zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
Ik heb misschien nog een Zeezoutje die ik kan tippen?
Het bedrijf Fitbit, bekend van de vele sport-gezondheisapps en de bijhorende hardware. Dit is een gadget die de laatste 2 jaar enorm populair is en nog steeds aan het groeien is.
Koers is momenteel $8,51. Naar mijn gevoel kan het verdubbelen in waarde.
Het bedrijf Fitbit, bekend van de vele sport-gezondheisapps en de bijhorende hardware. Dit is een gadget die de laatste 2 jaar enorm populair is en nog steeds aan het groeien is.
Ik heb dit aandeel gekocht bij de IPO. Nog niet veel plezier aan gehad. Spijtig genoeg voor veel te veel geld ingestapt omdat ik geloofde in dit product. Hopelijk wordt dit op termijn overgenomen door facebook.
Fitbit zit in dezelfde markt als de Apple Watch en de honderdduizend android gear devices, met het verschil dat er geen ecosysteem rond gebouwed is zoals Google en Apple wel doen.
Aanvankelijk was de apple watch bedoeld als iets waar voor iedereen wel een use case voor kon vinden, een beetje zoals een smartphone dus. Dat werd later afgezwakt naar iets wat meer in de richting van een "health device" zou gaan, maar omwille van technische beperkingen plooit men nu terug op een pure fitness device. Bijvoorbeeld: hun smartwatch is nu waterdicht met speciale apps die op zwemmers getarget zijn. Ander voorbeeld: er zit en GPS in zodat de verbinding met een smartphone niet noodzakelijk is: belangrijk voor bvb joggers. zie ook de samenwerking met Nike. Hoe een klein bedrijf als fitbit, tomtom, garmin etc zich moeten standhouden in een markt die voor 90% verdeeld zal worden tussen Apple en Google is mij aan raadsel.
Zowel Apple als Google (met Samsung, LG, Huawei etc) hebben de resources om een veel geavanceerder product op de markt te brengen, met een omkaderend ecosysteem en innovatieve software. Dat zie ik bij fitbit niet gebeuren.
Waar Fitbit wel een streepje voor heeft, vind ik toch, is het design van (de meeste van) hun producten. Dat staat in schril contrast tot de lompe apple watch, om dan nog niet te spreken over wat aziatische fabrikanten durven uit de braken.
Imo een belegging met extreem hoog risico.
Aanvankelijk was de apple watch bedoeld als iets waar voor iedereen wel een use case voor kon vinden, een beetje zoals een smartphone dus. Dat werd later afgezwakt naar iets wat meer in de richting van een "health device" zou gaan, maar omwille van technische beperkingen plooit men nu terug op een pure fitness device. Bijvoorbeeld: hun smartwatch is nu waterdicht met speciale apps die op zwemmers getarget zijn. Ander voorbeeld: er zit en GPS in zodat de verbinding met een smartphone niet noodzakelijk is: belangrijk voor bvb joggers. zie ook de samenwerking met Nike. Hoe een klein bedrijf als fitbit, tomtom, garmin etc zich moeten standhouden in een markt die voor 90% verdeeld zal worden tussen Apple en Google is mij aan raadsel.
Zowel Apple als Google (met Samsung, LG, Huawei etc) hebben de resources om een veel geavanceerder product op de markt te brengen, met een omkaderend ecosysteem en innovatieve software. Dat zie ik bij fitbit niet gebeuren.
Waar Fitbit wel een streepje voor heeft, vind ik toch, is het design van (de meeste van) hun producten. Dat staat in schril contrast tot de lompe apple watch, om dan nog niet te spreken over wat aziatische fabrikanten durven uit de braken.
Imo een belegging met extreem hoog risico.
Laatst gewijzigd door sintorama op 4 november 2016, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Fitbit is zowat het omgekeerde van een Zeezoutje. Lees deze thread eens fatsoenlijkKevva schreef:Ik heb misschien nog een Zeezoutje die ik kan tippen?
