zelf brood bakken
Re: zelf brood bakken
Doe ik ook steeds, ongeveer 20% witte bloem erbij, en je brood rijst gelijkmatiger.
Brood machine lidl
Heb die geprobeerd met hun all-in mixen en die zij erg hard mislukt. Zonnepitten brood ofzo amper gerezen / in elkaar gezakt. Bovendien was die heel zuur. Hun ander bakmix zo'n bruin brood complet ofzo van hetzelefde veel te zuur. Ligt dat aan die bak-mixen of is al dat zelfgebakken brood zo zuur. Dan moet ik da machine ni hebbe
Iemand ervaring met die all-in brood bak mixen van lidl?
Ps: heb lauwwarm water op kamer temp gebruikt
Heb die geprobeerd met hun all-in mixen en die zij erg hard mislukt. Zonnepitten brood ofzo amper gerezen / in elkaar gezakt. Bovendien was die heel zuur. Hun ander bakmix zo'n bruin brood complet ofzo van hetzelefde veel te zuur. Ligt dat aan die bak-mixen of is al dat zelfgebakken brood zo zuur. Dan moet ik da machine ni hebbe
Iemand ervaring met die all-in brood bak mixen van lidl?
Ps: heb lauwwarm water op kamer temp gebruikt
zoek een programma dat langer duurt, waarschijnlijk is je rijstijd te kort.
Beter dan mix waar ook alle mogelijke 'broodverbeteraars' aan toegevoegd zijn, is zelf afwegen:
Een goed basisrecept:
300gr bloem (300gr wit, of ca 200gr wit en ca 100gr bruin/donker)
4,5gr droge gist
5,4gr zout
300ml water
25gr boter of arachideolie.
Succes!
Beter dan mix waar ook alle mogelijke 'broodverbeteraars' aan toegevoegd zijn, is zelf afwegen:
Een goed basisrecept:
300gr bloem (300gr wit, of ca 200gr wit en ca 100gr bruin/donker)
4,5gr droge gist
5,4gr zout
300ml water
25gr boter of arachideolie.
Succes!
veje, geef hem wel mee dat het zout en de gist niet in contact mag komen met elkaar bij het vullen van die kom.
Dus best zout eerst, dan bloem toevoegen, gist er bovenop en water en boter of olie toevoegen.
Ik doe er ook de bloem in, zodat er een torentje ontstaat dat ietsje boven het water uitsteekt en waar ik dan de gist indoe.
Dus best zout eerst, dan bloem toevoegen, gist er bovenop en water en boter of olie toevoegen.
Ik doe er ook de bloem in, zodat er een torentje ontstaat dat ietsje boven het water uitsteekt en waar ik dan de gist indoe.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand hier ervaringen met bloem van de zuidmolen uit Nederland?
Sinds een jaar bak ik wekelijks brood. Het liefst gebruik ik ambachtelijk meel zonder toevoegingen. Nu haal ik het af en toe bij een molen in Biggekerke of Oost-Souburg in Nederland. Is dat in Oost-Vlaanderen ergens verkrijgbaar? Ik woon in Hulst, niet ver van Stekene en Sint-Niklaas.