Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
De rest van mijn post van gisterenavond is hier een bewijs van.
Gelukkig zijn er anderen die wel zorgvuldig lezen. Waarvoor dank.
Zal me leren om zo'n post op het einde van de week te schrijven, zonder zorgvuldig de terminologie te controleren.
Heb dan ook maar een deel foute beweringen doorstreept.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je was compleet kapot gewerkt. En dan nog om 23:53 zo een lang bericht schrijven.
Klopt wel op zich. Je kan ook voor korte termijn obligaties kiezen maar de yield daarop is soms negatief dacht ik? De vraag is ook wanneer rentes eindelijk eens gaan stijgen.
Een ander probleem is dat bankrekeningen maar verzekerd zijn tot 100K € (200K als koppel) dus als je een grote portefeuille hebt en binnen die grens wilt blijven, moet je al beginnen spreiden over verschillende banken. Als je het simpel wilt houden kan een obligatiefonds dan een oplossing zijn.
lijst van obligaties
https://www.oblis.be/nl/selection
https://www.oblis.be/nl/selection
Als er dan nog overschiet van het fonds, na de spaarders, kunnen anderen in aanmerking komen voor een kleiner bedrag.Welke bedragen zijn gewaarborgd?
Bij Belgische banken is uw geld (op al uw zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons samen) gewaarborgd tot 100 000 euro per bank en per persoon (niet per rekening). Als u meer dan dit bedrag aan spaargeld hebt, spreidt u dit best over verschillende banken. Meer informatie over de Belgische garantieregeling vindt u hier.
Maar ik zou al niet rekenen op veel overschot.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor