zijn alle banken ok?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
zijn alle banken ok?
Misschien domme vraag -
Ik wil graag geld voor mijn kinderen aanleggen op termijnrekeningen, voor 5-10 jaar.
Izola Bank biedt hier de beste voorwaarden, maar ik ken de bank niet.
Zijn alle termijnrekeningen bij alle banken op dezelfde manier veilig of is het raadzaam om naar een bank met een 'grote naam' te gaan???
bedankt
Ik wil graag geld voor mijn kinderen aanleggen op termijnrekeningen, voor 5-10 jaar.
Izola Bank biedt hier de beste voorwaarden, maar ik ken de bank niet.
Zijn alle termijnrekeningen bij alle banken op dezelfde manier veilig of is het raadzaam om naar een bank met een 'grote naam' te gaan???
bedankt
Re: zijn alle banken ok?
Alles is te relativeren maar het waarborgfonds van izola is in MALTA / max 100.000 euro.
Iedereen mag zelf kiezen wat hij wil doen maar voor mij geen eieren van die boer.
Eigenaar van de bank is de badkamerwinkel Van Marcke.
Voor mij geen eieren van ..... Ik zou mijn geld ook niet aan de bank van delhaize geven, al zou ik daar meer vertrouwen in hebben.
De NETTOrentes die ik hier op SG zie zijn geen toppers voor termijnrekeningen. Er zijn gewone spaarrekeningen die meer rente geven nu. Waar ligt dan het voordeel ?
Enkel omdat je denkt dat die rentes op spaarrekeningen gaan dalen ?
Iedereen mag zelf kiezen wat hij wil doen maar voor mij geen eieren van die boer.
Eigenaar van de bank is de badkamerwinkel Van Marcke.
Voor mij geen eieren van ..... Ik zou mijn geld ook niet aan de bank van delhaize geven, al zou ik daar meer vertrouwen in hebben.
De NETTOrentes die ik hier op SG zie zijn geen toppers voor termijnrekeningen. Er zijn gewone spaarrekeningen die meer rente geven nu. Waar ligt dan het voordeel ?
Enkel omdat je denkt dat die rentes op spaarrekeningen gaan dalen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom gedoe en risico opzoeken. voor een habbekrats meer???? .
Beperk je tot de klassieke banken.
Fortis - Argenta - ING - Belfius - KBC
Beperk je tot de klassieke banken.
Fortis - Argenta - ING - Belfius - KBC
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Dus je moet je beperken tot de banken die al bewezen hebben dat ze "gered" moeten worden omwille van wanbeheer ! Fortis, Dexia ( Belfius ) en KBC zijn allen door de overheid gered moeten worden. Van ING ben ik niet zeker, Argenta heeft niet bij de overheid moeten aankloppen, net als zovele andere kleinere banken als Keytrade, Crelan, MeDirect, NIBC, ...; niet bij de overheid hebben moeten aankloppen.
Mijn advies, blijf bij een bank die onder het garantiestelsel van ons land of dat van een buurland valt, Izola zou ik zelf niet nemen omwille van de Maltese garantie.
Make Spaargids " Great Again ! "
ING ook en ABN-Amro (staatsbank geworden net als Belfius).voorheenCP1234 schreef: ↑11 april 2024, 23:33Dus je moet je beperken tot de banken die al bewezen hebben dat ze "gered" moeten worden omwille van wanbeheer ! Fortis, Dexia ( Belfius ) en KBC zijn allen door de overheid gered moeten worden. Van ING ben ik niet zeker, Argenta heeft niet bij de overheid moeten aankloppen, net als zovele andere kleinere banken als Keytrade, Crelan, MeDirect, NIBC, ...; niet bij de overheid hebben moeten aankloppen.
Mijn advies, blijf bij een bank die onder het garantiestelsel van ons land of dat van een buurland valt, Izola zou ik zelf niet nemen omwille van de Maltese garantie.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
ABN-Amro is in de nasleep van het Fortis débacle inderdaad een Nederlandse staatsbank geworden, van ING dacht ik wel dat ze steun hadden gekregen maar was ik niet zeker.JOKER247 schreef: ↑11 april 2024, 23:35ING ook en ABN-Amro (staatsbank geworden net als Belfius).voorheenCP1234 schreef: ↑11 april 2024, 23:33
Dus je moet je beperken tot de banken die al bewezen hebben dat ze "gered" moeten worden omwille van wanbeheer ! Fortis, Dexia ( Belfius ) en KBC zijn allen door de overheid gered moeten worden. Van ING ben ik niet zeker, Argenta heeft niet bij de overheid moeten aankloppen, net als zovele andere kleinere banken als Keytrade, Crelan, MeDirect, NIBC, ...; niet bij de overheid hebben moeten aankloppen.
