Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Zal er even inhakken voor de groene jongens....Tennet zeg dit....
https://tpo.nl/2023/01/12/tennet-stroom ... t-in-2030/
Dan laten we nog even een slimme politieker aan het woord....
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... en-29911w/
Het is een sekte geworden waar alles waarheid is en wetenschappelijk bewijs gewoon niet eens nodig is.
Veel plezier met de glazenbol die voorspeld dat wij burgers door idioten de vernieling in worden gereden onder het mom: WIJ REDDEN DE PLANEET!!! (sukkels!)
https://tpo.nl/2023/01/12/tennet-stroom ... t-in-2030/
Dan laten we nog even een slimme politieker aan het woord....
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... en-29911w/
Het is een sekte geworden waar alles waarheid is en wetenschappelijk bewijs gewoon niet eens nodig is.
Veel plezier met de glazenbol die voorspeld dat wij burgers door idioten de vernieling in worden gereden onder het mom: WIJ REDDEN DE PLANEET!!! (sukkels!)
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Die voorspelT…..
Ik schrijf dit hier al langer: zonnepanelen leggen om centjes te verdienen is op lange termijn misschien geen goed idee. Het is toch logisch dat je een vergoeding moet betalen (zoals ook iedereen zonder zonnepanelen) voor het gebruik van het elektriciteitsnet?! Dat men naar het vermogen van de omvormer(s) kijkt vind ik dan weer niet z'n goed idee. Hoe dan ook: altijd eerst isoleren!m-peeters schreef: ↑15 november 2023, 11:38 Helaas ook minder goed nieuws voor bezitters van zonnepanelen, in het bijzonder voor zij die nog een terugdraaiende teller hebben.
Bij Ecopower moeten ze vanaf 01/2024 jaarlijks forfaitair 210 euro extra gaan betalen ...
Samen met het capaciteitstarief, afnametarief en allerlei andere heffingen, taksen, bijdragen en kosten, maakt dit dat iemand die netto 0 kWh verbruik heeft en een analoge teller op jaarbasis toch een goede 500 euro per jaar zal mogen betalen. Voor zij die al een digitale meter hebben zal het "amper" 300 euro zijn.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Zonnepanelen en windmolens zijn sowieso nutteloos in ons klimaat, want je kan er niet van op aan dat ze het hele jaar werken.Spaarplan schreef: ↑15 november 2023, 19:17 Ik schrijf dit hier al langer: zonnepanelen leggen om centjes te verdienen is op lange termijn misschien geen goed idee. Het is toch logisch dat je een vergoeding moet betalen (zoals ook iedereen zonder zonnepanelen) voor het gebruik van het elektriciteitsnet?! Dat men naar het vermogen van de omvormer(s) kijkt vind ik dan weer niet z'n goed idee. Hoe dan ook: altijd eerst isoleren!
Maar ik vind dat belachelijk dat mensen die stroom nutteloos terug leveren er een vergoeding voor MOETEN krijgen, waarom?
Want als die mensen hun panelen en molentjes niet werken dan moeten de backup-systemen (lees reguliere centrales die er al waren) het opvangen.
De mensen zonder panelen betalen voor deze backup en de mensen met panelen betalen quasi niks.
Het probleem is in mijn ogen dat mensen met eigen opwekking 2~4x zoveel voor afname zouden moeten betalen als onze backup-systemen het moeten leveren, want deze systemen draaien toch, 24/7 en worden door de gewone gebruikers van het net betaald.
Groeten Bas.
Ik overweeg om mijn “zonnepanelen van de eerste generatie” (bouwjaar 2009) buiten gebruik te stellen. Ook aardgas zal er misschien aan moeten geloven. In de plaats komt vermoedelijk een pelletkachel.
Mijn keuze wordt mee bepaald door de handelswijze en afhankelijkheid van de (r)overheid, intercommunales, bedrijven en coöperatieven uit de energiesector …
Mijn keuze wordt mee bepaald door de handelswijze en afhankelijkheid van de (r)overheid, intercommunales, bedrijven en coöperatieven uit de energiesector …
Zeer tevreden over mijn mooie zonnepanelen , het financiele aspect is in dit geval bijzaak voor mij.
