Zegelrecht bij banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Zegelrecht bij banken
Ha, je kent haar
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 januari 2020, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Eens nagezien, ik heb vorig jaar 33,90€ gekregen van keytrade
Ah k wist niet dat het ook met betalingen was dat ge da kreeg.
Ja dan kom je er wel aan idd excuus.
Ja dan kom je er wel aan idd excuus.
Wij zitten ook aan zoiets Leuk.CarpeNoctem schreef: ↑3 januari 2020, 17:18
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Keytrade-zichtrekening en ik denk dat we samen toch zo'n €30 ontvangen hebben.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 4 januari 2020, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
Ik had vorig jaar 67 euro van die actie. Veel verdient door permanente opdracht van rekening X naar rekening Y, en visse verca. Dat zorgt auwtomatisch voor veel transacties.
Ibrim Katholick
Ibrim Katholick
Vond de tijd van de Valois zegeltjes ook niet slecht. Telkens wel een stuk Indiër aan je tongYelitBiros schreef: ↑4 januari 2020, 08:19 Ik had vorig jaar 67 euro van die actie. Veel verdient door permanente opdracht van rekening X naar rekening Y, en visse verca. Dat zorgt auwtomatisch voor veel transacties.
Ibrim Katholick
Misschien herbeginnen onze banken wel met dit systeem ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hoe kunnen we dat controleren? Bij mij is er 6,11 euro af (incl 0,15 zegelrecht). Ik ben ook zeker nooit in rood te gaan. Als keytrade het zo zielig gaat beginnen te spelen. Wat een triestige bank.Maarten schreef: ↑2 januari 2020, 13:05 Mijn punt is vooral dat 3 euro toch niet kan gaan over 1000 euro die een dag qua valutadatum niet zou kloppen. En voor al mijn grotere uitgaven was er ruim tijd tussen storting op rekening en uitgaande overschrijving.
Het zou mij ook verbazen, er zal inderdaad wel een logische verklaring zijn. Maar met dat te checken doe ik toch niets verkeerd of wel? Ik heb geen stress bij het stellen van een vraag aan een bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En dan vragen mensen zich af waarom sommige zaken afgeschaft worden ...YelitBiros schreef: ↑4 januari 2020, 08:19 Ik had vorig jaar 67 euro van die actie. Veel verdient door permanente opdracht van rekening X naar rekening Y, en visse verca. Dat zorgt auwtomatisch voor veel transacties.
Ibrim Katholick
Was ik ook aan het denken. Ik heb ook wel een paar - nadruk op een paar - permanente overschrijving maar die hebben allemaal een duidelijke reden. Zoals 30 euro elke maand voor 'reservefonds gebouw'. Maar structureel overschrijvingen doen om overschrijvingen te creëren voor die 5 cent dat is niet juist. Ik hoop dat keytrade eerder de klantenrelatie zal stopzetten ipv de actie.Jiraisking schreef: ↑6 januari 2020, 09:11
En dan vragen mensen zich af waarom sommige zaken afgeschaft worden ...
Ik schaam mij er voor, maar hier een bekentenis:Giskart schreef: ↑6 januari 2020, 09:34Ik hoop dat keytrade eerder de klantenrelatie zal stopzetten ipv de actie.Jiraisking schreef: ↑6 januari 2020, 09:11
Ik ben ooit eens uitgesloten geweest toen ik nog zo dom was om er misbruik van te maken. ik heb toen een persoonlijk mailtje gehad van de compliance officer - hij had 200% gelijk. Ik ga het mailtje hier niet copy/pasten. Na enkele maaden hebben ze mij terug laten deelnemen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat er gigantisch veel mensen al misbruik van gemaakt hebben, het is uiteraard aan hun (keytrade) om dat misbruik te identificeren, maar neemt niet weg dat ik het triestig vind dat mensen zelf niet het besef hebben dat dit soort acties compleet uitsterft omdat het gewoon veel te moeilijk te controleren isvoor misbruik en de enige oplossing is: afschaffen ... Hopelijk zijn het niet diezelfde mensen die gaan zagen omdat ze 1 dag in de min hebben gestaan en 15cent zegelrecht aan hun been hebben
Laat jullie niets wijsmaken door de trollen!Giskart schreef: ↑6 januari 2020, 09:34Was ik ook aan het denken. Ik heb ook wel een paar - nadruk op een paar - permanente overschrijving maar die hebben allemaal een duidelijke reden. Zoals 30 euro elke maand voor 'reservefonds gebouw'. Maar structureel overschrijvingen doen om overschrijvingen te creëren voor die 5 cent dat is niet juist. Ik hoop dat keytrade eerder de klantenrelatie zal stopzetten ipv de actie.Jiraisking schreef: ↑6 januari 2020, 09:11
Doorlopende of permanente opdrachten (overschrijvingen) komen bij Keytrade niet in aanmerking voor de 5-cent-actie. (Wél domicilieringen, maar dat is niet hetzelfde)
Eventueel navragen bij Keytrade of je renteberekening bekijken op je zichtrekening.
Bij mij was het een het een probleem van een valutadatum. Normaal let ik er goed op, maar een keer 1 dag over het hoofd gezien en dat is al voldoende voor een aantal euro's. Ik begrijp wel nog altijd niet goed waarom inkomende stortingen altijd valutadatum en transactiedatum gelijk hebben en voor die ene storting plots niet, maar goed, het zij zo.
Als dat zó is, dan kun je daar aan Keytrade uitleg over vragen (Best via mail of intern bericht op de beveiligde site. Hou er wel rekening mee dat dit een drukke periode is.)
Die (volgens jou) "triestige" bank zal je daar zéker met plezier kunnen over informeren en indien je gelijk hebt, wordt er een correctie uitgevoerd.
Maar bedenk eerst : "in het rood gaan" merkt men dikwijls niet direct op, omdat men moet rekening houden met de valutadatum en niet met de uitvoeringsdatum.
Persoonlijk heb ik (met 3 Keytrade-zichtrekeningen in mijn gezin, waarvan één sinds 11 jaar) nog nooit voorgehad dat er iets afgehouden werd.