zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
nieuwe versie op de one drive gezet
behoudens rekenfout ging de classic portefeuille er 35,62% op vooruit de groei 35,00% met dividenden en kosten.
De 2 aandelen waarbij het dividend status quo bleef (econocom en jensen) waren geen hoogvliegers. Toch deed de classic portefeuille het niet iets beter dan groei. zit em in de gewichten die de aandelen individueel in de portefeuille hebben.
Na 50 maanden heeft groei +84% en classic +77% , nog geen wereld van verschil maar sluit aan bij het gevoel dat delibereren van aandelen met status quo dividenden niet lonend is.
Beter ze verkopen en dan later als dividend terug stijgt eventueel terug kopen.
BEL20 tracker staat na 50 maanden op +26%.
Deze tracker keert sinds enkele jaren dividenden uit. Heb die met terugwerkende kracht in model opgenomen. Telkens tracker dividend geeft worden er trackers bijgekocht.
Wat vanzelfsprekend niet kosten efficient is.
Spannender is de vergelijken zeezoutjes met IWDA.
classic portefeuille had een 'TER' beurstaksen en makelaarsloon van 0,15% vergelijkbaar met IWDA (0,20%)
maar als privé belegger kan je geen deel van roerende voorheffing recuperen.
IWDA deed er volgens mij 28,16% bij dit jaar. En sinds start dit draadje 56%
Met simpele Belgische aandeeltjes met stijgende dividenden kon je dus de 'markt' voorblijven.
Mogelijk komt dit doordat zeezoutjes op wereldschaal Mini, Micro , small caps zijn.
Maakt me niet zo veel uit wat de verklaring is.
Zolang ik goede resultaten blijf behalen met de focus op zeezoutjes, ga ik strategie niet aanpassen.
Doe dat ondertussen 30 jaar en heb het doel dat ik me lang geleden gesteld hebt ongeveer bereikt.
benieuwd de komende 3 maanden welke aandelen dividend laten groeien en van wie we afscheid gaan moeten nemen.
veel succes aan iedereen in het nieuwe jaar.
behoudens rekenfout ging de classic portefeuille er 35,62% op vooruit de groei 35,00% met dividenden en kosten.
De 2 aandelen waarbij het dividend status quo bleef (econocom en jensen) waren geen hoogvliegers. Toch deed de classic portefeuille het niet iets beter dan groei. zit em in de gewichten die de aandelen individueel in de portefeuille hebben.
Na 50 maanden heeft groei +84% en classic +77% , nog geen wereld van verschil maar sluit aan bij het gevoel dat delibereren van aandelen met status quo dividenden niet lonend is.
Beter ze verkopen en dan later als dividend terug stijgt eventueel terug kopen.
BEL20 tracker staat na 50 maanden op +26%.
Deze tracker keert sinds enkele jaren dividenden uit. Heb die met terugwerkende kracht in model opgenomen. Telkens tracker dividend geeft worden er trackers bijgekocht.
Wat vanzelfsprekend niet kosten efficient is.
Spannender is de vergelijken zeezoutjes met IWDA.
classic portefeuille had een 'TER' beurstaksen en makelaarsloon van 0,15% vergelijkbaar met IWDA (0,20%)
maar als privé belegger kan je geen deel van roerende voorheffing recuperen.
IWDA deed er volgens mij 28,16% bij dit jaar. En sinds start dit draadje 56%
Met simpele Belgische aandeeltjes met stijgende dividenden kon je dus de 'markt' voorblijven.
Mogelijk komt dit doordat zeezoutjes op wereldschaal Mini, Micro , small caps zijn.
Maakt me niet zo veel uit wat de verklaring is.
Zolang ik goede resultaten blijf behalen met de focus op zeezoutjes, ga ik strategie niet aanpassen.
