zelf aankopen fondsen of aandelen
TIP
Re: zelf aankopen fondsen of aandelen
Je legt grote verklaringen af maar je bent niet bereid bent om deze te argumenteren, en zelfs geen definitie te geven van wat "veilig" is voor jou, - > Het is dan misschien beter om in de toekomst te verzaken aan grote loze verklaringen.
Op deze manier verliezen noch jij, noch de lezers en noch de andere posters hun tijd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hey Crusty ... het ga je goed ... voor mij hoeft de oeverloze discussie ook niet als je zelf geen argumenten op tafel kan of wil gooien.
Hou ons wel uitgebreid op de hoogte van je resultaten, nachtrust, en algemeen gemoedstoestand bij de volgende crashes. Ik wens je alvast een goede nachtrust en stalen zenuwen.
Hou ons wel uitgebreid op de hoogte van je resultaten, nachtrust, en algemeen gemoedstoestand bij de volgende crashes. Ik wens je alvast een goede nachtrust en stalen zenuwen.
Ja, crashes moet je met leren omgaan he. Wat ga je doen als je ooit een bedrijf wilt starten? Als er iets mis gaat ga je dan nachten zonder slaap hebben of het oplossen of ermee leren omgaan?Natal schreef: ↑20 december 2017, 17:31 Hey Crusty ... het ga je goed ... voor mij hoeft de oeverloze discussie ook niet als je zelf geen argumenten op tafel kan of wil gooien.
Mijn respons werd volgens mij een beetje van de pot gerukt. Ik weet best wel dat mijn opmerking oppervlakkig was maar moet ik daarom mijn opinie gaan beargumenteren? Jullie kunnen toch ook best de voor en nadelen van etf's opnoemen als je dat hier zo graag wil zien... jullie kunnen waarschijnlijk meer voor en nadelen opnoemen dan ik.

Anyway het gaat je goed!
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
De andere posters proberen je gewoon te behoeden voor misstappen te begaan door te denken dat ETFs erg veilig zijn. Dat zijn ze niet. In theorie kan alles op de beurs naar waarde 0 gaan, in de praktijk zal,dat niet gebeuren maar ook een brede index kan beïnvloed worden als er een globale recessie optreedt die decennialang aanhoudt.Crusty schreef: ↑20 december 2017, 19:06Ja, crashes moet je met leren omgaan he. Wat ga je doen als je ooit een bedrijf wilt starten? Als er iets mis gaat ga je dan nachten zonder slaap hebben of het oplossen of ermee leren omgaan?Natal schreef: ↑20 december 2017, 17:31 Hey Crusty ... het ga je goed ... voor mij hoeft de oeverloze discussie ook niet als je zelf geen argumenten op tafel kan of wil gooien.
Mijn respons werd volgens mij een beetje van de pot gerukt. Ik weet best wel dat mijn opmerking oppervlakkig was maar moet ik daarom mijn opinie gaan beargumenteren? Jullie kunnen toch ook best de voor en nadelen van etf's opnoemen als je dat hier zo graag wil zien... jullie kunnen waarschijnlijk meer voor en nadelen opnoemen dan ik.
Anyway het gaat je goed!
Inderdaad, als je tijdens de crisis een etf op vb de S&P 500 had kreeg je evenzeer zwaar, zwaar slaag.Tiziano schreef: ↑20 december 2017, 21:49De andere posters proberen je gewoon te behoeden voor misstappen te begaan door te denken dat ETFs erg veilig zijn. Dat zijn ze niet. In theorie kan alles op de beurs naar waarde 0 gaan, in de praktijk zal,dat niet gebeuren maar ook een brede index kan beïnvloed worden als er een globale recessie optreedt die decennialang aanhoudt.Crusty schreef: ↑20 december 2017, 19:06
Ja, crashes moet je met leren omgaan he. Wat ga je doen als je ooit een bedrijf wilt starten? Als er iets mis gaat ga je dan nachten zonder slaap hebben of het oplossen of ermee leren omgaan?
Anyway het gaat je goed!
ETF's hebben zeker hun waarde en zijn handige producten. De discussie actief/passief eindigt te vaak in een stellingenoorlog. De heilige graal van het beleggen bestaat helaas nog niet. Neem het beste van alles en vergeet nooit de bescheidenheid te weten dat je nooit alles weet. Zo niet zal de beurs je dat wel herinneren, zijn we denk ik allen wel mee bekend

Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.