Je bedoelt, ik ben groen zolang het mij uitkomt, en voor de rest kunnen ze m'n kl*ten kussen, toch?m-peeters schreef: ↑15 november 2023, 19:34 Ik overweeg om mijn “zonnepanelen van de eerste generatie” (bouwjaar 2009) buiten gebruik te stellen. Ook aardgas zal er misschien aan moeten geloven. In de plaats komt vermoedelijk een pelletkachel.
Wel ik rij diesel, stook mazout, etc....en mij maken ze dan voor asociaal uit.
Jij bent erger, want jij doet het enkel als er voor jou voordelen zijn.....waar ik wil betalen voor XTL maar het is nergens te krijgen, ondanks dat het 50% duurder is.
Ik wil groen zijn met de beste technologie maar de overheid werkt dit tegen.
Als zonnepanelen, zonder subsidies en andere idiote regelingen zouden bijdragen aan het klimaat, dan liet ik ze plaatsen, maar ik zie het nut niet, noch wat ze opleveren voor een betere luchtkwaliteit.
Jij bepaald je groen zijn dus enkel aan wat het jou opbrengt en het maakt niet uit dat een ander jouw rekening betaald....dat vind ik nu eens echt smerig
Groeten Bas.
Als ik lees of hoor dat je voor iets subsidies krijgt van de roverheid dan is dat voor mij al reden om er zo ver mogelijk vanaf te blijven want je kunt er gif op innemen dat je het vroeg of laat dubbel en dik terugbetaalt.
Ik ben heel blij dat ik geen zonnepanelen, geen warmtepomp, geen thuisbatterij en geen EV heb. En het ziet er niet naar uit dat die hier de komende jaren zullen aangekocht worden.
Ik ben heel blij dat ik geen zonnepanelen, geen warmtepomp, geen thuisbatterij en geen EV heb. En het ziet er niet naar uit dat die hier de komende jaren zullen aangekocht worden.
Ik denk er ook zo over. Grappig is wel dat ik een ouderwetse dubbele meter heb met 's avonds goedkope stroom, nu dacht ik, geen probleem ik koop een batterij en laad die op in de avond na 10 uur en gebruik die overdag.Trivium schreef: ↑15 november 2023, 20:11 Als ik lees of hoor dat je voor iets subsidies krijgt van de roverheid dan is dat voor mij al reden om er zo ver mogelijk vanaf te blijven want je kunt er gif op innemen dat je het vroeg of laat dubbel en dik terugbetaalt.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen enkele leverancier gevonden die zulke batterijen wil leveren.
Altijd koppelen ze het aan zonnepanelen, want zonder panelen is het geen batterij.
Ook iets leuks, volledig zelf je stroom doen, koppel je af van het net, dit is wettelijk verboden!!!! Want dan kunnen ze je huis gewoon onbewoonbaar verklaren.
Ik zou toch denken dat je jezelf mag afkoppelen om zodanig niet uit te stoten en energie neutraal te zijn, het mag gewoon niet, hoe debiel is dat?
Groeten Bas.
Bullshit. Bron graag?Bassie schreef: ↑15 november 2023, 20:37 Ook iets leuks, volledig zelf je stroom doen, koppel je af van het net, dit is wettelijk verboden!!!! Want dan kunnen ze je huis gewoon onbewoonbaar verklaren.
Ik zou toch denken dat je jezelf mag afkoppelen om zodanig niet uit te stoten en energie neutraal te zijn, het mag gewoon niet, hoe debiel is dat?
Veel larie en apekool (zoals altijd bij jouw “commentaren”).Bassie schreef: ↑15 november 2023, 19:48Je bedoelt, ik ben groen zolang het mij uitkomt, en voor de rest kunnen ze m'n kl*ten kussen, toch?m-peeters schreef: ↑15 november 2023, 19:34 Ik overweeg om mijn “zonnepanelen van de eerste generatie” (bouwjaar 2009) buiten gebruik te stellen. Ook aardgas zal er misschien aan moeten geloven. In de plaats komt vermoedelijk een pelletkachel.
