win winner
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
win winner
Heeft iemand al van win winner gehoord?
https://www.winwinner.be
Soort van crowed funding in locale zaken.
Wat vinden jullie van dit soort initiatieven?
Re: win winner
Ik doe zelf aan een win win lening (rechtstreeks via PMV, niet via dit platform).Jhn schreef: ↑8 november 2018, 23:10 Heeft iemand al van win winner gehoord?
Staat gewoon in je belastingsbrief.
De ondernemer betaalt 2% rente, jij ontvangt 1,4% netto.
Als je rekening houdt met het belastingsvoordeel is je IRR eerder 3,5%.
Vertrouw je de onderneming dan krijg je als belegger een beter rendement dan veel andere beleggingen (al kan je met junk obligaties ook wel 3,6% halen).
De onderneming krijgt in ruil een rentevoet die ze bij geen bank gaan vastkrijgen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is een platform die investeringen faciliteert. Winwinlening kan interessant zijn, zolang je de partij voldoende kent. Zou ik persoonlijk nooit aan een wildvreemde verstrekken.
Het kan een leuke manier zijn om een stuk vastgoed aan te kopen, omdat men de lening vaak als quasi kapitaal kan aanzien.
Het kan een leuke manier zijn om een stuk vastgoed aan te kopen, omdat men de lening vaak als quasi kapitaal kan aanzien.
Het concept is heel mooi, alleen zijn de projecten die daar staan vaak te risicovol voor het rendement dat je bij een winwinlening krijgt. Doe je best met een ondernemer die je goed kent.
+1 Ik zou het zelfs durven formuleren als een 'belachelijk' rendement gezien de risico's
Dat hangt er van af hé. Er is geen verplichting om dat geld in risicovolle projecten te investeren. Je mag er met doen wat je wilt, zolang het maar binnen het maatschappelijk doel past.
Voor de mensen die iets verder denken: mogelijkheid tot arbitrage. Richt een goedkope vennootschap op (Comm. V of VOF) en haal €200.000 op. De investeerder krijgt netto 4%. Beleg vervolgens de gelden in een index tracker en je kan gemiddeld 5% op zak steken.
Zelfde met die regeling tot tax shelter. Tijdje geleden ruling zien passeren -- 4 vrienden die investeren in old timers. Je koopt voor 200.000 autos, krijgt 45% van dat bedrag terug via de PB, en na 4 jaar verkoop je alles weer voor 200.000 (of meer) en vereffen je de vennootschap. En kijk aan, daar is opeens 45% rendement..
Een belachelijk rendement zou ik een Win Win lening niet noemen. Vooral niet omdat 30% van het openstaande kapitaal gedekt is door de overheid. Het blijft wel een achtergestelde lening uiteraard. Maar goed, dat zijn obligaties ook. Risico's inschatten kan je enkel als je heel goed het bedrijf kent en het eventuele potentieel. Voor het relatief kleine bedrag dat je via Win Win leningen kan ophalen ga je als bedrijf echt niet zo veel moeite doen. Allez, voor een lening van pakweg 10k of 15k ga ik echt geen hele prospectus schrijven. For the record: ik heb tot nu toe 25k en 8k opgehaald via 3 vrienden die mij en mijn bedrijven heel goed kennen. Een ervan is zelfs de 'oorzaak' waarom ik Win Win leningen uitschrijf. Momenteel ben ik aan 't kijken om in totaal 1 miljoen op te halen en dat via verschillende mogelijke manieren gaande van Win Win leningen tot (buitenlandse) P.E. Doel is dan ook om op 5 jaar tijd de omzet x10 te krijgen. Wat trouwens realistisch is gezien we al 43 jaar bestaan, een goede acceptatie hebben van onze goederen, geen enkele sales force hebben en we misschien 0.5% marktaandeel hebben (al zal dat eerder 0.05% zijn). Dus vrij veel ruimte om te groeien .
Qua winwinner heb ik wat ervaring van de andere kant. Mijn mening/ervaring is dat ze wat te veel proberen te begrijpen wat je als bedrijf doet. In mijn geval als niche bedrijf valt dat dan dik tegen. We zijn geen bloemenwinkel of start-up of iets dat je netjes kan omlijnen. Voor mij lijkt het dan ook dat ze simpelweg te weinig ervaring hebben om wat complexeren/grotere bedrijven aan te trekken EN te ondersteunen. Ik merkte dat ze daar eigenlijk niet goed weten hoe ze er mee om moeten gaan. Ze willen ook te veel alles door een soort eenheidsworst draaien. De stijl waarin ze elk bedrijf promoten nogal wat hip. Dat past bij dingen als Balls for Glorry, Madam Bakster, etc... die hebben echt wel baat bij zoiets want ze ZIJN ook hip en kleinschalig en vooral duidelijk. Bij een rits andere bedrijven werkt dat dan weer totaal niet.
