Zegelrecht Keytrade?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Zegelrecht Keytrade?
Ik ben nog maar een kaartje actief spaarder (=> mn afschriften aandachtig bekijken)
Vandaag heb ik mn intresten van Keytrade ontvangen. Ook intrest van mn zichtrekening.
Daarbij stond dat er 15 cent zegelrecht werd ingehouden.
Wat houd dat juist in? Is dat een belasting?
Want ik dacht altijd dat dat kosten waren voor het opsturen van de rekeninguittreksels (bij Fortis)
Maar bij Keytrade worden die niet opgestuurd. Ik druk ze zelf af. Daarom dat ik vermoed dat "zegelrecht" iets anders is
Vandaag heb ik mn intresten van Keytrade ontvangen. Ook intrest van mn zichtrekening.
Daarbij stond dat er 15 cent zegelrecht werd ingehouden.
Wat houd dat juist in? Is dat een belasting?
Want ik dacht altijd dat dat kosten waren voor het opsturen van de rekeninguittreksels (bij Fortis)
Maar bij Keytrade worden die niet opgestuurd. Ik druk ze zelf af. Daarom dat ik vermoed dat "zegelrecht" iets anders is
Waiting for the financial meltdown...
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Zegelrecht Keytrade?
ik heb die 0.15 ook aan mijn broek.
Het zegelrecht is idd een belasting. Een van de zovelen....
"De zegelrechten zijn een belasting op bepaalde akten en geschriften, welke zijn bepaald in het wetboek der zegelrechten. De tarieven variëren van 0,15 EUR tot 7,50 EUR."
Echt boeiend is het misschien niet:
http://economie.fgov.be/enterprises/Vad ... 421_327928
"De zegelrechten zijn een belasting op bepaalde akten en geschriften, welke zijn bepaald in het wetboek der zegelrechten. De tarieven variëren van 0,15 EUR tot 7,50 EUR."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dus dat wordt altijd gehoffen, zalfs als ge minder dan 0,15 euro intrest hebt gekregen. Schandalig gewoon!centenkliever schreef: ik heb die 0.15 ook aan mijn broek.
Gelukkig compenseert de 5cent actie van keytrade dit
Waiting for the financial meltdown...
Re: Zegelrecht Keytrade? VDK DOET DAT OOK
Ik heb een giro-rekening die ik niet of nauwelijks gebruik bij VDK omdat ik er mijn pensioenspaarfonds heb. Elk jaar moet ik er 0,15 euro betalen, maar heb wel niks van intrest. Ik heb er geen aandacht aan besteed, omdat het maar 15 cent is, maar hebben andere VDK-klanten dat eigenlijk ook?
Re: Zegelrecht Keytrade? VDK DOET DAT OOK
In princiepe wordt die 0,15 euro 4 maal per jaar aangerekend.dcm78 schreef: Ik heb een giro-rekening die ik niet of nauwelijks gebruik bij VDK omdat ik er mijn pensioenspaarfonds heb. Elk jaar moet ik er 0,15 euro betalen, maar heb wel niks van intrest. Ik heb er geen aandacht aan besteed, omdat het maar 15 cent is, maar hebben andere VDK-klanten dat eigenlijk ook?
Omdat er nauwelijks geld op staat zullen ze zich misschien beperken tot 1 keer 0,15 euro per jaar
Voor zover ik kan nagaan, wordt op zichtrekeningen bij alle banken het Zegelrecht (of Fiskale Zegel) van 0,15 euro afgehouden van je creditrente (samen met de 15% Roerende Voorheffing), op het einde van het jaar.
Banken die geen creditrente geven bij een te laag saldo (of indien je in het rood gestaan hebt), houden het zegelrecht van 0,15 euro rechtstreeks van je zichtrekening af, of tellen het bij je debetrente (indien je onder 0 stond).
