Zichtrekening calculator
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Zichtrekening calculator
Ik vind dat deze calculator wel hier en daar steken laat vallen.
Bij Citibank wordt vergeten dat, als je een gezamenlijke "portefeuille" hebt bij hen ten belope van minimum 10000 euro, er dan geen kosten zijn op je zichtrekening.
Daardoor eindigt Citibank als allerduurste, terwijl het best kan dat ze in het koppeleton zitten voor wie er bv een spaarrekening heeft.
Bij KBC wordt dan weer wel rekening gehouden met een rente van 0.1 % terwijl die maar geldt vanaf een saldo van 2000 euro op die zichtrekening.
Wie laat er nu lange tijd 2000 euro of meer op zijn zichtrekening staan ?
Bij Citibank wordt vergeten dat, als je een gezamenlijke "portefeuille" hebt bij hen ten belope van minimum 10000 euro, er dan geen kosten zijn op je zichtrekening.
Daardoor eindigt Citibank als allerduurste, terwijl het best kan dat ze in het koppeleton zitten voor wie er bv een spaarrekening heeft.
Bij KBC wordt dan weer wel rekening gehouden met een rente van 0.1 % terwijl die maar geldt vanaf een saldo van 2000 euro op die zichtrekening.
Wie laat er nu lange tijd 2000 euro of meer op zijn zichtrekening staan ?
Laatst gewijzigd door Nete op 23 november 2009, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
webmaster
Re: Zichtrekening calculator
Hallo Nete,
Dank voor je feedback.
Op beide punten die u vermeldt reageert onze calculator zoals hoort.
-KBC: Als je een bedrag van minder dan 2000 Euro ingeeft zal je zien dat de rente bij KBC op 0 blijft. Vanaf 2000 euro wordt er wel rente uitgekeerd in de simulator.
Er zijn trouwens heel wat banken die voorwaarden hebben ingebouwd aan de renteuitkering. Al deze voorwaarden zitten in de simulator.
-Citibank: De calculator houdt rekening met het saldo van 10000 euro. Als u bedrag > 10000 ingeeft zal u zien dat de kost op de gewone zichtrekening van citibank 0 is.
Toch denk ik dat er nog ruimte voor verbetering is van de calculator. Wie nog zaken ziet mag ze altijd melden.
Dank voor je feedback.
Op beide punten die u vermeldt reageert onze calculator zoals hoort.
-KBC: Als je een bedrag van minder dan 2000 Euro ingeeft zal je zien dat de rente bij KBC op 0 blijft. Vanaf 2000 euro wordt er wel rente uitgekeerd in de simulator.
Er zijn trouwens heel wat banken die voorwaarden hebben ingebouwd aan de renteuitkering. Al deze voorwaarden zitten in de simulator.
-Citibank: De calculator houdt rekening met het saldo van 10000 euro. Als u bedrag > 10000 ingeeft zal u zien dat de kost op de gewone zichtrekening van citibank 0 is.
Toch denk ik dat er nog ruimte voor verbetering is van de calculator. Wie nog zaken ziet mag ze altijd melden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk dat je bij Citibank toch niet geheel juist zit.
Een voorbeeld: je hebt 10000 euro op een spaarrekening staan bij Citibank. In dat geval kost een zichtrekening je geen eurocent. Je krijgt zelfs nog een paar eurocent méér terug van de kost van je creditkaart dan wat je ervoor betaalt.
Je moet dus NIET 10000 euro op je zichtrekening staan hebben.
Maar zit je onder die 10000 euro in totaal bij hen, dan is hun zichtrekening inderdaad peperduur.
Een voorbeeld: je hebt 10000 euro op een spaarrekening staan bij Citibank. In dat geval kost een zichtrekening je geen eurocent. Je krijgt zelfs nog een paar eurocent méér terug van de kost van je creditkaart dan wat je ervoor betaalt.
Je moet dus NIET 10000 euro op je zichtrekening staan hebben.
Maar zit je onder die 10000 euro in totaal bij hen, dan is hun zichtrekening inderdaad peperduur.
Voor Citibank staat het wel duidelijk vermeld ivm die 10.000€. Alle info staat vermeld. Er zullen ongetwijfeld nog banken zijn waar een dergelijke regel van toepassing is, maar waar dit meer verdoken is. Ik denk maar aan bepaalde grootbanken die vanaf een bepaalde portefeuille hun klanten de zichtrekening gratis aanbieden.
Nog een voorbeeld:
Bij Dexia krijg je 20% korting wanneer je een saldo van 10.000€ staan hebt (zelfde voorwaarde als bij Citibank). Ook krijg je korting (0,80€/maand vanaf januari) wanneer je Arcopar-aandeelhouder bent.
Nog een voorbeeld:
Bij Dexia krijg je 20% korting wanneer je een saldo van 10.000€ staan hebt (zelfde voorwaarde als bij Citibank). Ook krijg je korting (0,80€/maand vanaf januari) wanneer je Arcopar-aandeelhouder bent.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
webmaster
We hebben gekozen om de 'exotische' voorwaarden niet in de vragenlijst te steken. Die voorwaarde rond spaargeld bij citibank is er zo'n 'exotische' voorwaarde. Enkele banken hebben zeer complexe voorwaarden toegevoegd aan het zichtrekening tarieven, die bijna niet in een simulator te steken zijn.
