Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

zelf brood bakken

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
216 berichten
  • Pagina 6 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 15
  • Volgende
reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: zelf brood bakken

• Citeer

Bericht door reteiP » 8 oktober 2013, 14:51

Voila, heb deze gekocht:
http://www.redcoon.be/index.php/cmd/sho ... ONYX_8695/" onclick="window.open(this.href);return false;

Via idealo.de en verzending uit Duitsland was het nog iets goedkoper, maar heb toch liever een winkel van hier voor eventuele retour/garantie.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

krikky
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer krikky
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door krikky » 8 oktober 2013, 19:18

Wel beste forumleden,
ik heb al goed gelachen met thuis zelf uw brood te bakken als besparingtip.
De mensen zouden beter eens besparen op gsm-kosten en broodjes in de broodjeszaak te gaan kopen dan op een brood van 2,10€ waar je 4 mensen mee kan voeden.
Neen, op brood besparen is lachwekkend. uw brood thuis is nooit zo goed als bij een artisanale bakker. Punt.
Ik weet waar ik over praat, ben heel lang bakker geweest.
Je begint enkel brood thuis te bakken als je veel vrije tijd hebt en niet weet hoe die op te vullen.

Brugse Leeuw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Brugse Leeuw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brugse Leeuw » 8 oktober 2013, 19:38

Hoe zou jij weten dat iedereen die zelf bakt, veel vrije tijd heeft???
Glazen bol misschien? ::)
Mijn brood is ook veel gezonder dan bij de bakker want ik gebruik boter zonder cholesterol.

Je kan ook besparen op brood en op uw gsm factuur hoor!

Met eigen brood bakken bespaar ik zelfs tijd want moet niet naar de bakker rijden, om daar 10 minuten te staan wachten of voor een gesloten deur te staan want die rijke bakker is alweer op reis.

Spreek met je collega bakkers anders nog eens af om jullie brood alweer te laten opslaan...

pevepe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer pevepe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pevepe » 8 oktober 2013, 19:42

@krikky
"Koude bakkers" zijn er genoeg, ik veronderstel dat je, als ex-bakker, die industriele brol niet lust.
De grootste tijds- en brandstofbesparing van zelf bakken zit voor mij in het feit dat je dagelijks niet moet rondrijden om een goede artisanale bakker te vinden. Ik ga geen 10 km heen en terug rijden om een brood te kopen.

Ief
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Ief
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ief » 8 oktober 2013, 20:19

"uw brood thuis is nooit zo goed als bij een artisanale bakker. Punt."

wat een zelfdunk. ::)

Daarom dat ik bij onze 'warme bakker' om 7u 's ochtends achter een brood ging, naar huis reed en daar bevroren boterhammen tevoorschijn haalde. Zwijg mij van die goeie bakkers. Niks gaat er boven uw eigen zelfgebakken brood :P

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 8 oktober 2013, 23:44

ik heb ook minder gsm kosten dan 'broodkosten' >:D Dat je er veel kunt mee besparen ben ik 100% zeker van.
en over smaken valt niet te twisten.

yvesds
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer yvesds
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yvesds » 9 oktober 2013, 00:29

Ik gun de bakkers zelf wat brood op de plank, euh .. ik bedoel op de marmer.
Maar zelf brood bakken is dikwijls handiger, ipv uit de muur te halen als het laat is of als je geen zin hebt om naar de bakker te lopen
of lekkerder als je zelf een keuze maakt uit verschillende graansoorten en zaden.
En die enkele euro's besparing zijn mooi meegenomen.
Hierom moet niemand zeuren.
Ieder zijn ding.
mvg,

gone
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer gone
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gone » 9 oktober 2013, 03:25

Gun de 'warme' bakker ook wel hun brood op de plank maar bak nu al zo'n 1 jaar mijn brood zelf met een automaat, erg makkelijk, het ruikt lekker en het is nog lekker goedkoop ook.
Mijn eerste beweegreden was trouwens helemaal niet besparen maar vond hier in de buurt nauwelijks een bakker die regulier volkorenbrood verkocht en het volkorenbrood dat ik vond was ofwel gebakken lucht met veel kleurstof (veel te licht) of viel uit mekaar.

