Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Het is nog erger dan met intresten op een spaarrekening.
Vandaag een leverancier kiezen met goede injectietarieven..>> het kan volgende maand al anders zijn.
Met een overbemeten installatie is het injectietarief belangrijk ...
Vandaag een leverancier kiezen met goede injectietarieven..>> het kan volgende maand al anders zijn.
Met een overbemeten installatie is het injectietarief belangrijk ...
binnenkort mogen ze voor vaste contracten terug een verbrekingsvergoeding invoeren indien je geen jaar uitdoet. Dus ook het regelmatig overstappen naar een goedkopere of een promotie meepikken zal weer wat moeilijker of duur worden. Met dank aan minister van energie miss frigo bon Depraetere 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dat mogen.vortex schreef: ↑20 maart 2025, 17:28 binnenkort mogen ze voor vaste contracten terug een verbrekingsvergoeding invoeren indien je geen jaar uitdoet.
P.S.: https://archive.ph/oxFui
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je bedoelt natuurlijk met dank aan onze Mathias die als regeringsleider deze maatregel ondersteunt en onderschrijft; met dank aan de NVA dus !vortex schreef: ↑20 maart 2025, 17:28 binnenkort mogen ze voor vaste contracten terug een verbrekingsvergoeding invoeren indien je geen jaar uitdoet. Dus ook het regelmatig overstappen naar een goedkopere of een promotie meepikken zal weer wat moeilijker of duur worden. Met dank aan minister van energie miss frigo bon Depraetere![]()

Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat lijkt me inderdaad niet zo onlogisch.EarthNvstr1 schreef: ↑20 maart 2025, 18:53Ik vind het niet meer dan normaal dat ze dat mogen.vortex schreef: ↑20 maart 2025, 17:28 binnenkort mogen ze voor vaste contracten terug een verbrekingsvergoeding invoeren indien je geen jaar uitdoet.
P.S.: https://archive.ph/oxFui
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Check eens de plug in batterij van Homewizard.
Het is te hopen dat hij die 28 panelen in 2009 heeft gelegd, dan scoort die om die 6 keer per 450 euro aan GSC!Spaarplan schreef: ↑19 maart 2025, 23:08Dat is niet realistisch voor iedereen, maar wel mogelijk. Ik ken persoonlijk iemand die dat doet.SMGGM schreef: ↑19 maart 2025, 13:38
Dit is net de foute berekening die de meeste mensen vaak maken. Op 1 jaar zullen die panelen wel in totaal voldoende energie opwekken om 15.000km te rijden met een EV, maar 8 panelen zullen je maximum circa 2.700W productie opleveren gedurende 6 uur op een mooi dag. Een EV opladen aan die snelheid kan in theorie, maar wordt aanzien als "traag" en vereist natuurlijk dat je wagen tijdens die zonovergoten dagen aan de stekker moet hangen om op te laden.
Dat is gewoon niet realistisch en dan moet je de vraag stellen hoe dat in praktijk zal zijn.
....
Mijn broer heeft 28 zonnepanelen en aldus overschot aan stroom waar hij nu nog een mooie som geld voor krijgt om het op het net te pompen, wat denk je dat hij gaat doen al hij een ev koopt? Juist.![]()
Dat is pas kassa kassa.
Ik heb niets tegen Jhn maar >>> Kan iemand dit vertalen naar verstaanbaar Nederlands ?
Denk momenteel aan de Marstek Energycube Venus (5,12 kWh) via de P1 poort van de digitale meter aangestuurd.
Wordt langs veel kanalen verkocht en ook gerebrand en zo opnieuw verkocht, er is dus heel veel Marstek op de markt. Ze zijn goedkoper dan vele andere merken en wat gezonde achterdocht is dus aangewezen. Ik volg de tweakers.net gebruikers die deze uitvoerig testen, heel wat negatieve ervaringen hebben met de app te maken maar daar wordt snel beterschap geboekt. De problemen die sommigen ervaren lijken vooral te maken te hebben met software en firmware updates die eerst uitgevoerd moeten worden, niets onoverkomelijk.
Al vind ik zo'n EvaPower ook wel cool. Ik ga elk jaar 4 dagen kamperen, ideaal toestel om dan mee te nemen of om bij stroomuitval naast je diepvries te zetten. Bij een tuinfeest...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Die Marstek was me ook opgevallen. Grootste nadeel is dat deze niet efficiënt is met zijn capaciteit. Omdat er een omvormer inzit die tot 2.500W aankan heeft die veel verlies als je die enkel gebruikt voor lage consumptie. Testen wezen uit dat je 30% van de capaciteit verliest.
Een plug-in batterij mag overigens in België maximaal 800W leveren, dus eigenlijk moet je sowieso rekening houden met een best hoog verlies.
Veel mensen gebruiken een batterij typisch ook voor het nacht verbruik en net dat zit je op 100, misschien 200W.
De HomeWizard is technisch dat inderdaad interessant. Hoewel minder capaciteit is die uitgerust met minder krachtige omvormer (800W) waardoor die wat efficiënter is.
Een plug-in batterij mag overigens in België maximaal 800W leveren, dus eigenlijk moet je sowieso rekening houden met een best hoog verlies.
Veel mensen gebruiken een batterij typisch ook voor het nacht verbruik en net dat zit je op 100, misschien 200W.
De HomeWizard is technisch dat inderdaad interessant. Hoewel minder capaciteit is die uitgerust met minder krachtige omvormer (800W) waardoor die wat efficiënter is.