Doe dat ondertussen 30 jaar en heb het doel dat ik me lang geleden gesteld hebt ongeveer bereikt.
benieuwd de komende 3 maanden welke aandelen dividend laten groeien en van wie we afscheid gaan moeten nemen.
veel succes aan iedereen in het nieuwe jaar.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dit is mijn grootste bezorgdheid bij een dergelijke strategie.Picaro schreef: ↑28 september 2019, 18:19 Best wel een interessante strategie! Vraag me af hoe de prestaties zouden zijn vlak na een crisis. Zouden deze stabiele groeiers dan wel onderpresteren ten opzichte van de markt omdat groeiaandelen zonder dividenden dan beter doen met hun hoge beta's? Lijkt me interessant. Ben benieuwd hoe het vervolg wordt!
Bedankt om te delen zeezout, altijd leuk om te lezen.
Melexis dividend status quo
regels zijn regels
Melexis verdwijnt uit de GROEI portefeuille en wordt vervangen door COLRUYT aan slotkoers vandaag
in de zeezoutjes classic mogen ze nog een jaartje blijven.
regels zijn regels
Melexis verdwijnt uit de GROEI portefeuille en wordt vervangen door COLRUYT aan slotkoers vandaag
in de zeezoutjes classic mogen ze nog een jaartje blijven.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Umicore handhaaft het dividend op 0,75 euro bruto ofte 0,525 euro netto. De helft is al uitgekeerd als voorschotdividend.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
umicore verdwijnt uit de zeezoutjes
voor classic portefeuille is lotus de vervanger
voor de groei versie is BELRECA de eerste vervanger.
Gezien het illiquide karakter laat ik die voorlopig links liggen.
De twee volgende RESILUX en FLUXYS hebben hun dividend nog niet bekendgemaakt .
Dus Umicore verkocht en opbrengst verdeeld over kleinere postities in de portefeuille (solvac, gbl,kinepolis,lotus,miko, sioen)
Eventjes met 19 dus, als er een goede kandidaat opduikt knip ik Barco en wdp wat bij, met 10% van portefeuille zitten ze aan maximaal gewicht.
voor classic portefeuille is lotus de vervanger
voor de groei versie is BELRECA de eerste vervanger.
Gezien het illiquide karakter laat ik die voorlopig links liggen.
De twee volgende RESILUX en FLUXYS hebben hun dividend nog niet bekendgemaakt .
Dus Umicore verkocht en opbrengst verdeeld over kleinere postities in de portefeuille (solvac, gbl,kinepolis,lotus,miko, sioen)
Eventjes met 19 dus, als er een goede kandidaat opduikt knip ik Barco en wdp wat bij, met 10% van portefeuille zitten ze aan maximaal gewicht.
Begrijp echt niet waarom Umicore moet verdwijnen. Ze hebben toch de wind in de zeilen ?
Herstel: blijkbaar niet dus
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 06409.html
Herstel: blijkbaar niet dus
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 06409.html
Hup, 7% omhoog vandaag. Enorm hevige koersen de voorbij 1,5 week. Vandaag vooral in positieve zin; Umicore, AMG, Nokia, Alfen. Allen 5 à 7% up.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
KBC houdt dividend onverwacht stabiel op 3,5€, maar gaat wel eigen aandelen inkopen.
Hoe gaat het zeezout model hiermee om? Houd je rekening met zo'n impliciete uitkering?
Hoe gaat het zeezout model hiermee om? Houd je rekening met zo'n impliciete uitkering?
Nope. Dat is te ingewikkeld
In het classic model kunnen ze jaartje gedelibereerd worden.
In groei model gaan ze er uit
Enfin binnenkort. Ga ze even.houden tot er een vervanger opduikt. (Resilux?)
In Belgie wordt het moeilijk om nieuwe vissen te vangen. Over de zuid grens vind ik nog wel zeezoutjes. En bij gebrek aan inspiratie zijn er nog trackers. Langzaam maar zekerword ik een b4
Heb jij nog inspiratie ?
