Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
De rest van mijn post van gisterenavond is hier een bewijs van.
Gelukkig zijn er anderen die wel zorgvuldig lezen. Waarvoor dank.
Zal me leren om zo'n post op het einde van de week te schrijven, zonder zorgvuldig de terminologie te controleren.
Heb dan ook maar een deel foute beweringen doorstreept.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je was compleet kapot gewerkt. En dan nog om 23:53 zo een lang bericht schrijven.
Klopt wel op zich. Je kan ook voor korte termijn obligaties kiezen maar de yield daarop is soms negatief dacht ik? De vraag is ook wanneer rentes eindelijk eens gaan stijgen.
Een ander probleem is dat bankrekeningen maar verzekerd zijn tot 100K € (200K als koppel) dus als je een grote portefeuille hebt en binnen die grens wilt blijven, moet je al beginnen spreiden over verschillende banken. Als je het simpel wilt houden kan een obligatiefonds dan een oplossing zijn.
lijst van obligaties
https://www.oblis.be/nl/selection
https://www.oblis.be/nl/selection
Als er dan nog overschiet van het fonds, na de spaarders, kunnen anderen in aanmerking komen voor een kleiner bedrag.Welke bedragen zijn gewaarborgd?
Bij Belgische banken is uw geld (op al uw zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons samen) gewaarborgd tot 100 000 euro per bank en per persoon (niet per rekening). Als u meer dan dit bedrag aan spaargeld hebt, spreidt u dit best over verschillende banken. Meer informatie over de Belgische garantieregeling vindt u hier.
Maar ik zou al niet rekenen op veel overschot.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Veel beleggers hebben schrik van een mogelijke rentestijging en de mogelijke impact op obligatie(fondsen).
Uit een vorige post.
Uit een vorige post.
B7H4long schreef: ↑5 juli 2018, 22:35 Het is zeer moeilijk/onmogelijk om de evolutie van de markt te voorspellen.
Maar zoals elke markt is de consensus van de verwachtingen in rekening gebracht in de huidige prijzen.
Een paar elementen:
- Een tweetal weken geleden was er op 2 dagen tijd zowel een renteverhoging door de US Fed als de aankondigning van Draghi. De obligatiemarkten reageerden amper. De aankondigingen waren verwacht en reeds ingerekend.
- Sommige maken een vergelijken tussen de US obligatiemarkten een paar jaar geleden en de Europese Obligatie markt vandaag. "De Euro obligaties zijn een paar jaar achter op de US obligaties" word er dan gezegd. Maar is dit dan zo slecht?
Hieronder 2 grafieken van de vorige quarterly "market insights" van JP morgan.
- De evolutie van de FED rate over de laatste jaren.
- De evolutie van de rentekurve van de overheidsobligaties: een vergelijking tussen 5 jaar geleden en nu. De rente van de korte termijn obligaties ging mee omhoog, de rente van de obligaties van middenlange en lange termijn werden veel minder beinvloed.
Obligaties van middellange termijn worden dikwijls aangeraden voor het stabiele gedeelte van een lange termijn portefeuille.
Als de situatie in Europe gelijkaardig zal zijn als het recente verleden voor de USD obligaties dan lijken de middellange obligaties een goede keuze.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
hoe dan ook
beter een mixer in je hand dan je hand in een mixer.
beter een mixer in je hand dan je hand in een mixer.
It’s better to kiss a miss than to miss a kiss.
Voor mensen die weinig risico willen nemen kan de permanent portfolio van Harry Browne misschien uitkomst bieden..
https://www.portfoliovisualizer.com/bac ... 5&Gold1=25
https://www.portfoliovisualizer.com/bac ... 5&Gold1=25
Laatst gewijzigd door Tiziano op 22 september 2018, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
De Harry Brown Mixer?
Zoiets ja maar eerder gebaseerd op strategie ipv resultaten uit het verleden
Als je kijkt naar fondsen, gaat het eigenlijk om de manager en z'n team en hoe lang die wil blijven zitten als hij echt goed in z'n job is. Het management binnen holdings is mij inzien meer capabel en minder veranderlijk.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Status van de MK mixer vergeleken met de 50/50 Passieve defensieve portefeuille.
Einde van het kwartaal; tijd om een status op te maken.
MK Mixer:
startbedrag op 1/1/2014: 14000 Euro - Stand op 1/10/2018: 16334 Euro
Winst 2334 Euro - Geannualiseerd rendement sinds start = 3,53%
Rendement dit jaar = -0,60%
50/50 IEAG/IWDA Lazy index portefeuille:
startbedrag op 1/1/2014: 14000 Euro - Stand op 1/10/2018: 19030 Euro
Winst 5030 Euro - meer dan dubbel van de MK mixer! - Geannualiseerd rendement sinds start = 7,09%
Rendement dit jaar = 6,41%
categorie van gelijkaardige portefeuilles
MK vergelijkt in hun artikels hun Mixer met de andere fondsen in dezelfde categorie.
Geannualiseerd rendement van de categorie sinds 1/1/2014 = 7,00%
Rendement van de categorie dit jaar = 1,10%
Hieronder de belangrijkste getallen van de MK mixer en de 50/50 portefeuille volgens Morningstar.
Kijk ook naar het resultaat in September, ook na de daling van het begin van de maand stijgen ze beide opnieuw.
Zoals bijna altijd tijdens de start van de MK mixer, daalden de MK mixer en de 5050 ongeveer evenveel, en stijgt de 5050 daarna sterker dan de Mixer.
Einde van het kwartaal; tijd om een status op te maken.
MK Mixer:
startbedrag op 1/1/2014: 14000 Euro - Stand op 1/10/2018: 16334 Euro
Winst 2334 Euro - Geannualiseerd rendement sinds start = 3,53%
Rendement dit jaar = -0,60%
50/50 IEAG/IWDA Lazy index portefeuille:
startbedrag op 1/1/2014: 14000 Euro - Stand op 1/10/2018: 19030 Euro
Winst 5030 Euro - meer dan dubbel van de MK mixer! - Geannualiseerd rendement sinds start = 7,09%
Rendement dit jaar = 6,41%
categorie van gelijkaardige portefeuilles
MK vergelijkt in hun artikels hun Mixer met de andere fondsen in dezelfde categorie.
Geannualiseerd rendement van de categorie sinds 1/1/2014 = 7,00%
Rendement van de categorie dit jaar = 1,10%
Hieronder de belangrijkste getallen van de MK mixer en de 50/50 portefeuille volgens Morningstar.
Kijk ook naar het resultaat in September, ook na de daling van het begin van de maand stijgen ze beide opnieuw.
Zoals bijna altijd tijdens de start van de MK mixer, daalden de MK mixer en de 5050 ongeveer evenveel, en stijgt de 5050 daarna sterker dan de Mixer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heb je ook cijfers van de daling in september? Op MK spreken ze van een daling van 0,63% voor hun mixer en 1,50% voor hun (irrelevante) tracker mixer.