Dus 4 van de 5 banken die Ludo aanraadt zijn of overgenomen door de staat of gered. I rest my case, dat zijn echt de banken waar je je vertrouwen in moet hebben ...
Moest Ludo ooit een cruise boeken neem ik aan dat hij de Titanic II als schip uitkiest ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Ludo denkt waarschijnlijk als 1 bank in de problemen komt van diegene die hij noemt terug zal gered worden, en 1 online bank niet.
Probeer je verhaal/ claim maar eens tegen een buitenlandse online bank te doen, als je die niet meer online kunt bereiken...Gwendoline1 schreef: ↑12 april 2024, 00:09 Ludo denkt waarschijnlijk als 1 bank in de problemen komt van diegene die hij noemt terug zal gered worden, en 1 online bank niet.
Nog niet te vermelden dat je de taal nog machtig moet zijn ook..
Zult eens zien wat mizerie en gedoe je hebt..
In dat geval zullen de spaarders niet allemaal individueel achter hun geld aanmoeten. Hoe is het met Kaupthing gegaan?
ing ook, maar dan door de nederlandse overheid:voorheenCP1234 schreef: ↑11 april 2024, 23:33 Dus je moet je beperken tot de banken die al bewezen hebben dat ze "gered" moeten worden omwille van wanbeheer ! Fortis, Dexia ( Belfius ) en KBC zijn allen door de overheid gered moeten worden. Van ING ben ik niet zeker,
"In 2008 daalde, als gevolg van de kredietcrisis op de financiële markten, de beurskoers sterk. Met name door rapporten over vermeende kapitaaltekorten daalde de koers van het aandeel op vrijdag 17 oktober 2008 meer dan 27%. In het daaropvolgende weekend kreeg ING van de Nederlandse overheid een kapitaalinjectie van € 10 miljard.[2] De overheid ontvangt hiervoor een miljard kernkapitaaleffecten zonder stemrecht.[3]"
https://nl.wikipedia.org/wiki/ING_Groep
Edit: oeps, dat was al geschreven...
-
- Full Member
- Contacteer:
Was net dat wat ik bedoelde hoor.ludo schreef: ↑12 april 2024, 03:11Probeer je verhaal/ claim maar eens tegen een buitenlandse online bank te doen, als je die niet meer online kunt bereiken...Gwendoline1 schreef: ↑12 april 2024, 00:09 Ludo denkt waarschijnlijk als 1 bank in de problemen komt van diegene die hij noemt terug zal gered worden, en 1 online bank niet.
Nog niet te vermelden dat je de taal nog machtig moet zijn ook..
Zult eens zien wat mizerie en gedoe je hebt..
De bange blanke (Belg) man.
Precies weer ene die mensen niet meer in de sjakos kan gaan zetten.
De lege doos van als een grootbank sneuvelt, och ja dan wenden we ons tot de belasting betaler die is de banken redding al vergeten.
En ja, de staatsschuld die altijd maar stijgt raar he.
Estate Guru believer.
Ik had geld bij kaupthing, je moest destijds een aanvraag indienen bij het Luxemburgs garantiefonds. alles uiteindelijk teruggekregen maar je zit wel even met de piepers..
Kaupthing verval zag je ook aankomen. Ik herinner me nog levendig de discussies hier tussen diegenen dier er voor waarschuwden en diegenen die hardnekkig bleven verder sparen bij de IJslandse bank, omdat die de hoogste intresten gaven. Dat het garantiefonds wel degelijk zijn werk behoorlijk heeft gedaan hebben we toen kunnen ervaren.
Ik zie vandaag geen enkele bank die in zwaar water verkeert. Wat niet wegneemt dat ik me bij bovenstaande opmerking aansluit om niet bij een Maltese bank te gaan. Maar daar heb ik geen argument voor, puur op gevoel.
Ik zie vandaag geen enkele bank die in zwaar water verkeert. Wat niet wegneemt dat ik me bij bovenstaande opmerking aansluit om niet bij een Maltese bank te gaan. Maar daar heb ik geen argument voor, puur op gevoel.