Wie heeft ervaring met Keyprivate?
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Wie heeft ervaring met Keyprivate?
Ik heb 2x maal ontbijt aan huis mogen ontvangen van Keytrade tijdens de Corona tijden om mij te overhalen om Keyprivate te nemen.
Ondertussen heb ik eens een keyprivate pitch gevolgd.
Allemaal best wel ontransparant met hun actief beheer via een geheim algoritme (gebaseerd op de Modern Portfolio Theory) dat de beleggingen in ETFs zou optimaliseren. Maar ja dat is wat discretionair vermogensbeheer is.
De ETFs die ze gebruiken zijn niet openbaar gekend. Ik veronderstel dat je ze wel kan zien in je keyprivate overzicht. Via Mijnkapitaal heb ik een reeks ETFs kunnen vinden die zouden gebruikt worden.
Niets voor mij.
https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_portfolio_theory
Allemaal best wel ontransparant met hun actief beheer via een geheim algoritme (gebaseerd op de Modern Portfolio Theory) dat de beleggingen in ETFs zou optimaliseren. Maar ja dat is wat discretionair vermogensbeheer is.
De ETFs die ze gebruiken zijn niet openbaar gekend. Ik veronderstel dat je ze wel kan zien in je keyprivate overzicht. Via Mijnkapitaal heb ik een reeks ETFs kunnen vinden die zouden gebruikt worden.
Niets voor mij.
Inderdaad als je Keyprivate hebt zie je in welke ETF's ze beleggen.tuinder666 schreef: ↑27 januari 2025, 13:38 Ik heb 2x maal ontbijt aan huis mogen ontvangen van Keytrade tijdens de Corona tijden om mij te overhalen om Keyprivate te nemen.
Niets voor mij.
Ik ben verleden jaar in het begin van het jaar ingestapt en het bracht met verleden jaar iets meer dan 13% op hun kosten van 0,91% inbegrepen. Denk dat dit een fair rendement is van beleggingen waar je niet naar dient te kijken. ik gebruik dit als alternatief voor spaarboekje vermits je verkoopt wanneer je wil. Beleg natuurlijk het gros in gewone aandelen.
Via hun maandelijkse analyse krijg je toch een idee van waarin ze beleggen: https://youtu.be/w56G7H06cKQ?si=6VwIim3g6OwLt7gf&t=452
Kosten voor beurstransacties vallen sinds verlaging inderdaad erg goed mee, al kan het dan wel interessanter zijn om bv. driemaandelijks in eenzelfde ETF te beleggen (bv. €200 per maand, eenmalige transactiekost). Als je maandelijks belegt kan je zo in 3 ETF's beleggen, nog steeds relatief gespreid en met minimale kosten. Maandelijkse inleg laten variëren ifv gewenste spreiding.
0,91% van het vermogen in discretionair beheer telt wel op bij toenemend vermogen, al weegt dit potentieel niet op tegen de hogere rendementen vanwege nog meer spreiding etc. Nog steeds interessanter dan (dure) beleggingsfondsen bij de grootbank. Wie zal het zeggen.
Kosten voor beurstransacties vallen sinds verlaging inderdaad erg goed mee, al kan het dan wel interessanter zijn om bv. driemaandelijks in eenzelfde ETF te beleggen (bv. €200 per maand, eenmalige transactiekost). Als je maandelijks belegt kan je zo in 3 ETF's beleggen, nog steeds relatief gespreid en met minimale kosten. Maandelijkse inleg laten variëren ifv gewenste spreiding.
0,91% van het vermogen in discretionair beheer telt wel op bij toenemend vermogen, al weegt dit potentieel niet op tegen de hogere rendementen vanwege nog meer spreiding etc. Nog steeds interessanter dan (dure) beleggingsfondsen bij de grootbank. Wie zal het zeggen.