Die exotische voorwaarden maken het voor de consument zeer moeilijk om te vergelijken. En de vragenlijst van onze simulator zou ook ellenlang worden als we die 'exotics' toevoegen.
Die exotische voorwaarden maken het voor de consument zeer moeilijk om te vergelijken. En de vragenlijst van onze simulator zou ook ellenlang worden als we die 'exotics' toevoegen.
Het is een prachtig initiatief, maar een o zo ingewikkelde materie, zodat het uiteindelijk vol met niet te vermijden gaatjes zit. En dan trek ik het nut toch iets in twijfel, want het kan je op het verkeerde been zetten.
Als ik bv. bij gemiddeld saldo 0 euro ingeef en een pak elektronische overschrijvingen, dan krijg ik bij AXA geld terug (die 5 cent per overschrijving). Dat terwijl een voorwaarde is dat je uw loon laat storten op die rekening. Nogal moeilijk met een gemiddeld saldo van 0, niet ?
Dus mijn persoonlijk oordeel: als je er de "exotische" regels bijplaatst dan wordt het geheel totaal onwerkbaar, doe je het niet dan zijn de resultaten nogal verwarrend.
Als ik bv. bij gemiddeld saldo 0 euro ingeef en een pak elektronische overschrijvingen, dan krijg ik bij AXA geld terug (die 5 cent per overschrijving). Dat terwijl een voorwaarde is dat je uw loon laat storten op die rekening. Nogal moeilijk met een gemiddeld saldo van 0, niet ?
Dus mijn persoonlijk oordeel: als je er de "exotische" regels bijplaatst dan wordt het geheel totaal onwerkbaar, doe je het niet dan zijn de resultaten nogal verwarrend.
Dit kan toch. Je laat je loon op de rekening storten en je schrijft het dezelfde dag nog over. Resultaat: gemiddeld saldo = 0.Nete schreef: Als ik bv. bij gemiddeld saldo 0 euro ingeef en een pak elektronische overschrijvingen, dan krijg ik bij AXA geld terug (die 5 cent per overschrijving). Dat terwijl een voorwaarde is dat je uw loon laat storten op die rekening. Nogal moeilijk met een gemiddeld saldo van 0, niet ?
En met welk geld doe je dan de AXA overschrijvingen waar je 5 cent voor krijgt ? 
Nu goed, laat ons er geen welles-nietes spelletje van maken.
Graag zag ik toch meningen van andere lezers hier verschijnen.
Graag zag ik toch meningen van andere lezers hier verschijnen.
-
webmaster
daar ben ik ook benieuwd naar, zeker met suggesties hoe we toch een oplossing kunnen vinden hiervoor
Op de site van Axa (net zoals bij Keytrade) staat geen minimumbedrag/overschrijving:Nete schreef: En met welk geld doe je dan de AXA overschrijvingen waar je 5 cent voor krijgt ?
"Per elektronische verrichting wordt een bonus toegekend: telkens u een van de onderstaande verrichtingen doet, krijgt u van AXA Bank 5 eurocent."
M.a.w. als je bv met 0,5€/overschrijving werkt, dan krijg je ook die 5 cent/verrichting.
Laten we hier dit hoofdstuk afsluiten.
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten.Nete schreef: Graag zag ik toch meningen van andere lezers hier verschijnen.
AXA staat nu niet echt bekend als een gratis bank, en de vraag blijft hoelang dat ze hun oa 5 eurocent per transactie gaan blijven geven.
Denk dat je zoiets moeilijk in een rentecalculator kunt verweken.
Denk dat je zoiets moeilijk in een rentecalculator kunt verweken.
Bij Keytrade loopt de actie al zeker tot 31/12/2010, dan zal die actie al 3 jaar (!) lopen!
http://www.keytrade.be/pdf/conditions_5eurocent_nl.pdf
http://www.keytrade.be/pdf/conditions_5eurocent_nl.pdf
Ik vind de rentecalculator een goed tool, maar het wordt inderdaad een beetje gevaarlijk als bepaalde banken rare eisen gaan stellen om korting te krijgen.
Mijn gedacht is dat eenvoud siert en dat de banken die er een ondoorzichtig kluwen van maken dan maar pech hebben als ze een vertekend beeld krijgen.
Dat ze hun ( soms ) belachelijke regeltjes aanpassen en dan zullen ze direct op de juiste plaats eindigen.
Mijn gedacht is dat eenvoud siert en dat de banken die er een ondoorzichtig kluwen van maken dan maar pech hebben als ze een vertekend beeld krijgen.
Dat ze hun ( soms ) belachelijke regeltjes aanpassen en dan zullen ze direct op de juiste plaats eindigen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
cp1234: +1
awel, daar ben ik het helemaal mee eens!cp1234 schreef: Mijn gedacht is dat eenvoud siert en dat de banken die er een ondoorzichtig kluwen van maken dan maar pech hebben als ze een vertekend beeld krijgen.