmic schreef: ↑7 juli 2021, 14:15Dat schreef ik ook niet!
Ik stelde Keyplan, en mijn ervaring ermee, voor als een andere optie binnen Keytrade dat voor mij althans wel goed werkt. De topicstarter lijkt mij geen doorgewinterd belegger, dus dit zou een optie kunnen zijn om zonder veel nadenken en beslissingen nemen toch een deftig resultaat te behalen op lange termijn.
Keyprivate is simpel: jij stort geld, Keyprivate beheert en rapporteert.
Keyplan : het is simpel, maar je moet nog altijd beslissingen nemen, al was het de verdeling over de beschikbare fondsen, en dan natuurlijk of je af en toe eens herbalanceert.
Voor mijn kinderen heb en had ik Keyplannen, dat vind ik in elk geval geen verkeerd product.
bwa ja bij Keyplan kan je ook zonder iets zelf te beslissen investeren volgens je profiel. Je kan er dan niet meer naar omkijken en bv automatisch maandelijks 50 eur investeren.
Er zijn voor het Keyplan 4 vooraf bepaalde beleggingsstijlen die verschillen op het vlak van risico en potentieel rendement.
En anders moet je het zelf maar samenstellen zoals Blackbelt zegt. Maar dat hoeft dus niet, je kan perfect gewoon een plan kiezen dan je aanstaat en daarin storten zonder er naar dienen om te kijken.
Bij een keyplan hou je best voor ogen dat je zeker 5 jaar je geld kan missen (ivm kosten)
Er zijn voor het Keyplan 4 vooraf bepaalde beleggingsstijlen die verschillen op het vlak van risico en potentieel rendement.
En anders moet je het zelf maar samenstellen zoals Blackbelt zegt. Maar dat hoeft dus niet, je kan perfect gewoon een plan kiezen dan je aanstaat en daarin storten zonder er naar dienen om te kijken.
Bij een keyplan hou je best voor ogen dat je zeker 5 jaar je geld kan missen (ivm kosten)
https://www.youtube.com/watch?v=ARWTllc6Fxo
Kijk naar 6'11
In het meest agressieve scenario haal je dus 25% rendement in 4 jaar, en de helft daarvan is gerealiseerd in de laatst maanden.
Voor de bravere scenario's heb je na 4 jaar een schamele 6%...
Kijk naar 6'11
In het meest agressieve scenario haal je dus 25% rendement in 4 jaar, en de helft daarvan is gerealiseerd in de laatst maanden.
Voor de bravere scenario's heb je na 4 jaar een schamele 6%...
-
- Full Member
- Contacteer:
Alleszins een rekening afsluiten bij Keytrade heel moeilijk blijkbaar.... duurt nu al meer dan 3 weken voor zoiets basic voor een Internetbank. Dat is geen goede dienstverlening me dunkt....
Het rommelt daar wel soms bij die supportdesk...
Toen ik een spaarrekening (ex-MoneYou) afsloot, heeft dat een week of 5-6 geduurd. Viel nog mee, bij DB duurde het bijna 3 maanden om een spaarrekening af te sluiten.jantubaman schreef: ↑8 juli 2021, 12:29 Alleszins een rekening afsluiten bij Keytrade heel moeilijk blijkbaar.... duurt nu al meer dan 3 weken voor zoiets basic voor een Internetbank. Dat is geen goede dienstverlening me dunkt....
Als er niets meer op staat, wat is dan het probleem ? 't Is gewoon vervelend als er een lege rekening tussen staat, maar meer ook niet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zelfde probleem gehad, ben uiteindelijk gaan klagen op twitter en dan was het plots opgelost .jantubaman schreef: ↑8 juli 2021, 12:29 Alleszins een rekening afsluiten bij Keytrade heel moeilijk blijkbaar.... duurt nu al meer dan 3 weken voor zoiets basic voor een Internetbank. Dat is geen goede dienstverlening me dunkt....
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik nog eens mail gestuurd met de historiek van de contacten met Keytrade, dan heeft een senior manager gereageerd. 2 dagen er na was alles in orde. Dus dat was wel klantenservice... Eind goed al goedkreukelzone schreef: ↑15 september 2021, 15:41Zelfde probleem gehad, ben uiteindelijk gaan klagen op twitter en dan was het plots opgelost .jantubaman schreef: ↑8 juli 2021, 12:29 Alleszins een rekening afsluiten bij Keytrade heel moeilijk blijkbaar.... duurt nu al meer dan 3 weken voor zoiets basic voor een Internetbank. Dat is geen goede dienstverlening me dunkt....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie historische prestatie volgens zichzelf: https://www.keytradebank.be/nl/investeren/keyprivate/
Echt slecht zou ik dat niet noemen.
Edit: zie ook maandelijkse video
Edit: zie ook maandelijkse video
Hun CAGR over 5 jaar is dan slechts 2,5%..... met een dynamisch profiel.EarthNvstr1 schreef: ↑30 augustus 2022, 19:53 Zie historische prestatie volgens zichzelf: https://www.keytradebank.be/nl/investeren/keyprivate/
Edit: zie ook maandelijkse video <
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kom aan:
2,32% 5Y (2016 t/m 2020)
3,72% 5Y (2017 t/m 2021)
4,35% 6Y (2016 t/m 2021)
Het dynamisch (7/10) profiel is ook max 65% aandelen.
Als je gaat kijken naar de samenstelling van een simulatie, staat daar bv.:
10,0% Grondstoffen
60,0% Aandelen
15,0% Obligaties
15,0% Cash
Direct daaronder staat vervolgens:
Cash (euro) 15,0 %
Obligaties uit de opkomende markten 15,0 %
Europese aandelen 25,0 %
Wereld aandelen 35,0 %
goud 10,0 %
Wat ook zeer vreemd is, is dat in alle profielen enkel "Obligaties uit de opkomende markten" gebruikt wordt.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 september 2022, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja dat begrijp ik ook niet echt.