Wie heeft ervaring met Keyprivate?
TIP
Wie heeft ervaring met Keyprivate?
Beste spaargids 'lotgenoten' ,
Na het jammerlijke verlies van België tegen Italië zit ik met een prangende vraag in verband met de aanzwengelende wereldeconomie.
Ik heb recent een uitnodiging van Keytrade ontvangen om in Keyprivate te stappen.
Ik zou het echt appreciëren dat eventuele Keyprivate bezitters hun + of - delen.
15000€ is niet niks om zomaar in vol vertrouwen af te geven en in te stappen in hun verhaal.
Graag ook voor welke formule gekozen is en het rendement ervan.
Wat denken jullie, doen of niet? Is het nog zinvol gezien de U.S. en China bijna op hun top zitten?
Alle reacties of suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.
Nog een fijn verlof aan alle spaargids forum leden.
Hopelijk doen de Duivels het beter binnen 2j.
Met welgemeende groeten.
Ca.
Na het jammerlijke verlies van België tegen Italië zit ik met een prangende vraag in verband met de aanzwengelende wereldeconomie.
Ik heb recent een uitnodiging van Keytrade ontvangen om in Keyprivate te stappen.
Ik zou het echt appreciëren dat eventuele Keyprivate bezitters hun + of - delen.
15000€ is niet niks om zomaar in vol vertrouwen af te geven en in te stappen in hun verhaal.
Graag ook voor welke formule gekozen is en het rendement ervan.
Wat denken jullie, doen of niet? Is het nog zinvol gezien de U.S. en China bijna op hun top zitten?
Alle reacties of suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt.
Nog een fijn verlof aan alle spaargids forum leden.
Hopelijk doen de Duivels het beter binnen 2j.
Met welgemeende groeten.
Ca.
Re: Wie heeft ervaring met Keyprivate?
Veel geld mee verloren. Ben ingestapt in 2017 en stond vorig jaar in maart eindelijk weer met een beetje winst … Keyprivate wordt slechts 1 keer per maand of misschien wel trimester geëvalueerd en dat is te traag. Na de beurscrash vorig jaar werden vooral defensieve producten aangekocht: bv wat winst op goud maar eenmaal de economie aantrekt zakt die terug weg en heb je de heropleving van de beurs gemist. In april alles verkocht met 15% verlies en QQQ3 gekocht met dat geld. Sta nu met +200% winst (is geen advies). Ik heb bovendien nooit de rendementen gehaald die Keytrade afficheert.
Trouwens herbalanceren (fondsen verkopen en nieuwe aankopen) van hun Keyplan is dezelfde miserie. Heb dat geprobeerd vorig jaar na de correctie: alle fondsen werden verkocht in april maar werden pas in mei terug aangekocht .
Ben nog steeds klant bij Keytrade en er is ruim voldoende keuze in ETF en fondsen om zelf te beleggen.
Trouwens herbalanceren (fondsen verkopen en nieuwe aankopen) van hun Keyplan is dezelfde miserie. Heb dat geprobeerd vorig jaar na de correctie: alle fondsen werden verkocht in april maar werden pas in mei terug aangekocht .
Ben nog steeds klant bij Keytrade en er is ruim voldoende keuze in ETF en fondsen om zelf te beleggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Keyplan ken je op voorhand de data : aankopen vanaf de 5e, verkopen vanaf de 15e van de maand.
Niemand kon weten dat de coronacrash zo snel zou herstellen, en dus was je met je herbalanceren een maand te laat.
Dat is iets wat ik trouwens al lang niet meer doe. Afhankelijk van de stand van de beurs, koop ik meer of minder van mijn Keyplan (en sinds december wordt er zelfs niets meer bijgekocht). Daar haal je veel betere resultaten mee (momenteel 62.5% winst).
Had waarschijnlijk wat meer moeten inlezen. Ik ging er van uit dat de verkoop en aankoop van de fondsen in 1 dag zouden gebeuren en niet met weken ertussen. Veel rendement verloren hierdoor.
Het enige goeie eraan is het ontbijt aan huis.
Keytrade heeft wel was beurspraatjes online staan bij Youtube ivm Key Private.
https://www.youtube.com/watch?v=PuBEliH ... ytradeBank
Beste pds ,pds schreef: ↑3 juli 2021, 08:16 Veel geld mee verloren. Ben ingestapt in 2017 en stond vorig jaar in maart eindelijk weer met een beetje winst … Keyprivate wordt slechts 1 keer per maand of misschien wel trimester geëvalueerd en dat is te traag. Na de beurscrash vorig jaar werden vooral defensieve producten aangekocht: bv wat winst op goud maar eenmaal de economie aantrekt zakt die terug weg en heb je de heropleving van de beurs gemist. In april alles verkocht met 15% verlies en QQQ3 gekocht met dat geld. Sta nu met +200% winst (is geen advies). Ik heb bovendien nooit de rendementen gehaald die Keytrade afficheert.
bedankt voor uw reactie.
Mvg.
Beste Annetje ,annetje schreef: ↑3 juli 2021, 09:48Bij Keyplan ken je op voorhand de data : aankopen vanaf de 5e, verkopen vanaf de 15e van de maand.
Niemand kon weten dat de coronacrash zo snel zou herstellen, en dus was je met je herbalanceren een maand te laat.
