Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
O jawel hoor, jij niet dan, maar wat heeft dit met innovatie, zonnepanelen en klimaat te maken, zijn dat niet eerder de gevolgen van te lang links bestuur?
BTW: België loopt voor op gebied van schuldgraad maar dat zal in jou beeld van de realiteit vast wel anders zijn hé
Nee hoor innovatie begint bij problemen of opportuniteiten erkennen, nadenken over oplossingen en toepassingen, kortom realiteitszin, gezond verstand en inzicht. Maar blijf jij er maar lekker op los fantaseren hoor, je moet alleen niet verbaasd zijn dat men je niet al te serieus neemt
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Helemaal, niet. Ik ben geen lid van de Partij Van De Afgunst (PVDA)Spaarplan schreef: ↑Vandaag 14:12Doet het pijn dat ik als gepensioneerde minstens 5 maanden per jaar van de zon geniet? Goed zo.VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:12
Niet te veel belang hechten aan de verhaaltjes van Woz en Spaarplan. De laatstgenoemde doet zware investeringen, is het grootste deel van het jaar ergen in warme oorden (en dus niet thuis) maar verdient alles terug op zeer korte termijn. Binnenkort komt Sinterklaas langs … je kan beter in hem geloven
Maar het maakt je verhaaltjes over de terugverdientijden van je investeringen in hernieuwbare energie alleen maar meer ongeloofwaardig
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog altijd geen probleem met de nu toch al enige tijd durende Dunkelflaute?
We zetten - als Groene jongens zijnde - toch gewoon wat meer gascentrales in want we hebben de (CO2-neutrale) kerncentrales te vroeg gesloten
Gelukkig hebben we er toch nog enkele kernreactoren open, zoniet zou bijna alle elektriciteit uit gascentrales moeten komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kan je mij eens uitleggen waarom je zelf duizenden euro’s geïnvesteerd hebt in eigen zonnepanelen?
Terwijl je zelf voortdurend zegt dat het huidige energiebeleid totaal onbekwaam en incompetent is?
Waarom neem je zo’n financiële beslissing in zo’n onzekere/risicovolle omstandigheden?
Waarom heb je diezelfde duizenden euro’s niet geïnvesteerd in aandelen/fondsen die inzetten op kernenergie? Keuze genoeg daarin.
Uiteindelijk zou je toch moeten gelijk krijgen over je eigen inschatting?
Terwijl je zelf voortdurend zegt dat het huidige energiebeleid totaal onbekwaam en incompetent is?
Waarom neem je zo’n financiële beslissing in zo’n onzekere/risicovolle omstandigheden?
Waarom heb je diezelfde duizenden euro’s niet geïnvesteerd in aandelen/fondsen die inzetten op kernenergie? Keuze genoeg daarin.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Toen ik mijn zonnepanelen legde was Tinne nog niet aan de macht en zag het energiebeleid er ook heel anders uit.Woz schreef: ↑Vandaag 17:02 Kan je mij eens uitleggen waarom je zelf duizenden euro’s geïnvesteerd hebt in eigen zonnepanelen?
Mocht ik de laatste 4 jaar de beslissing hebben moeten nemen, dan had ik misschien beter in aandelen van Engie of Suez geïnvesteerd. Zij maken reuzenwinsten op het Belgische energiebeleid, dankzij de beslissingen van Tinne en co.
https://www.hln.be/binnenland/engie-ver ... ~a0d0284b/
Engie verdiende dit jaar al één miljard euro aan Belgische kerncentrales, meer dan dubbel zoveel als vorig jaar
De kerncentrales stonden er toen toch al? Waarom heb je de beslissing genomen om minder kernstroom te gebruiken terwijl je van mening bent dat die superieur is?