Als onderneming denk ik wel dat Win Winner de juiste weg op aan het gaan is. Volgens mij kan dat platform nog verder groeien tot iets stijl Bolero van KBC.
Inhoudelijk over het aanbod van de verschillende bedrijven die Win Win leningen zoeken kan ik niets zeggen. Ik denk dat zo'n platform in eerste plaats een mooie verzameling is waarin je snel kan kijken of er iets is dat je interesseert (of niet). Dan kan je eventueel de nodige informatie opvragen en/of contact leggen. Vlakaf beweren dat het risico per definitie te groot is is zeer kort door de bocht.
Qua winwinner heb ik wat ervaring van de andere kant. Mijn mening/ervaring is dat ze wat te veel proberen te begrijpen wat je als bedrijf doet. In mijn geval als niche bedrijf valt dat dan dik tegen. We zijn geen bloemenwinkel of start-up of iets dat je netjes kan omlijnen. Voor mij lijkt het dan ook dat ze simpelweg te weinig ervaring hebben om wat complexeren/grotere bedrijven aan te trekken EN te ondersteunen. Ik merkte dat ze daar eigenlijk niet goed weten hoe ze er mee om moeten gaan. Ze willen ook te veel alles door een soort eenheidsworst draaien. De stijl waarin ze elk bedrijf promoten nogal wat hip. Dat past bij dingen als Balls for Glorry, Madam Bakster, etc... die hebben echt wel baat bij zoiets want ze ZIJN ook hip en kleinschalig en vooral duidelijk. Bij een rits andere bedrijven werkt dat dan weer totaal niet.
Als onderneming denk ik wel dat Win Winner de juiste weg op aan het gaan is. Volgens mij kan dat platform nog verder groeien tot iets stijl Bolero van KBC.
Inhoudelijk over het aanbod van de verschillende bedrijven die Win Win leningen zoeken kan ik niets zeggen. Ik denk dat zo'n platform in eerste plaats een mooie verzameling is waarin je snel kan kijken of er iets is dat je interesseert (of niet). Dan kan je eventueel de nodige informatie opvragen en/of contact leggen. Vlakaf beweren dat het risico per definitie te groot is is zeer kort door de bocht.
De ruling in kwestie ;-)Roo schreef: ↑29 november 2018, 13:24Dat hangt er van af hé. Er is geen verplichting om dat geld in risicovolle projecten te investeren. Je mag er met doen wat je wilt, zolang het maar binnen het maatschappelijk doel past.
Voor de mensen die iets verder denken: mogelijkheid tot arbitrage. Richt een goedkope vennootschap op (Comm. V of VOF) en haal €200.000 op. De investeerder krijgt netto 4%. Beleg vervolgens de gelden in een index tracker en je kan gemiddeld 5% op zak steken.
Zelfde met die regeling tot tax shelter. Tijdje geleden ruling zien passeren -- 4 vrienden die investeren in old timers. Je koopt voor 200.000 autos, krijgt 45% van dat bedrag terug via de PB, en na 4 jaar verkoop je alles weer voor 200.000 (of meer) en vereffen je de vennootschap. En kijk aan, daar is opeens 45% rendement..
Opgelet!
Dit platform vereist screenshots van je bankgegevens om een terugbetaling van gestorte maar niet door hen in een crowdlending geïnvesteerde gelden terug op je rekening te storten. Zelfs na telefonisch contact via hun officiële kanalen werd deze werkwijze als 'de gangbare norm' omschreven.
Dit platform vereist screenshots van je bankgegevens om een terugbetaling van gestorte maar niet door hen in een crowdlending geïnvesteerde gelden terug op je rekening te storten. Zelfs na telefonisch contact via hun officiële kanalen werd deze werkwijze als 'de gangbare norm' omschreven.
Uw bedrijf bestaat al 43 jaar en nu zou uw omzet op 5 jaar tijd x10 gaan?JanDC1974 schreef: ↑20 februari 2019, 18:09 Een belachelijk rendement zou ik een Win Win lening niet noemen. Vooral niet omdat 30% van het openstaande kapitaal gedekt is door de overheid. Het blijft wel een achtergestelde lening uiteraard. Maar goed, dat zijn obligaties ook. Risico's inschatten kan je enkel als je heel goed het bedrijf kent en het eventuele potentieel. Voor het relatief kleine bedrag dat je via Win Win leningen kan ophalen ga je als bedrijf echt niet zo veel moeite doen. Allez, voor een lening van pakweg 10k of 15k ga ik echt geen hele prospectus schrijven. For the record: ik heb tot nu toe 25k en 8k opgehaald via 3 vrienden die mij en mijn bedrijven heel goed kennen. Een ervan is zelfs de 'oorzaak' waarom ik Win Win leningen uitschrijf. Momenteel ben ik aan 't kijken om in totaal 1 miljoen op te halen en dat via verschillende mogelijke manieren gaande van Win Win leningen tot (buitenlandse) P.E. Doel is dan ook om op 5 jaar tijd de omzet x10 te krijgen. Wat trouwens realistisch is gezien we al 43 jaar bestaan, een goede acceptatie hebben van onze goederen, geen enkele sales force hebben en we misschien 0.5% marktaandeel hebben (al zal dat eerder 0.05% zijn). Dus vrij veel ruimte om te groeien .
We zijn nu paar jaar verder. Bent u intussen goed op weg om die doelstelling te halen?
Dat klopt. Ik heb op verschillende projecten ingetekend om het risico te spreiden.
Eén van de bedrijven is failliet gegaan en dus ben ik de hele investering in dat bedrijf kwijt (want het was een gewone achtergestelde lening). Als alle andere projecten goed aflopen, dan compenseert de hoge intrestvergoeding dit verlies.
Nee natuurlijk niet. Zonder investeringen ben ik niet op weg om die doelstelling te halen. Dat is een kip of ei verhaal. Als ik zonder investering op weg ben om die doelstelling te halen dan heb ik geen investeerders nodig.... We hebben een marge van 50%.joshua41 schreef: ↑28 maart 2023, 17:24Uw bedrijf bestaat al 43 jaar en nu zou uw omzet op 5 jaar tijd x10 gaan?JanDC1974 schreef: ↑20 februari 2019, 18:09 Een belachelijk rendement zou ik een Win Win lening niet noemen. Vooral niet omdat 30% van het openstaande kapitaal gedekt is door de overheid. Het blijft wel een achtergestelde lening uiteraard. Maar goed, dat zijn obligaties ook. Risico's inschatten kan je enkel als je heel goed het bedrijf kent en het eventuele potentieel. Voor het relatief kleine bedrag dat je via Win Win leningen kan ophalen ga je als bedrijf echt niet zo veel moeite doen. Allez, voor een lening van pakweg 10k of 15k ga ik echt geen hele prospectus schrijven. For the record: ik heb tot nu toe 25k en 8k opgehaald via 3 vrienden die mij en mijn bedrijven heel goed kennen. Een ervan is zelfs de 'oorzaak' waarom ik Win Win leningen uitschrijf. Momenteel ben ik aan 't kijken om in totaal 1 miljoen op te halen en dat via verschillende mogelijke manieren gaande van Win Win leningen tot (buitenlandse) P.E. Doel is dan ook om op 5 jaar tijd de omzet x10 te krijgen. Wat trouwens realistisch is gezien we al 43 jaar bestaan, een goede acceptatie hebben van onze goederen, geen enkele sales force hebben en we misschien 0.5% marktaandeel hebben (al zal dat eerder 0.05% zijn). Dus vrij veel ruimte om te groeien .
We zijn nu paar jaar verder. Bent u intussen goed op weg om die doelstelling te halen?
Daarbij zitten we nu in het 3e crisisjaar. Het begon met Corona, dan elektronica componenten crisis (waar we nog altijd in zitten ondanks het hoera geroep in de media) en dan nog es oorlog hier en daar zo. Dat heeft allemaal impact ja. Ik kan daar een verhandeling over schrijven maar daar heb ik geen tijd voor.
Ik ben de 2e generatie. Ik kan je zo met de nodige cijfers en al een hele lange uitleg geven over de 43 jaar en 5 jaar enzo. Echt moeilijk is dat niet: andere manier van aanpakken en verleden uitkuisen enzo. Toegeven: het is/was een stuk pittiger dan gedacht.
Soit, ondanks alles overleven we het en gaat het langzaam vooruit.