zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
CTRL + F. 'Dividend'. 0 resultaten.
Kan je het artikel ff plaatsen? Kan het niet lezen.SparSpaar schreef: ↑6 juli 2019, 10:30 Vandaag in De Tijd: https://www.tijd.be/markten-live/homepa ... 43233.html
De suksesvolle en steenrijke belegger heer Van Beuningen zit op 1 lijn met Zeezout. We zitten dus goed.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
BD..
je kan toch gratis 1 artikel op De Tijd lezen ? Anders 'in Private' (Firefox werkt automatisch zo)
je kan toch gratis 1 artikel op De Tijd lezen ? Anders 'in Private' (Firefox werkt automatisch zo)
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook van de newby een bedankje voor al het geleverde werk. Interessante lectuur!
Noemt Van Beuningen Belgische aandelen die hem interesseren in het artikel? Zo ja welke?
Geen ondergewaardeerde aandelen. Vrij duur en veel hangt af wat de toekomst brengt.
Fagron is nu misschien correct gewaardeerd, maar Teslin is ingestapt tijdens de kapitaalsverhoging in 2016.
Melexis noteerde eerder dit jaar ook een stuk goedkoper dan nu (45-50 euro). Nog steeds niet echt spotgoedkoop, maar naar de normen van een groeiend technologiebedrijf wel betaalbaar.
Momenteel staan er blijkbaar 33 Belgische aandelen op hun watchlist. Daarvan noemden ze volgende bij naam: Jensen, Kinepolis, Resilux, Lotus Bakeries, Miko, Sioen, Barco en Agfa-Gevaert. Hoe hoog die staan in hun rangschikking weten we niet.
Jensen, Resilux en Sioen zijn alleszins bij mijn favoriete Belgische aandelen en ook in Agfa heb ik een kleine speculatieve positie. De eerste drie zijn momenteel niet extreem goedkoop meer, maar koop ik altijd bij op zwakte.
Melexis noteerde eerder dit jaar ook een stuk goedkoper dan nu (45-50 euro). Nog steeds niet echt spotgoedkoop, maar naar de normen van een groeiend technologiebedrijf wel betaalbaar.
Momenteel staan er blijkbaar 33 Belgische aandelen op hun watchlist. Daarvan noemden ze volgende bij naam: Jensen, Kinepolis, Resilux, Lotus Bakeries, Miko, Sioen, Barco en Agfa-Gevaert. Hoe hoog die staan in hun rangschikking weten we niet.
Jensen, Resilux en Sioen zijn alleszins bij mijn favoriete Belgische aandelen en ook in Agfa heb ik een kleine speculatieve positie. De eerste drie zijn momenteel niet extreem goedkoop meer, maar koop ik altijd bij op zwakte.
de update op one drive gezet
na 4 jaar hebben we behoudends rekenfout
bel20 tracker +10% IWDA +53%
zeezoutjes classic +68%
zeezoutjes groei +75%
het delibereren van aandelen waarbij het dividend gelijk blijft, lijkt waarde te vernietigen.
"koop Belgische aandelen met stijgend dividend, verkoop ze wanneer het dividend niet meer stijgt, of analisten van een dividenddaling uitgaan en vervang ze door een ander Belgisch aandeel met stijgend dividend"
Meer moet dat niet zijn.
Tot begin volgend jaar
na 4 jaar hebben we behoudends rekenfout
bel20 tracker +10% IWDA +53%
zeezoutjes classic +68%
zeezoutjes groei +75%
het delibereren van aandelen waarbij het dividend gelijk blijft, lijkt waarde te vernietigen.
"koop Belgische aandelen met stijgend dividend, verkoop ze wanneer het dividend niet meer stijgt, of analisten van een dividenddaling uitgaan en vervang ze door een ander Belgisch aandeel met stijgend dividend"
Meer moet dat niet zijn.
Tot begin volgend jaar
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Best wel een interessante strategie! Vraag me af hoe de prestaties zouden zijn vlak na een crisis. Zouden deze stabiele groeiers dan wel onderpresteren ten opzichte van de markt omdat groeiaandelen zonder dividenden dan beter doen met hun hoge beta's? Lijkt me interessant. Ben benieuwd hoe het vervolg wordt!
Bedankt voor de update Zeezoutje
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Allicht wel. Bedrijven die al jarenlang er in slagen om hun dividend op peil te houden en te groeien, zullen doorgaans bedrijven zijn die wat minder last hebben van de crisis. Als je na een beurscrash moet instappen, zal het waarschijnlijk meer lonen om in groeibedrijven te beleggen (die waarschijnlijk meer zijn afgestraft vanwege hun waardering op toekomstige groei) of in bedrijven die nog steeds stevige resultaten hebben maar overdreven zijn afgestraft.Picaro schreef: ↑28 september 2019, 18:19 Best wel een interessante strategie! Vraag me af hoe de prestaties zouden zijn vlak na een crisis. Zouden deze stabiele groeiers dan wel onderpresteren ten opzichte van de markt omdat groeiaandelen zonder dividenden dan beter doen met hun hoge beta's? Lijkt me interessant. Ben benieuwd hoe het vervolg wordt!
De vraag is natuurlijk altijd: wanneer komt die crash en wat doe je als hij komt? En vooral: ga je zitten wachten tot deze komt? Er wordt als sinds 2011 gesproken dat een nieuwe crash nakende is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Naick schreef: ↑3 oktober 2019, 09:16Ik denk net het omgekeerde. Na een beurscrash zou ik eerst beleggen in dividend aandelen (bij voorkeur dividend aristocraten), omdat het dividendrendement van deze aandelen na een crash behoorlijk stijgt. Na verloop van tijd, als de economische groei opnieuw begint aan te trekken, zou ik gaan voor groeibedrijven.Picaro schreef: ↑28 september 2019, 18:19 Als je na een beurscrash moet instappen, zal het waarschijnlijk meer lonen om in groeibedrijven te beleggen (die waarschijnlijk meer zijn afgestraft vanwege hun waardering op toekomstige groei) of in bedrijven die nog steeds stevige resultaten hebben maar overdreven zijn afgestraft.