Worst case scenario: Verkiezingen in de VS
TIP
Re: Worst case scenario: Verkiezingen in de VS
Zoals in Belgie dus, als rechts wint is het een vergissing en blijven we aan de macht, als de coalitie wint, was het een faire verkiezing
Dat de beurs het beter doet onder democratische presidenten is trouwens een misvatting, het is zo, maar de verklaring ligt in het gegeven dat er tijdens republikeinse presidenten meer grote crisissen waren.
Als men die jaren weglaat, is het ongeveer hetzelfde...
(wat nog de vraag laat of republikeinen aan de basis lagen van die crisissen, ik vermoed van niet...)
Dat de beurs het beter doet onder democratische presidenten is trouwens een misvatting, het is zo, maar de verklaring ligt in het gegeven dat er tijdens republikeinse presidenten meer grote crisissen waren.
Als men die jaren weglaat, is het ongeveer hetzelfde...
(wat nog de vraag laat of republikeinen aan de basis lagen van die crisissen, ik vermoed van niet...)
ooit gelezen dat republikeinen sinds WoII een crisis uitlokken die ze dan kunnen oplossen om zo herverkozen te raken.
ik denk niet dat Trump dat van plan was echter.
ik denk niet dat Trump dat van plan was echter.
Sinds Bill Clinton in 1992 van vader Bush een one-timer president maakte door hem aan te vallen op zijn economisch beleid, is elke zittende president als de dood voor een slechte economie op het einde van zijn ambtstermijn. En daarom willen ze een hoge beurs, Trump is daarin zeker niet alleen.
"It's the economy, stupid!"
"It's the economy, stupid!"
Als men contrair wil zijn als belegger, dan kan het interessant zijn er ook eens vanuit te gaan dat de US verkiezingen uiteindelijk maar een non-event zouden blijken te zijn. Ik las dat in het verleden die verkiezingen nadien bekeken eigenlijk geen binaire events waren - jammer genoeg zonder bronvermelding.
En natuurlijk is de situatie nu ongezien met een president die zo zijn stempel heeft gedrukt op de hele maatschappij. En wie president wordt is van groot belang voor andere bepalende gebeurtenissen: de aanpak van Corona en het stimuleringspakket, om er maar 2 te noemen.
Maar goed, iedereen die graag tegendraads belegt, zit hier wellicht al aan te denken.
En natuurlijk is de situatie nu ongezien met een president die zo zijn stempel heeft gedrukt op de hele maatschappij. En wie president wordt is van groot belang voor andere bepalende gebeurtenissen: de aanpak van Corona en het stimuleringspakket, om er maar 2 te noemen.
Maar goed, iedereen die graag tegendraads belegt, zit hier wellicht al aan te denken.
Kan best geloven dat over een paar weken weer business as usual is.
In 2016 voorspelden ze een crash bij een overwinning van Trump en in de plaats daarvan schoten de koersen omhoog.
Hoe meer er zo denken, hoe kleiner de kans op zo'n crash.TrX schreef: ↑1 november 2020, 15:54 Koopmoment als we weer 20% à 30% zouden zakken.
Het merendeel van de beleggers denkt niet zo hoor MoreOrLess. Die denken niet aan kopen bij een crash maar aan snel alles verkopen om te redden wat er nog te redden valt.
@Yaris,
Ik heb het dan niet goed uitgedrukt. Wat ik bedoelde was: hoe meer beleggers er hopen op een crash om zo goedkoper aandelen te kunnen kopen, hoe kleiner de kans op zo'n crash.
Ik heb het dan niet goed uitgedrukt. Wat ik bedoelde was: hoe meer beleggers er hopen op een crash om zo goedkoper aandelen te kunnen kopen, hoe kleiner de kans op zo'n crash.
Nog zwarte zwanen genoeg, harde brexit, corona, ...MoreOrLess schreef: ↑1 november 2020, 12:15 Als men contrair wil zijn als belegger, dan kan het interessant zijn er ook eens vanuit te gaan dat de US verkiezingen uiteindelijk maar een non-event zouden blijken te zijn. Ik las dat in het verleden die verkiezingen nadien bekeken eigenlijk geen binaire events waren - jammer genoeg zonder bronvermelding.