Ben helemaal geen keukenpiet, erger me zelfs aan de overvloed aan kookprogramma's, ben ook wat gemakzuchtig en na een korte zoektocht bak ik nu uitsluitend kant en klaar mengsels van Bielmeier rechtstreeks te bestellen bij amazon.de. Zo kost een doos met 15 pakjes van 500 gram Volkorenmengsel voor een brood van 750 gram mij 9.21 incl. BTW thuis geleverd (Spar Abo 15% korting ) of 61,4 eurocent per brood. Reken daarbij 8 eurocent per brood voor den elektriek en ik heb mijn brood aan 70 cent hetzij 1.50 euro goedkoper dan bij den 'warme'' bakker hier in de buurt. Heb ondertussen al zo'n 200 broden gebakken en mijn investering al dubbel en dik terugverdiend en nooit meer aanschuiven bij den bakker. ;D

Heb eerst Soubry getest maar dat viel wat tegen, Aveve was wel lekker maar vond ik vrij prijzig en onhandig voor mij, heb geen auto en de dichtstbijzijnde winkel was op 7 km van mijn woonplaats. De mengsels van Bielmeier vind ik wel lekker, wel een beetje de Duitse slag, wat zuriger met minder suiker en vet dan wij gewoon zijn en de meeste mengsels op basis van volkorenmeel. Bak vooral het volkoren brood maar wissel af met Speltbrood (Dinkel), meergranen, rogge en Wellnes Energy. Het brood is wel wat vast als je bakt in een bakautomaat, je kunt ook bakken in een gewone oven maar dat is mij te veel werk ... ;)

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 9 oktober 2013, 08:56

Ik heb hier nog niet gereageerd, maar nu toch even op basis van wat ik hier nu allemaal lees:

- Brood van de artisanale bakker zou beter zijn dan industrieel.
Eerst en vooral moet je 'n onderscheid maken tussen een 'wakkere' bakker en een 'warme' bakker. 't Is maar een paar letters verschil, maar inderdaad, die 'wakkere' bakker zal in veel gevallen z'n brood beleverd krijgen door La Lorraine etc. In sommige gevallen zal het diepvries zijn.
Maar of dat minder is van kwaliteit, nee.
Is het eenheidsworst? Ja.

- Eigen brood bakken is beter dan de industriële brol.
Maar de personen die dat hier poneren, vertrekken wel allemaal van een mix die ze kopen bij Aveve of elders. Newsflash: de La Lorraines van deze wereld vertrekken ook van een premix. Hun bereiding is dan zelfs artisanaler dan de jouwe, want ze vertrekken van bloem rechtstreeks van de bloemmolens. Een aantal grote industriële bakkerijen en concerns leveren trouwens zowel broodmixen voor partikulier als voor de bakker, als dat ze zelf broodartikelen maken.

Je moet vooral doen wat je zelf goed vind (en lekker), en daarmee basta. Ik wou gewoon even reageren op enkele aannames die hier gemaakt worden maar die niet altijd even correct zijn.

Wil je je vergewissen van de inhoud van het brood van industriële makelij, trek dan naar bv Hanos of Makro, waar de Pastridor's van deze wereld aangeboden worden in grote verpakkingen, inclusief verplichte volledige ingrediëntenlijst op het etiket. Of neem contact op hun kwaliteitsafdeling.

Toch even wat lectuur er bovenop:
http://objectief.be/-Brood-en-bloem-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nbt-bakkerijtechniek.nl/bakk ... rends.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pevepe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer pevepe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pevepe » 9 oktober 2013, 09:05

@djtw
Larie!!!!
Ik gebruik geen kant en klare mix, maar vertrek van zuivere basisgrondstoffen zonder additieven.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 9 oktober 2013, 09:32

Zucht. En dan?
Ten eerste: dat is een andere situatie dan dat de meesten hierboven beschrijven.
Ten tweede: lees uw bijsluiters.
Ten derde: wat denk je dat bakkers en industr.bakkerijen doen? A volonté E-nummers bijkappen?
Broodverbeteraars daarentegen, ja, dit zit in elk brood. MAAR.... Dat is géén vergif, zunne...

Nog eens newsflash: wij exporteren veel naar Duitsland: Daar ben je wettelijk verplicht als bakker om ELK e-nummer te vermelden. ELK! In je vitrine! En hoeveel zijn het er? NUL. Nul komma nul. Ja, er was er eentje, beta-catoteen begod. Voor de kleur van de korst. Awel, 't is eruit gehaald.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/brood.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zal het quoten zodat je het niet gans moet lezen: "Broodverbetermiddelen bestaan uit een combinatie van ingrediënten, zoals melkproducten, vetten, suikers, emulgatoren, enzymen en gluten, eibestanddelen, sojameel en/of meelverbetermiddelen. "

Ik heb het in het verleden al eens iemand gevraagd, maar die heeft nooit meer gereageerd: put your money where your mouth is, kom de tent hier eens bezoeken. In plaats van te lopen kakelen over iets waarvan je van toeten of blazen weet.

Iommeke
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Iommeke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Iommeke » 9 oktober 2013, 09:42

Toch ook even reageren en mijn/onze ervaring delen.

Al bijna 7 jaar bakken we ons brood zelf met een machine (merk Panasonic, type ken ik niet van buiten, maar was in prijsklasse 150 € - 200 €, dus niet goedkoop).