Wel ik rij diesel, stook mazout, etc....en mij maken ze dan voor asociaal uit.
Jij bent erger, want jij doet het enkel als er voor jou voordelen zijn.....waar ik wil betalen voor XTL maar het is nergens te krijgen, ondanks dat het 50% duurder is.
Ik wil groen zijn met de beste technologie maar de overheid werkt dit tegen.
Als zonnepanelen, zonder subsidies en andere idiote regelingen zouden bijdragen aan het klimaat, dan liet ik ze plaatsen, maar ik zie het nut niet, noch wat ze opleveren voor een betere luchtkwaliteit.
Jij bepaald je groen zijn dus enkel aan wat het jou opbrengt en het maakt niet uit dat een ander jouw rekening betaald....dat vind ik nu eens echt smerig
Ik bedoel: ik wil best groen zijn zolang het mij niet te veel kost. Maar als je telkens meer en meer moet betalen als zonnepanelenbezitter omdat de overheid, intercommunale of coöperatieve plots met een of andere reden afkomt om je meer te laten betalen voor iets wat ze vroeger niet aanrekenden, dan heb je het volste recht om daarmee te stoppen.
Maar wat veel erger is: “jij bepaalT” … hoe kan je dat nu met een D schrijven; het is zelf geen voltooid deelwoord!
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 15 november 2023, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals altijd bij dit creatuur. Als hij nu eens 1 minuut de tijd zou nemen om zich te informeren …jeanke01 schreef: ↑15 november 2023, 21:11Bullshit. Bron graag?Bassie schreef: ↑15 november 2023, 20:37 Ook iets leuks, volledig zelf je stroom doen, koppel je af van het net, dit is wettelijk verboden!!!! Want dan kunnen ze je huis gewoon onbewoonbaar verklaren.
Kan je in Belgie off-grid gaan?
Niet meer afhankelijk zijn van het elektriciteitsnet en volledig autonoom in uw energiebehoefte voorzien: mag het? Ja.
Neen kerel het mag niet. Je mag best volledig in je eigen energie voorziening voorzien dat je effectief niet meer afneemt.
Ja dat mag.
Maar, je afkoppelen van nutsvoorzieningen mag niet, als je dat doet kan je huis onbewoonbaar verklaard worden en heb je een probleem.
Je energie tot 0 reduceren, mag allemaal, maar afkoppelen mag niet. Want een gezonde woning in België is wettelijk voorzien van alle nutsvoorzieningen, als er 1 ontbreekt heb je een probleem.
Neen het mag niet. Probeer het, je gaat verschieten.
Groeten Bas.
Nogmaals: jouw bron?Bassie schreef: ↑15 november 2023, 21:41Neen kerel het mag niet. Je mag best volledig in je eigen energie voorziening voorzien dat je effectief niet meer afneemt.
Ja dat mag.
Maar, je afkoppelen van nutsvoorzieningen mag niet, als je dat doet kan je huis onbewoonbaar verklaard worden en heb je een probleem.
Je energie tot 0 reduceren, mag allemaal, maar afkoppelen mag niet. Want een gezonde woning in België is wettelijk voorzien van alle nutsvoorzieningen, als er 1 ontbreekt heb je een probleem.
Neen het mag niet. Probeer het, je gaat verschieten.
Hieronder een getuigenis van iemand die off grid is gegaan:
https://www.ecobouwers.be/duurzaam-bouw ... or-durvers
In de praktijk zullen het vooral mensen zijn met een lage energiewinning zijn die dit doen. Het koppel in kwestie heeft een goed geïsoleerde woning, zonnepanelen, een thuisbatterij en een pelletkachel ..
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 15 november 2023, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek het even lekker zelf uit, doe het, je gaat verschieten.
Jij zegt dat het kan, wel, laat zien dat het zo is.
Leuk toch? Wederkerende vragen, en JIJ gaat verliezen
Bewijs maar dat ik ongelijk heb....en dat je wel de kabels en leidingen mag doorknippen zonder gevolgen....want dat mag je niet.
Groeten Bas.