Dat is iets wat ik trouwens al lang niet meer doe. Afhankelijk van de stand van de beurs, koop ik meer of minder van mijn Keyplan (en sinds december wordt er zelfs niets meer bijgekocht). Daar haal je veel betere resultaten mee (momenteel 62.5% winst).
bedankt voor uw reactie.
Je hebt sinds december niets meer bijgekocht, mag ik je vragen waarom niet , volgens Trend er zou nog veel groei potentieel zijn .
Mvg.
Beste Jamesken ,Jamesken schreef: ↑3 juli 2021, 10:25 Het enige goeie eraan is het ontbijt aan huis.
bedankt voor uw reactie, maar kan je uitspraak ivb met ontbijt niet plaatsen?
Mvg.
Vroeger kocht ik bij mijn aandelen Keyplan elke maand voor een vast bedrag. Op een gegeven moment ben ik gaan inzien dat je juist meer moet kopen als de beurzen een dipje kennen, en weinig of niets moet kopen als de beurzen hoog staan. En dat principe pas ik nu al zeker 2.5 jaar toe.
Zodoende heb ik een excel en bijhorende grafiek gemaakt, die mijn Keyplan als geheel bekijkt (moet je wel elke dag/week de koersen binnen trekken), en me zodoende op basis van lijnen komt vertellen hoeveel ik die maand moet investeren in mijn Keyplan. Sinds december is dat niets, maar het reeds veel goedkoper gekochte deel blijft gewoon opbrengen.
Sinds februari vorig jaar heb ik ook nog een 2e Keyplan met 5 mixfondsen. Het enige doel : beter doen dan een spaarboekje.
Daar blijf ik wel elke maand voor een vast bedrag kopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben bij de lancering naar één van hun events geweest om eens te horen.
Het is geen "private banking", maar gewoon een systeem om te belegging in een portefeuille van trackers. Hetzelfde als wat Easyvest doet volgens mij.
Als je er zelf geen kaas van gegeten hebt, kan dit nuttig zijn om te doen, anders kan je beter zelf een tracker port samenstellen en beheren lijkt mij.
Dat lijkt me geen specifieke vraag in het kader van KeyPrivate.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.keytradebank.be/nl/support/ ... et-ontbijt
https://www.keytradebank.be/nl/support/ ... ils/?id=89
Beste Jamesken , grappig, ik kon het echt niet plaatsen...annetje schreef: ↑3 juli 2021, 12:07Vroeger kocht ik bij mijn aandelen Keyplan elke maand voor een vast bedrag. Op een gegeven moment ben ik gaan inzien dat je juist meer moet kopen als de beurzen een dipje kennen, en weinig of niets moet kopen als de beurzen hoog staan. En dat principe pas ik nu al zeker 2.5 jaar toe.
Zodoende heb ik een excel en bijhorende grafiek gemaakt, die mijn Keyplan als geheel bekijkt (moet je wel elke dag/week de koersen binnen trekken), en me zodoende op basis van lijnen komt vertellen hoeveel ik die maand moet investeren in mijn Keyplan. Sinds december is dat niets, maar het reeds veel goedkoper gekochte deel blijft gewoon opbrengen.
Sinds februari vorig jaar heb ik ook nog een 2e Keyplan met 5 mixfondsen. Het enige doel : beter doen dan een spaarboekje.
Beste EarthNvstr1 , bedankt voor je reactie.annetje schreef: ↑3 juli 2021, 12:07Vroeger kocht ik bij mijn aandelen Keyplan elke maand voor een vast bedrag. Op een gegeven moment ben ik gaan inzien dat je juist meer moet kopen als de beurzen een dipje kennen, en weinig of niets moet kopen als de beurzen hoog staan. En dat principe pas ik nu al zeker 2.5 jaar toe.
Mvg.
Ik heb het 2 jaar gehad, en ben er mee gestopt.
Ze beweren om snel te schakelen, maar dat doen ze niet. Als er een dip zit in de markt reageren ze te traag, en nadien blijven ze te lang aan de zijlijn staan, zodat je de recuperatie mist.
Kijk eens naar een paar van hun "maandelijkse" updates die je makkelijk op youtube kan vinden.
Ik zat in profiel 7 of 8 (dynamisch), en als je kijkt wat ze op 3 jaar of 5 jaar halen, dan is dat bedroevend weinig.
Ik dacht dat profiel 7 nu na 5 jaar nog geen 20% winst heeft..., en ondertussen ook een lange periode onder water gestaan heeft.
Als je lui wil beleggen, kies gewoon een 3-tal heel brede trackers (VWRL, IWDA,...) of patrimoniumfondsen en je zal een pak meer over houden.
Ze beweren om snel te schakelen, maar dat doen ze niet. Als er een dip zit in de markt reageren ze te traag, en nadien blijven ze te lang aan de zijlijn staan, zodat je de recuperatie mist.
Kijk eens naar een paar van hun "maandelijkse" updates die je makkelijk op youtube kan vinden.
Ik zat in profiel 7 of 8 (dynamisch), en als je kijkt wat ze op 3 jaar of 5 jaar halen, dan is dat bedroevend weinig.
Ik dacht dat profiel 7 nu na 5 jaar nog geen 20% winst heeft..., en ondertussen ook een lange periode onder water gestaan heeft.
Als je lui wil beleggen, kies gewoon een 3-tal heel brede trackers (VWRL, IWDA,...) of patrimoniumfondsen en je zal een pak meer over houden.