Banken die geen creditrente geven bij een te laag saldo (of indien je in het rood gestaan hebt), houden het zegelrecht van 0,15 euro rechtstreeks van je zichtrekening af, of tellen het bij je debetrente (indien je onder 0 stond).
Blijkbaar houden niet alle banken het in als de rente lager is dan het zegelrecht.
Ik ben bv. sinds december klant bij Argenta, en zet nooit veel geld op mijn zichtrekening. Gevolg: 5 cent interest, 1 cent roerende voorheffing, 15 cent zegelrecht. Saldo: -11 cent. Daarentegen is er bij Rabobank, waar ik de zichtrekening enkel gebruik om geld te versluizen, gewoon niets gebeurd.
Ik ben bv. sinds december klant bij Argenta, en zet nooit veel geld op mijn zichtrekening. Gevolg: 5 cent interest, 1 cent roerende voorheffing, 15 cent zegelrecht. Saldo: -11 cent. Daarentegen is er bij Rabobank, waar ik de zichtrekening enkel gebruik om geld te versluizen, gewoon niets gebeurd.
als je rente krijgt op een zichtrekening wordt altijd zegelrecht afgehouden, bij rabobank is het idd zo dat als de rente minder is, dat ze niets afhouden.
Er werd op 1/7/2021 debetrente en zegelrecht aangerekend. Het gaat om eens 0,86 + 0,15 = €1,01.
Waarom betaal ik debetrente? En is het dan interessanter om het cashgeld op mijn investingportefeuille te verplaatsen naar mijn spaarboek?
Waarom betaal ik debetrente? En is het dan interessanter om het cashgeld op mijn investingportefeuille te verplaatsen naar mijn spaarboek?
Als het over je effectenrekening gaat,
dan heb je wellicht na een verkoop de opbrengst verhuisd naar een ander rekening vóór de valutadatum.
Ttz binnen de twee werkdagen na verkoop
i know the feeling
dan heb je wellicht na een verkoop de opbrengst verhuisd naar een ander rekening vóór de valutadatum.
Ttz binnen de twee werkdagen na verkoop
i know the feeling
klotekeytrade...
update: klote belastingen ipv.
update 2: maar ja iemand moet betalen he.
update: klote belastingen ipv.
update 2: maar ja iemand moet betalen he.
Nee, ik liet het geld op mijn beursrekening staan in de hoop een nieuw aandeel goedkoop te kunnen oppikken (niet gelukt).
Ik dacht dat die debetrende een soort van kost is waarbij ik intrest moet betalen aan Keytrade, maar kan er verder niets over vinden.
1) zelf geen debetrente aangerekend gekregen op 1/7, ondanks cash op de effectenrekening
2) debetrente = rente op debetstand, dus er moet echt wel even een tekort op uw rekening geweest zijn.
Ik zou u aanraden toch uw historiek van laatste kwartaal (denk ik) eens goed te bekijken, ihb valutadatums die "verkeerd" gerangschikt staan
Toen ik dat indertijd voorhad moest ik toch héél goed kijken waar het probleem zat, paar keer overgekeken
En anders vragen hé
2) debetrente = rente op debetstand, dus er moet echt wel even een tekort op uw rekening geweest zijn.
Ik zou u aanraden toch uw historiek van laatste kwartaal (denk ik) eens goed te bekijken, ihb valutadatums die "verkeerd" gerangschikt staan
Toen ik dat indertijd voorhad moest ik toch héél goed kijken waar het probleem zat, paar keer overgekeken
En anders vragen hé
Er staat al jarenlang 2300 dollar op mijn rekening en ook mijn euro-rekening staat constant met enkele duizenden euro's in de plus. Ik hou daar altijd geld klaar om op onvoorziene aandelen te springen.el perro schreef: ↑26 juli 2021, 15:03 1) zelf geen debetrente aangerekend gekregen op 1/7, ondanks cash op de effectenrekening
En anders vragen hé