Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
en dit is de screendump van de grafiek van vanmorgen, Zoals alle portefeuilles met aandelen is nnog een beetje gezakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er komen wijzigingen in de mixerportefeuille. Nog enkele dagen wachten!
Blijkbaar ja was de mixer niet buy and hold, laat de fondsbeheerders hun werk maar doen?
Ik vind het mixerfonds een nobel initiatief maar het zal nooit buy and hold zijn omdat er alle jaren andere fondsen zijn die het goed doen, zo kunnen ze hun mixerfonds blijven aanpassen, chasing returns of skating where the puck was..
Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Het geannualiseerd rendement van mijn mixer is vandaag voor het eerst in 3,5% jaar in het negatief gegaan.
Zou MK nog altijd zeggen dat de mixer 4% per jaar haalt?
Zou MK nog altijd zeggen dat de mixer 4% per jaar haalt?
Hangt ervan af op welke termijn je het bekijkt. Er zijn genoeg fondsen met een negatief geannualiseerd rendement op drie of vijf jaar maar een positief rendement op tien jaar. Dat is niet moeilijk omdat we tien jaar geleden de crash van 2008 hadden.
Al eens gekeken naar de beurs index van januari 2018.
En nu verwonderd dat de mixer in het rood gaat ?
bvb koers inbev 93,13 € gisteren 73 €
En waar zouden fonds beheerders hun centen insteken , niet in de lucht.
Ging volgens sommigen het aandeel van het jaar worden.
Die met etf zijn ook heel stil de laatste weken.
Estate Guru believer.
Jij en anderen hebben steeds de Mixer naar voor geschoven als defensief, en die zijn waarde zou bewijzen bij een daling van de aandelenmarkt. Nu is er een daling van de aandelenmarkt, waar is die bescherming .....
Dan heb je misschien het forum niet gevolgd de voorbij weken :-)
Hier zijn de YTD standen zoals gepost vorig weekend voor Mixer en het/een alternatief met ETF fondsen (dat in het begin van dese thread als niet defensief genoeg werd beschuldigd :-) ).
Ik ben blij dat ik in breed gediversifeerde indexfondsen beleg.B7H4long schreef: ↑21 oktober 2018, 10:28Code: Selecteer alles
YTD @ | 21/10 | Categorie | Portefeuille -------------------------------------------------------------------- +1,57% | NeutrMix | Lazy 50/50 IWDA/IEAG portefeuille -2,37% | NeutrMix | MK mixer
Laatst gewijzigd door B7H4long op 25 oktober 2018, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het geannualiseerd rendement van mijn mixer is vandaag voor het eerst in 3,5% jaar in het negatief gegaan.
Dat kan tellen voor een fonds dat tijdens een bull market nauwelijks winst haalt wegens het zeer defensieve karakter...
Sorry ,
Denk dat ge een probleem gaat krijgen.
Me beschuldigen dat ik steeds de mixer als defensief naar voor heb geschoven.
Iets melden als alternatief is geen aanbeveling.
Melden dat idwa bvb beter presteert als mixer , lijkt me juridisch iets heel anders.
Estate Guru believer.
Dit ziet er inderdaad overtuigend uit. Ongeveer de helft van het verschil kan verklaard worden door het beheersloon, maar dat die beheerders er zelfs na aftrek van hun forse beheersloon er niet in slagen om het beter te doen dan de index is echt een blamage!B7H4long schreef: ↑25 oktober 2018, 10:15 Hier zijn de YTD standen zoals gepost vorig weekend voor Mixer en het/een alternatief met ETF fondsen (dat in het begin van dese thread als niet defensief genoeg werd beschuldigd :-) ).Ik ben blij dat ik in breed gediversifeerde indexfondsen beleg.B7H4long schreef: ↑21 oktober 2018, 10:28Code: Selecteer alles
YTD @ | 21/10 | Categorie | Portefeuille -------------------------------------------------------------------- +1,57% | NeutrMix | Lazy 50/50 IWDA/IEAG portefeuille -2,37% | NeutrMix | MK mixer
Innige deelneming kevva. Misschien mixet.o6 overwegen die is op tijdnaar cash gegaan
Platin. Volhouden.
Platin. Volhouden.
RIP webpagina Mijn Kapitaal evolutie MK mixerfondspietpiraat schreef: ↑25 oktober 2018, 18:09 Innige deelneming kevva. Misschien mixet.o6 overwegen die is op tijdnaar cash gegaan
Platin. Volhouden.
Volhouden? Je zou best de meubelen redden …
De webpagina van Mijn Kapitaal waar ze over de evolutie van het mixerfonds spreken, en waar ze beloofd hebben om elke 14 dagen een update te geven (de laatste update dateert van 1 oktober ...), en waar ze aangekondigd hebben dat ze nadenken over mogelijke veranderingen in de samenstelling van de mixer, maar dat ze dit goed op voorhand gaan aankondigen, welnu: deze pagina bestaat niet meer. Gisteren was de pagina er wel nog.
Hun productpagina van de MK mixer verwijst ook nog steeds naar deze onbestaande pagina.
*** EDIT *** dit is ook de pagina waar het publiek vragen kan stellen. Op kritische vragen reageert Al Fonds nogal dikwijls op zijn gekende (denigrerende of sterk defensieve) wijze …
Veel vertrouwen schept dat natuurlijk niet.
het adres was (hier met spaties):
https : // www . mijnkapitaal . be / portefeuilles / mixerfonds / evolutie-mijnkapitaal-mixerfonds /
wayback machine op https://web.archive.org/ is nuttig in die gevallen
OK, thx. In de google cache stond de versie van 10/10/2018, met een update van 16/09/2018 met o.a. deze opmerking:B7H4long schreef: ↑25 oktober 2018, 18:37 wayback machine op https://web.archive.org/ is nuttig in die gevallen
(mijn vetjes en onderlijning)
De daling van begin september toont nog maar eens dat onze Mixer meer bescherming biedt dan de Trackermixer. Onze Mixer verliest slechts 0,63 % terwijl de trackermixer in zijn geheel 1,59% kwijtspeelt. De 3 trackers verliezen elk apart ook meer dan onze mixer in zijn geheel.
Denk even na wat er zou gebeuren bij een serieuze crash…
Het is maar hoeveel risico je wenst te nemen ?
[/b]