Paar zeezout aandelen die momenteel misschien aantrekkelijk zijn door recente dalingen zoals Elia, AB Inbev, Bpost, Ahold Delhaize, WDP...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Welke aandelen zijn koopwaardig?
- AB Inbev
- BPost
- Ahold
- WDP
- AB Inbev
- BPost
- Ahold
- WDP
stand 1/1/2017 op onedrive gezet.
resultaten van eerste volledig jaar
Wie de bel20 tracker gekocht had, had dit jaar -2,33 % verlies.
wie steeds de 20 Belgische aandelen met hoogste rendement had had na kosten en dividenden 6,3% gehad.
wie enkel aandelen met niet dalende dividenden in portefeuille nam 14,6 %
wie nog wat strenger was en enkel aandelen met stijgende dividenden had en regelmatig zijn portefeuille optimaliseerde haalde 17,35 % na dividenden en kosten.
en wie gewoon de classic zeezoutjes buy and hold had bijgehouden haalde 18,38 %
Het extra werk om te optimaliseren heeft dus in 2016 daar geen voordeel uitgehaald.
Opmerkelijk is ook dat model Zetes aan deze (openbaar bod ) koers nog niet volledig verkoopt in de groei en classic portefeuilles.
wie steeds de 20 Belgische aandelen met hoogste rendement had had na kosten en dividenden 6,3% gehad.
wie nog wat strenger was en enkel aandelen met stijgende dividenden had en regelmatig zijn portefeuille optimaliseerde haalde 17,35 % na dividenden en kosten.
Het extra werk om te optimaliseren heeft dus in 2016 daar geen voordeel uitgehaald.
Opmerkelijk is ook dat model Zetes aan deze (openbaar bod ) koers nog niet volledig verkoopt in de groei en classic portefeuilles.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Waar kan ik je bestand vinden op OneDrive? Ben wel benieuwd naar je manier van screenen.zeezout schreef:stand 1/1/2017 op onedrive gezet.
Kevva: keer eens een paar pagina's terug, je vindt het zeker.
Op 31/07/15 stond het 47,60 USDKevva schreef:Ik heb misschien nog een Zeezoutje die ik kan tippen?
op 28/10/16 stond het 13,49 USD
Op vandaag staat het 7,13 USD
@Zeezout, ik ben wel benieuwd naar je manier van screenen. Maar misschien moet ik eerst leren je gegevens interpreteren in je bestand van januari. Heb je een beknopte uitleg over die percentages die ik daar zie?
Misschien een domme vraag,maar zeezoutjes,wat betekent dit eigenlijk?
dividendverhogingen lagen tot heden meestal onder de verwachtingen
even nagekeken wat de tot heden gekende dividenden doen met de portefeuilles.
zeezout classics
Melexis is door het maximaal % (10) voor een individueel aandeel geschoten.
trop is teveel dus een deeltje is verkocht en daarmee zijn wat extra Texaf en wereldhave belgium gekocht.
blijft samen met lotus de grootste posities in de classics.
zeezout groei
ook hier wat melexis ingewisseld voor extra wereldhave .
stabiele portefeuille
KBC maakt zijn opwachting en duwt elia uit de portefeuille
dividend portefeuille
KBC maakt zijn opwachting en duwt melexis uit de portefeuille.
even nagekeken wat de tot heden gekende dividenden doen met de portefeuilles.
zeezout classics
Melexis is door het maximaal % (10) voor een individueel aandeel geschoten.
trop is teveel dus een deeltje is verkocht en daarmee zijn wat extra Texaf en wereldhave belgium gekocht.
blijft samen met lotus de grootste posities in de classics.
zeezout groei
ook hier wat melexis ingewisseld voor extra wereldhave .
stabiele portefeuille
KBC maakt zijn opwachting en duwt elia uit de portefeuille
dividend portefeuille
KBC maakt zijn opwachting en duwt melexis uit de portefeuille.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt zeezout!!!