Ondertussen aan onze 2de machine toe (de 1ste had het begeven na een kortsluiting in ons huis, maar de nieuwe machine via de brandverzekering vergoed gekregen ;D ).

We vinden het super-gemakkelijk om zelf brood te maken!

Even onze argumenten op een rijtje :
- Nooit geen gedoe met een gesloten bakkersdeur of lege automaat (héél uitzonderlijk, maximaal 2-3x per jaar kopen we nog brood bij de bakker)
- Het duurt welgeteld maximaal 5 minuten om de broodmachine te "laden" (we hebben natuurlijk wel wat ervaring en routine ondertussen)
- We gebruiken absoluut geen voorverpakt mengsel, maar wegen zelf alle basisingredienten af (maximaal in 5 minuten dus).
- 2 uur later hebben we een lekker vers brood (in de vooravond bakken, vóór het slapen brood er uit, koelt de nacht af, en 's morgens lekkere verse boterhammetjes)
- ons brood smaakt stukken beter dan dat van de bakker (is persoonlijke smaak natuurlijk)
- je bent ook meer "gevuld" met ons brood
- we vriezen de overschot ook in en ontdooien dan per sneetje (handig ontdooiprogramme microgolf) -> brood smaakt na een paar weken diepvries nog altijd lekker! (wat we soms niet ervaren met brood van de bakker)
- superlekker ook rozijnenbrood voor op zondag (machine heeft een rozijnenbakje die automatisch op het goede moment de rozijnen bij het deeg doet)
- de prijs? Ik schat dat we toch minimum 200 broden bakken (dus prijs machine zal < 1 € / brood zijn). De ingrediënten? Krijgen we gratis ;D Worden immers in "bulk" aangekocht door schoonma (er zijn in totaal 3 "zelf-bakkers" in de familie). Hebben we wel ooit eens uitgerekend en we kwamen aan 20-25 cent per brood. De elektriciteit? .... zonnepanelen :-* (en daar zit ik tijdens de dag met een negatieve tellerstand, dus sowieso "gratis" verbruik)
- en natuurlijk ... "Je komt na een vermoeiende stresserende dag 's avonds thuis. Je parkeert de auto voor deur. Oef, gelukkig nog een parkeerplaatsje vrij. Je stapt uit, gdaat naar de voordeur en je neus wordt al iets gewaar. Je steekt de sleutel in het slot, doet open en de stress verdwijnt op slag door de heerlijke geur van gebak dat vanuit de keuken verspreid wordt doorheen het huis.... Zalig ..." ( 8) wat geromantiseerd natuurlijk)

Dus onze ervaring: SUPER! We raden het iedereen aan!

pevepe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer pevepe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pevepe » 9 oktober 2013, 10:18

djtw schreef:
........... kom de tent hier eens bezoeken. In plaats van te lopen kakelen over iets waarvan je van toeten of blazen weet.
Sorry kereltje, ik heb geen behoefte aan al jouw links, ik ken dat allemaal uit mijn hoofd. Ik heb heel mijn beroepsleven doorgebracht in een leidinggevende functie in de maalderij.
Welke produkten wil je hier verkopen?

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 9 oktober 2013, 11:05

Grapjas. ::)
't Zijn onbenullen als jij die dit forum verzieken.
Ik verkoop geen enkel product.

U hebt ongetwijfeld een mooi LinkedIn profiel waar we dat allemaal netjes kunnen nalezen... Want bij mij kan je dat wel.
Diverse mensen (anciens!) hier op dit forum kennen mijn volledige naam, en de beheerders van mijnkapitaal zijn allemaal aan mij gelinkt op Linkedin, en kunnen dus perfect verifiëren wat ik schrijf. Ik heb een management functie in een multinational, en heb geen baat bij wat jij gelooft of koopt of doet, ik reageer alleen op foutieve info die hier verscheen.

Of u uw brood koopt bij de bakker, bij de supermarkt, of zelf maakt, héél véél kans dat er sowieso producten van ons in zitten. Ik reageer alleen op de stelling van "dit is beter dan dat".

Overigens, wat weet "een leidinggevende" in een maalderij wat er verderop in de keten gebeurt? Niet veel, klaarblijkelijk. ::)

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 9 oktober 2013, 12:57

Mijn redenen voor een broodmachine:

Ik heb graag brood met noten (ook zeer goed voor duursport later op de dag), en mijn bakker verkoopt het niet. Zou anders ook
stukken van mensen kosten, terwijl de noten gratis in den tuin liggen.
Er is ook geen bakker op mijn route woon / werk en ik wil geen supermarkt brood.
Tijd om zelf een broodje te bakken heb ik genoeg.
Veel winst ga ik financieel misschien niet doen, maar duurder zal het toch niet zijn.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

216 berichten
  • Pagina 6 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 15
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy