Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Waarom begin jij steeds over (groot)banken? Je kan toch goedkoop beleggen bij brokers als Keytrade, Binck, etc..platin schreef: ↑19 november 2018, 09:02 Aspect van aan en verkoop kosten buiten beschouwing vb van een grootbank nodig , file is beschikbaar.
En zeggen dat velen hier niet aanwezig er nog steeds intrappen , zie Kbc Cijfers van vorige week.
Wel raar dat mensen die in vrije tijd iets op poten zetten worden afgeslacht.
Nog raarder zijn de fratsen van bank adviseurs blijkbaar vind men dat hier op het forum allemaal normaal.
Of zijn het diezelfde adviseurs die hier boel komen maken.
Maar dat Mijnkapitaal samenwerkt met MeDirect en bovendien kickbacks krijgt van fondsbeheerders voor "opinie" (lees: reclame) stukken op hun website stoort jou dan niet?
Quality growth investor
In 't geval van fondsen is dat helaas niet het geval.
Als je die fondsen in je Keyplan opneemt, dan heb je inderdaad geen kosten. Maar wil je ook de andere fondsen kopen, dan is als ik me niet vergis, de minimale aankoop 300 euro en betaal je bovendien 9,95 euro.
Bij Binck moet je minimaal per fonds per aankoop voor 500 euro gaan, wil je geen kosten betalen. Hoeveel het minimum is indien je wel kosten wilt betalen, zou ik moeten opzoeken.
Het is net omdat het met kleine bedragen kan, 100 euro per maand en gespreid over 14 fondsen, dat velen voor het aanbod van MeDirect kiezen.
Annetje, waarom persé elke maand kopen? Je kan bvb ook alleen kopen bij correcties, dit jaar hebben we er al twee gehad. Dan valt het qua kosten wel mee denk ik, ongeacht of je dan fondsen of ETFs koopt.
Quality growth investor
Dat is inderdaad hoe ik het doe .
Maar zelfs dat is bij mij dan beperkt tot 100 euro per fonds.
Maar zelfs dat is bij mij dan beperkt tot 100 euro per fonds.
Inderdaad allemaal goede redenen om enige cash aan te houden.dw schreef: ↑17 november 2018, 17:47Dju, ik was het eens met al je puntjes - tot ik bij 8 aankwam.
Van een actief beheerd fonds verwacht ik een zeker 'opportunisme': het vermogen om in te spelen op tijdelijke inefficiënties in de markt, zoals overreacties op nieuwsberichten, overdreven negatief sentiment t.o.v. bepaalde sectoren of landen of slecht gedragende trading-algoritmen die flash crashes veroorzaken. Dergelijk opportunisme vereist cash.
Van sommige actieve fondsen verwacht ik daarnaast ook dat ze beleggen in 'niet-conventionele' beleggingen: private equity, hefboomproducten, participaties in infrastructuurprojecten etc. Dergelijke beleggingen zijn potentieel zeer rendabel, maar dragen een groot liquiditeitsrisico. Een dergelijk fonds moet dus een gezonde dosis cash aanhouden.
Van actieve fondsen met een wat kortere beleggingshorizon verwacht ik enige market timing, wat impliceert dat men af en toe geheel of gedeeltelijk cash of cash-equivalenten zal moeten aanhouden.
En van elk fonds verwacht ik tot slot het vermogen een aanzienlijke kapitaalsvlucht te slikken zonder grote wijzigingen in de asset-allocatie - iets dat niet kan zonder cash of bijna-cash (kortlopende, liquide obligaties).
Kortom: moest ik beleggen via fondsen, zou ik met plezier betalen voor het bijhouden van cash. De voordelen van actief beheer zijn moeilijk te realiseren zonder. Helaas is jouw visie zeer frequent voorkomend, waardoor fondsenbeheerders al te vaak bang zijn om al te veel cash aan te houden. Misschien draagt dat wel bij tot de zwakke langetermijnresultaten van de meeste fondsen, en ook tot hun neiging om maar zeer beperkt af te wijken van hun indices?
wat zou je een "normaal" niveau van Cash beschouwen? Vele fondsen hebben al lange tijd 10% of meer cash.
Als ze 50 posities of meer hebben betekent dit dat het fonds 5 niwue posities kan kopen. Ik vind dit veel.
De cash drag van dit is niet verwaarloosbaar, en ze rekenenen de belegger doorboven nog 1,5-2,5% aan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- Er zijn inderdaad markten die dit jaar al twee correcties hadden, anderen niet. De brede MSCI world index bleef in oktober steeds minder dan 9% onder zijn top - > geen correctie.
- het kan goed zijn dat de markten de volgende jaren niet meer zo laag zullen staan als vandaag. Als je de aankopen uitstelt tot de volgende correctie kan je heel veel cash drag hebben.
- het is goed mogelijk dat je tijdens de volgende correctie nog steeds koopt aan een prijs die hoger is als vandaag.
- wanneer zal je exact kopen in een correktie? de dag dat je op -10% staat, of wacht je tot het verder zakt?
- denk je dat je de moed zal hebben om te kopen als de markt al verschillende dagen aan het dalen is?
- goede marktiming is ontzettend moeilijk, slechte marktiming is ... slecht:
B7H4long schreef: ↑3 mei 2018, 10:50 Schwab maakte een paar jaar geleden een vergelijking tussen de perfekte-market-timing tov investeer-onmiddelijk tov Spreid-via-Dollar-Cost -Averaging tov Slechte-timing tov Blijf-in-cash.https://www.schwab.com/resource-center/insights/content/does-market-timing-work schreef:We [] looked at all possible 30-, 40- and 50-year time periods, starting in 1926. If you don't count the few instances when investing immediately swapped places with dollar cost averaging, all of these time periods followed the same pattern. In every 30-, 40- and 50-year period, perfect timing was first, followed by investing immediately or dollar cost averaging, bad timing and, finally, never buying stocks.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
@B7 Buying the dips is een goede strategie om in een zijwaartse beurs toch nog winst te kunnen maken. Zelfs bij mijnkapitaal hebben ze dat begrepen. Of dat bij -10% moet zijn of een ander cijfer moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Koop jij trouwens alles in je port maandelijks bij of wat doe je?
Koop jij trouwens alles in je port maandelijks bij of wat doe je?
Laatst gewijzigd door sortino op 19 november 2018, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Ik zie geen smily, bij je post dus veronderstel dat het serieus is.
Ok dips ipv correcties. Wat is een "dips"? en wanneer zou je dan kopen bij -5, -7.
Het is goed om je strategie uit te testen in verschillende periodes en zien hoe successvol je zou geweest zijn (indien je je plan zou uitgevoerd hebben).
Om alle reden die ik hierboven aangaf, slaggen market timers niet in perfekte timing en is het resultaat van de beleggers die markt-timing proberen in het algemeen niet beter.
bron: schwab: does maket timing work
Ok dips ipv correcties. Wat is een "dips"? en wanneer zou je dan kopen bij -5, -7.
Het is goed om je strategie uit te testen in verschillende periodes en zien hoe successvol je zou geweest zijn (indien je je plan zou uitgevoerd hebben).
Om alle reden die ik hierboven aangaf, slaggen market timers niet in perfekte timing en is het resultaat van de beleggers die markt-timing proberen in het algemeen niet beter.
bron: schwab: does maket timing work
Iedereen heeft veel kritiek op Carmignac maar lees niet veel hier over de andere fondsen in de mk mixer. Hieronder de prestaties per fonds sinds 1 januari van "goed" naar slecht als ik er geen vergeten ben. Geen enkel fonds dus positief. Vanaf M&G is het echt huilen met de pet op, maar zelfs iets al Rouvier Patrimoine verlies je gewoon geld aan. Invesco Balanced Risk en DNCA Evolutif doen hard hun best om nog slechter te doen dan Carmignac. En dat zijn dus allemaal professionele fondsbeheerders.
