WTF BNP PARIBAS MSCI WORLD ETF??? gelukkig zat ik neer
TIP
Re: WTF BNP PARIBAS MSCI WORLD ETF??? gelukkig zat ik neer
En de mensen die horen dat ETF's opbrengen, maar een online broker niet vertrouwen en dan naar de huisbank gaan omdat ze dat willen. (eigenlijk kan dit perfect toegepast worden op de topic starter. Familie wil geen Degiro en gaan naar BNP).
Lijkt me eigenlijk wel een gat in de markt te zijn met als doelpubliek de financieel minder geletterden.
In België verdienen ze voorlopig nog iets teveel op hun fondsen vooraleer zoiets hier geïntroduceerd zal worden, vermoed ik.
Lijkt me eigenlijk wel een gat in de markt te zijn met als doelpubliek de financieel minder geletterden.
In België verdienen ze voorlopig nog iets teveel op hun fondsen vooraleer zoiets hier geïntroduceerd zal worden, vermoed ik.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Zit idd waarheid in.platin schreef: ↑25 januari 2021, 09:39Als de boot zinkt dekt gij de verliezen van uw familie.spaarfrits schreef: ↑24 januari 2021, 21:03 Hallo,
Ik had graag familie mee op de ETF boot gekregen.
grtz
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Ik vrees er ook voor. 3% in en uitstapkosten is niet voldoende gepluimd.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Klote, dus niemand die een grootbank kent dat ETF's adviseert? Bij private banking zal je wel terecht kunnen maar dat is dan meer voor de happy few.
Private banking zijn dacht ik ook heel vaak maar gewone dakfondsen van de bank die aangeraden worden.spaarfrits schreef: ↑26 januari 2021, 19:42 Klote, dus niemand die een grootbank kent dat ETF's adviseert? Bij private banking zal je wel terecht kunnen maar dat is dan meer voor de happy few.
Is Belfius Track iets voor u?spaarfrits schreef: ↑26 januari 2021, 19:42 Klote, dus niemand die een grootbank kent dat ETF's adviseert? Bij private banking zal je wel terecht kunnen maar dat is dan meer voor de happy few.
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
KBC heeft Mattispaarfrits schreef: ↑26 januari 2021, 19:42 Klote, dus niemand die een grootbank kent dat ETF's adviseert? Bij private banking zal je wel terecht kunnen maar dat is dan meer voor de happy few.
Belfius heeft Belfius Track
Bij ING kan je een afspraak maken met een adviseur: https://www.ing.be/nl/retail/investing/ ... cker-funds
En bij BNPP Fortis heb je Lucy https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Spar ... n-met-Lucy
Disclaimer: resultaten van een simpele websearch : zelf heb ik niet verder gelezen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Merci. Ben iets te lui geweest precies. Zal eens bekijken als ik tijd heb.
over Matti:
Dat loopt ook al wel op natuurlijk.Je betaalt een jaarlijkse servicekost van 1% (+21% btw) op het bedrag dat je belegt. Daarnaast gelden de gebruikelijke taksen, denk aan de beurstaks en roerende voorheffing.
Om duidelijk te zijn. Het is niet voldoende om ETFs te gebruiken om een goede strategie te hebben.
Ik zie geen reden om iemand jaarlijks een "groot" bedrag te betalen om fondsen te selecteren en aan te houden voor mij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.