In Belgie wordt het moeilijk om nieuwe vissen te vangen. Over de zuid grens vind ik nog wel zeezoutjes. En bij gebrek aan inspiratie zijn er nog trackers. Langzaam maar zekerword ik een b4
Heb jij nog inspiratie ?
Zijn er geen posities die je vroeger hield waar je opnieuw in kan duiken, die nu opgewaardeerd zijn?
Zit Fagron in uw selectie?zeezout schreef: ↑13 februari 2020, 07:52 Nope. Dat is te ingewikkeld
Heb jij nog inspiratie ?
sinds 3 jaar keren die dividend uit.
0.1 > 0.11 > 0.15
als ik mij niet vergis
Misschien kan je alsnog overstappen naar KBC Ancora?
Ben deze aan het bekijken als eventuele volgende aankoop.
Hoe zit het met hun dividend beleid?
Ze kunnen net als Tubize ook dubbel interessant zijn omdat ze tegelijk een korting hebben en net minder dividend uitkeren ondanks de hefboom.
Alleen jammer dat Tubize met die vrijgekozen centjes nooit de aankoop van eigen aandelen (of zelfs meer UCB) lijkt te doen. Ze evolueren gewoon van een netto schuld naar een netto cash positie. Maar het blijft iet of wat gunstiger dan roerende voorheffing te betalen.
KBC Ancora lijkt dan weer net meer dividend uit te keren dan de moeder.
Ik vind dit laatste nieuws terug:
KBC zal opnieuw 3,5 euro uitkeren en nog ongeveer 1 euro per aandeel eigen aandelen inkopen.KBC Ancora is van plan om vanaf het boekjaar 2019-20 slechts 90 procent van het voor uitkering vatbaar recurrent resultaat uit te keren als dividend. Dat zegt de holding in een toelichting van de jaarresultaten. Tot dusver keerde KBC Ancora 100 procent van dat resultaat uit.
Het voor uitkering vatbaar recurrent resultaat is het resultaat dat is gecorrigeerd voor eventuele uitzonderlijke resultaten en na de verplichte aanleg van de wettelijke reserve. Het aangepaste dividendbeleid wordt voor het eerst toegepast op het interimdividend dat KBC Ancora in juni 2020 uitkeert.
De 'beperkte aanpassing' van de dividendpolitiek heeft als doel de financiële schulden versneld af te bouwen. KBC Ancora had op 30 juni 2019 een schuld van 345 miljoen euro, tegenover 377 miljoen eind juni 2018.
De winst van KBC Ancora steeg in het op 30 juni afgesloten boekjaar 2018-19 met 18 procent naar 253,7 miljoen of 3,24 euro per aandeel. De toename van de winst is te danken aan de hogere dividendinkomsten uit de participatie in KBC.
Dus KBC Ancora zal ongeveer 3,1 euro uitkeren en zijn participatie in KBC automatisch zien stijgen in belang.
De schulden van KBCA bedragen 3,5 per aandeel (eind december).
Korting KBCA momenteel circa 30% (historisch rond de 25%)
Heb een order op KBCA gelegd aan €41,6. Kan deze week zeker geraakt worden bij deze hoge volatiliteit
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
We nemen afscheid van Recitel straks aan de slotkoers
Welkom Ackermans
even gekeken
zeezout classic -7,5% dit jaar , groei -6,8% vergelijkbaar met IWDA
tracker bel20 -12%
We zijn teruggeworpen naar oktober2019,
stijgende dividendaankondingen zorgen ervoor dat ik weer wat meer kan lenen , bijkopen en zo blijft de cirkel rond.
prettig weekend allemaal
Welkom Ackermans
even gekeken
zeezout classic -7,5% dit jaar , groei -6,8% vergelijkbaar met IWDA
tracker bel20 -12%
We zijn teruggeworpen naar oktober2019,
stijgende dividendaankondingen zorgen ervoor dat ik weer wat meer kan lenen , bijkopen en zo blijft de cirkel rond.
prettig weekend allemaal