Franklin Glbl Fdmtl Strats A(acc)EUR
-0,33%
DWS Concept Kaldemorgen EUR LC
-0,89%
First Eagle Amundi International AU-C
-1,04%
BGF Global Allocation A2 EUR
-1,15%
FvS SICAV Multiple Opportunities R
-1,43%
Rouvier Patrimoine C
-2,94%
M&G Optimal Income Euro A-H Acc
-4,09%
DWS Invest Multi Opportunities EUR LC
-4,23%
Nordea 1 - Stable Return BP EUR
-4,59%
DNCA Invest Eurose A EUR
-5,08%
Ethna-AKTIV T
-6,67%
Invesco Balanced-Risk Allc A EUR Acc
-8,05%
DNCA Invest Evolutif A EUR
-8,64%
Carmignac Patrimoine A EUR Acc
-10,49%
Franklin Glbl Fdmtl Strats A(acc)EUR
-0,33%
DWS Concept Kaldemorgen EUR LC
-0,89%
First Eagle Amundi International AU-C
-1,04%
BGF Global Allocation A2 EUR
-1,15%
FvS SICAV Multiple Opportunities R
-1,43%
Rouvier Patrimoine C
-2,94%
M&G Optimal Income Euro A-H Acc
-4,09%
DWS Invest Multi Opportunities EUR LC
-4,23%
Nordea 1 - Stable Return BP EUR
-4,59%
DNCA Invest Eurose A EUR
-5,08%
Ethna-AKTIV T
-6,67%
Invesco Balanced-Risk Allc A EUR Acc
-8,05%
DNCA Invest Evolutif A EUR
-8,64%
Carmignac Patrimoine A EUR Acc
-10,49%
Quality growth investor
jammer dat omega er niet meer is , jullie zouden het goed kunnen vinden.
Ik beleg niet alleen in ETFs maar ook in aandelen en equity fondsen en behaal toch beter resultaat dan mijnkapitaal, zelfs met zo'n 40% cash achter de hand.
Quality growth investor
Niet abnormaal.
Onderzoek toont aan dat Assetallocatie en vooreerst de split %aandelen de voornaamste factor is in de prestaties van een portefeuille, na de algemene evolutie van de markt.
Met een verdeling 60/40 zit jij in een andere klasse dan de Mixer. Je zit ergens tussen Mixer en Flexer.
Onderzoek toont aan dat Assetallocatie en vooreerst de split %aandelen de voornaamste factor is in de prestaties van een portefeuille, na de algemene evolutie van de markt.
Met een verdeling 60/40 zit jij in een andere klasse dan de Mixer. Je zit ergens tussen Mixer en Flexer.
Elk van deze fondsen is in het verleden een zekere tijd bij de top geweest in hun respectievelijke categorie.sortino schreef: ↑26 november 2018, 20:10 Iedereen heeft veel kritiek op Carmignac maar lees niet veel hier over de andere fondsen in de mk mixer. Hieronder de prestaties per fonds sinds 1 januari van "goed" naar slecht als ik er geen vergeten ben. Geen enkel fonds dus positief. Vanaf M&G is het echt huilen met de pet op, maar zelfs iets al Rouvier Patrimoine verlies je gewoon geld aan. Invesco Balanced Risk en DNCA Evolutif doen hard hun best om nog slechter te doen dan Carmignac. En dat zijn dus allemaal professionele fondsbeheerders.
Het toont aan hoe moeilijk het is om fondsen te selecteren die consistent bij de top presteert.
Een portefeuille van een reeks zulke fondsen zal waarschijnlijk op langere termijn maar gemiddeld presteren.
Zelfs hun meest offensieve fondsen zitten in het rood terwijl er genoeg aandelen en aandeelfondsen zijn die wel positief staan. Los van allocatie zijn het dus gewoon ook geen goede stockpickers terwijl fondsen als Morgan Stanley Global Brands of Fundsmith Equity wel +6% staan en ook in vorige jaren steeds goed deden.
Quality growth investor